• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • Chicita

Ja jag "tjänar" ca 1200:- i månaden på att stämpla upp till heltid nu eftersom jag bara får stämpla mellanskillnaden mellan 50 och 80% då senaste kvalificerande perioden var när jag hade 80% vikariat.
    Så jag tänkte hålla i och "gulla" med AF fram till nyår då mina deltidsstämpeldagar går ut och sen strunta i att stämpla.
    Så då får vi leva lite snålare sen. Men det går... Jag kanske slutar spara så mycket till semester och lägger pengarna på dom månatliga utgiterna istället.
    Jag får nog hoppa av att vara värdsförälder och lite sånt också för det känns inte som att jag har så mycket utrymme i ekonomin. Även om vi inte behöver vända på varenda krona så är det dumt att använda marginalerna till att ge andra pengar... 

• snowstars

Usch vad irriterad jag blir av att läsa era erfarenheter. får hoppas att jag håller mig frisk och kan springa och vikariera tills jag får ett eget jobb. Tänker inte ens gå in på Af känner jag just nu

Vi promenerar på. Har upptäckt tjusningen med att promenera på morgonen. Tror vovven uppskattar det också, imorse fick han snusa på samma fläck i flera minuter eftersom jag var så trött att jag inte ens tänkte på att vi stod stilla. Haha. Men det brukar inte vara så, har haft en natt utan sömn bara.

Hur går det för er andra? Chicita, hur gick det med stygnen?

• Chicita

Ja AF klarar man sig gärna utan om man kan Glad

Hehe, lycklig vovve med andra ord. Snacka om att lusläsa tidningen. Måste varit lokaldelen, sektion "kontaktannonserna" Flört

Jodå, stygnen hade vuxit in i fingret, eller tja inte alla. Av 9 stygn så var det 3-4 som satt väldigt djupt och ett som satt så djupt att läkaren funderade på om hon skulle behöva bedöva mig och skära upp för att komma åt.
    Men jag sa att det ju gör lika ont att bedöva (alltså att sätta sprutan) så hon räknade till tre och jag bet ihop medan hon drog till hårt i det lilla spröt av suturen som hon fick tag i och grävde in saxen under knuten.

Det var ju massor med död hud också så det var svårt att se när jag var där. Men nu när den mesta svullnaden efter "misshandeln" lagt sig och jag fått bort massor med död hud så ser jag att hon verkar ha skurit rakt igenom stället där knölen satt. Så det kan vara därför hon inte såg den.
    Jag ska få en återbesökstid om några månader så då får jag ta det med henne då om det inte känns bättre... 

• snowstars

Hehe, ja visst, han läste nog kontaktannonserna jättenoga

Idag skiner solen i Östersund (nästan i alla fall) så det var mysigt med en morgonpromenad :)

• Chicita

Min lilla hund har fått för sig att han är en jakthund. 
    Vi har mycket rådjur i området här och för ett tag sen såg vi ju också en flock vildsvin. Så nu är det nosen i backen och superfokus när vi är ute.
    Och självklart den älskade piipisen i munnen Tungan ute 

I dag är det rätt fint höstväder, men kallt.
    Jag håller på att bli sjuk så jag hoppas att vi får några dagar utan blåst nu eftersom man kan klä sig för nästan allt utom vind och jag har hur som helst inga riktigt bra vind-kläder.
    De jag har som ska stänga ute blåsten är för täta så då blir jag svettig och måste öppna kläderna, vilket innebär att jag blir avkyld. 

• Chicita

Maken är på konferens nu.
    Dom åkte i dag och kommer hem på lördag runt 17:30 tiden.

Konferens lät så trist, jag var inte avundsjuk alls.
    Men sen fick jag se att dom skulle bo och konferera på Yasuragi Hasseludden och dom hade massor med möjligheter att delta i badcermonien, Qigong och annat sånt så jag misstänker att det blir konferens mellan 10 och 15 med avbrott för två fika och lunch.

Så i dag har jag och hunden gått ett par halvlånga promenader för att kompensera för allt gott vi äter nu när vi är "ensamma och övergivna" :P 

• snowstars

Åh, i så fall vill jag också åka på konferens

Bakade kladdkakemuffins igår kväll. Tyckte att jag behövde det. Så jag får väl förlänga lite promenader för att kompensera för det. Vädret är underbart men jag har deppat ihop och skjutit upp skolarbete här i början på veckan så jag måste verkligen plugga ikapp. Typiskt, det var ju typ jättegrått i början på veckan.

• Chicita

Ja jag hade gärna kunnat följa med på den här konferensen Tungan ute

I morse duggregnade det små halvfrusna iskristaller. Så det var inte roligt alls att gå ut på morgonpromenaden Obestämd
    Ska jobba i kväll så brorsan kommer och går en eftermiddagspromenad med hunden i dag då inte maken är hemma, men jag måste försöka övertala hunden att följa med på en kort kisstur (även om det så bara blir utanför dörren) innan jag åker till jobbet annars får han vänta så länge på att gå på toan

• PiaB

Det går bra för mig, eller vänta. Nej det gör det ju inte!

Jag var så duktig och köpte gymkort på ett ställe vid jobbet, nästan vägg i vägg. De har en tjejdel där vilket tilltalar mig. Ligger innanför omklädningsrummet, så man behöver inte ens gå ut i gymmet och visa sig i träningskäder för de spänniga grabbarna om man inte vill.

Tänkte börja så sakta att gå på löpbandet och med trappmaskinen och så. Kanske börja lyfta några vikter så småningom. Iallafall så blev jag sjuk...

Jag fick bakteriell artrit. Dvs. reumatisk värk av bakterier. Nu är det ju som tur är övergående men herregud vad dålig jag varit! Fick antibiotika intravenöst eftersom de ville få bukt med det snabbt.

Nu börjar det äntligen bli bättre och idag ska jag gå utanför dörren för första gången på en vecka. Önskar er alla lycka till i kämpandet och en trevlig helg

• snowstars

Men det låter som ett bra initiativ, PiaB! När jag började träna i vintras valde jag att börja på Friskis & Svettis för att de har lite av den här "alla får vara med"-känslan, och marknadsför sig också så. Jag hade rätt också, så det är så skönt. Man har inga prestationskrav på sig alls. Jag går ju på gruppträning alltså, men det är nog samma i gymmet. Så det får vara värt att det är det gymmet som ligger absolut längst bort ifrån mig och att jag har ungefär fyra stycken andra inom gångavstånd :P

Trevlig helg på er tjejer!

Svar på tråden Walk a mile!