• Chicita

Walk a mile!

Äntligen fick vi hem promenadbandet.
    Och även om jag inte har målet att bli smal och snygg till bröllopet (som redan är avklarat) så vill jag bli hälsosammare.

Är det någon som hänger med på en promenadutmaning?
    Jag kan inte träna på gym, inte simma, inte springa och massa annat pga skador som jag inte vill gå in på här. Men promenader har funkat någotsånär - tills jag drabbades av yrsel.
    Nu när jag kan gå på promenadbandet och hålla mig i  handtagen så har jag ingen direkt ursäkt för att inte röra på mig. Och jag längtar efter att få börja.
    Men det skulle vara kul att ha någon / några att peppa och utmana.

Jag tänkte sätta målet minst 30 minuters sammanhängande promenad varje dag men om jag kan överträffa det så är det bra.

Så....
    Vill någon utmana mig och själv kanske öka sin promenad dos.

Ska förtydliga - jag söker ingen som skriver om antal timmar på gymmet, eller vilka pass dom kört på Må Bättre. 
    Utan jag söker dig som också satsar på promenader och vill sporras att ta en omvöäg eller köra lite längre på bandet... 

• Svar på tråden Walk a mile!
  • Chicita

Det blev lite mycket snö helt plötsligt tyckte min käre lille fyrbente vän.
    Först var det roligt, men bara några dagar senare så har han tröttnat...
    Nåja, han gillar sina nysydda fleecetäcken i alla fall. Speciellt det tredubbla där mittenlagret är ett tunnt ylletyg Tungan ute

Denna vecka jobbar jag alla dagar utom i morgon. Så det lär väl inte finnas tid till dom där längre turerna. Men några kortare blir det i alla fall Glad

• snowstars

Shit vad tiden går fort. Har pluggat som en glaning. Och i helgen blev min älskling ÄNTLIGEN min fästman Vi firade genom att gå och äta hotellfrukost på morgonen samt laga trerätters här hemma. Provade dina isbrytare, Chicita, sjukt gott :)

Nu är veckan här igen och jag försöker motivera mig för studier. Det var väääldigt skönt att vara ledig.

Och snön gör att jag måste motivera mig för mina promenader också. Jag gillar snö, det är inte det, men jag hatar att behöva plumsa i den när jag är ute för att motionera.. Tur att vovven måste gå promenader för att fungera, det går liksom inte att kompromissa bort.

Styrketräning tycker jag låter bra Chicita :)

• Chicita

Grattis grattis snowstars... Får vi lite "bildbevis" på det sen Flört

Ja visst är dom goda, och det är så lätt att få dom att se superproffsiga ut också och även storleken går att reglera beroende på om man tar dom till förrätt eller som en separat kvällsmats-grej Skrattande

Jag gillar inte snö alls. Jag tycker att den kan komma den 23/12 och försvinna den 25/12 Tungan ute
    Men hunden gillade det... ett tag.
    Nu är det slask och det gillar han inte. Väldigt bestämt.
    Men jag kan förstå att han ogillar slask, man kan ju tänka sig hur obehagligt det skulle vara att gå barfota i det. Det går ju liksom inte att skydda sig mot. 

• snowstars

Tusen tack, Chicita. Ska förminska nån bild och lägga upp när det känns som att tid finns. Borde egentligen skriva uppsats just nu ;P

Superlätta att göra. Och ja, det såg riktigt proffsigt ut fast jag inte hade några grönsaker hemma. Ska definitivt göra dessa fler gånger

Haha, jag jag har ju valt att bo kvar i Norrland av en anledning. Jag älskar snö och kyla. Faktiskt. Däremot gillar jag inte slask, det hatar jag. Och som sagt, plogade vägar är att föredra. Men idag skiner solen och snön gnistrar så där vackert och luften är härligt klar.. Hur kan man inte tycka om det? :P

