• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • Chicita

Kanske... Vi har ju brevlåda och brevbäraren kliver inte ens ur bilen. Men bilen måste skällas ut ordentligt när den kommer Flört

• snowstars

Ja, min hund skäller ju ut postbilen om vi råkar på den när vi är ute och går.. Så lite faller ju min (pappas) teori ;)

• Chicita

Kan det vara något med färgen på bilen? Att det är en färg som dom ser bättre än andra färger eller något? 

• snowstars

Ja, kanske. Eller så känner han igen ljudet av den från när den kommer och delar ut posten. Här i stan använder de nån typ av mopedbilar som jag tycker ser ut som en traktorhytt ungefär :P

Nu är jag hundlös i två veckor. Har jättemycket plugg så han har det bättre hemma hos mamma och pappa. Och jag kommer behöva skärpa mig för att få mina dagliga promenader. Utmaningen den här tiden blir att komma ihåg att gå ut ibland :)

• Chicita

Tja det är ju möjligt. Här skälls det mest när han ser postbilen. Han skäller på andra bilar också ibland. Men postbilen blir han helt hysterisk över Tungan ute

Ja om man inte har någon som släpar ut en så brukar det vara svårt att ta sig tid...
    "man hinner"... "gör det sen"... "tråkigt väder, det blir bättre i morgon" osv.
    Men destå nöjdare tycker jag att man känner sig om man gick ut och promenerade utan att man var tvungen pga att någon var kissnödig Glad 

• snowstars

Ja, precis. Men jag har kommit på att det är lättare att plugga om jag går ut en stund först, för då piggnar jag liksom till. Får nog köra på mina morgonpromenader, de har jag ju redan inkörda i skallen

• snowstars

Har kört på lunchpromenader ett par dagar. Är inte alls lockad att gå ut på morgonen nämligen. Fast jag borde nog, men jag sover lite för länge för att det ska kännas bra att gå ut och gå. Men luncherna funkar ju också :)

Håller för övrigt på med en uppsats (inte C-uppsatsen, en annan) som inte riktigt vill bli klar. Eller jag tycker den är klar men det fattas minst en, helst två, sidor. Attans.

• Chicita

Ajdå, jobbigt när man har press på sig att hålla en viss längt på uppsatserna. Själv tycker jag ju att det är viktigast att man får med allt och har ett bra "flyt" i det hela Glad

Jag har haft några långa dagar nu, dels i går då jag skulle till ortopeden på förmiddagen och sen stänga butiken på kvällen. Och i dag när jag öppnade, men ändå jobbade till 16 (och sen gick bussen sönder på vägen hem så vi fick "lifta" med en redan rätt full buss som går långa turen, så att balansera stående i en buss i 25 minuter är rätt tröttande Tungan ute)
    Det har alltså inte blivit så många promenader tyvärr.

I morgon är jag ledig, men måste tvätta och lite sånt. Ska försöka gå någon lite längre vända hur som helst Glad 

• snowstars

Jo, alltså det är både och. Å ena sidan är det skönt med en gräns för man vet hur stort man förväntas göra. Å andra sidan är det ju surt när man tycks vara klar och har tömt ur ämnet. Jag är rätt duktig på att fatta mig kort också så det är ofta svårt att komma upp i rätt längd. Men nu lyckades jag ordbajsa ihop en sida till (hemskt att det ska vara så).

Jobbigt med långa dagar. Men du rör dig ju på jobbet, right? :) Jag har kommit ut på promenad varje dag i alla fall, utom just idag. Jag hinner inte. Vi får besök av svärmor och svägerskan med pojkvän så jag har bakat och handlat och ska städa.. Dessutom har jag möte med högskolan typ.. NU. Men imorgon ska vi nog springa på stan i alla fall.

Svar på tråden Walk a mile!