• Chicita

Åh nej... Jag börjar bli superförkyld Skrikandes
    Ni vet en sån där förkylning då man har ont överallt i hela kroppen, feber, bihålor och öron värker och halsen känns som köttfärs...
    Jag måste hålla ut den här veckan, för annars blir det kris på jobbet.
    Vi är ju inte så många. Chefen jobbar heltid, jag och en till jobbar 50% och så har vi en som jobbar extra som egentligen är mammaledig (eller tja jag vet inte om hon har jobb annars, men hon är hemma och tar ut mammaledighet just nu och drygar ut dagarna genom att jobba lite hos oss).
    Och den andra tjejen som jobbar 50% har sjukskrivit sig denna vecka för att hon går igenom en jobbig grej just nu. Så jag har inget direkt utrymme för att bli sjuk.
    Men bara 3 dagar kvar att jobba nu och jag har sovmorgon alla dagar. Det är ju morgnarna som är värst innan man kommit igång.

KanJang och D-vitamin hör till den dagliga rutinen Flört 
    Och nässpray och halstabletter följer med överallt... 

• snowstars

Usch och fy för förkylningar! Krya på dig Chicita.

Har haft problem att logga in här ett par dagar? Fått återställa lösenordet. Känns ju.. Sådär när jag är säker på att jag skriver rätt lösenord Jag ska ju inte behöva återställa det varje gång jag ska logga in?

Nåväl, nu är jag här .Pigg och utvilad efter en god natts sömn, lycklig för att jag har varit så himla duktig och jobbat på innan så jag hari nte så mycket skolarbete att göra = jag tar ledigt hela helgen! Eller till söndag iaf Ska ge mig på att baka cupcakes i eftermiddag. Så innan dess blir det en lååång promenad med vovven. I regnet. (All snö är borta )

Det blir alltså två långpromenader idag, för vi gick en imorse. Men det lär ju behövas om vi ska kompensera för cupcakesen jag ska baka :-P

• Chicita

Ja jag fick också krångla och begära nytt lösen för ett par dagar sen. Vet inte vad det varit med BT ett tag nu...
    Men det blev i alla fall lite bättre efter att jag felamälde sidan till supporten Glad 

När jag kom till jobbet i dag så möttes jag av en stor text på infotavlan där det stod Grattis Marie... och nåt om 100%
    Jag drog undan lite kläder som hängde för och såg att vi hade fått 100% i vårt första Mystery Shopper-test och det var jag som hade jobbat Skrattande 
    Så det måste ju betyda att jag gör något rätt i alla fall, även om den mystery shoppern kanske var lite snäll också...
    Det ska bli kul att få se själva utvärderingen när vi får den sen. Så jag får veta vad jag gjorde som var så bra *hihi*

• snowstars

Jag hann ju bli lite paranoid och tro att nån hade varit inne och mixtrat med min sida.. Men det verkar ju inte vara fallet. Idag funkar det i alla fall

Men vad kul! Grattis! Kul att få uppskattning för det man gör också En del chefer hade kanske bara stoppat in den informationen i sin byrålåda, menar jag.

Vi började dagen med en längre långpromenad än vanligt. Sen har jag dammsugit hela lägenheten och kört hjärngympa med vovven. Så nu ligger han helt utslagen i soffan och sover. Jag känner mig som en jättebra hundägare när jag lyckas trötta ut honom Känns bra att han blir stimulerad.

Cupcakesen jag gjorde igår blev jättefina.. Men inte så goda. Själva muffinsen smakar ingenting, typ papp. Och frostingen smakar bara cream cheese. Inget sött nånstans. Och jag som älskar sött..

• Chicita

Dom kan inte riktigt smyga med det här. Sånt brukar läggas upp på intranätet Flört. Däremot kanske jag inte hade fått reda på att det var jag som hade gjort ett bra jobb om inte chefen tyckte att det var rätt att göra.
    Jag har haft sämre försäljningssiffror än dom andra, så det var ju extra bra att få svart på vitt att jag gör allt rätt.
    Problemet är att jag har fått många "mitt på dagen-pass" alltså att jag inte är ensam i butiken, utan kommer in och jobbar så att den som har heldag kan gå och ta lunch i lugn och ro en stund, men annars är vi två och då är vi ju 2 som "slåss" om varje försäljningstillfälle.

Men denna vecka tror jag att jag har lyckats visa dom att jag kan sälja bara vi har folk i butiken. Ska bli spännande att se veckans siffror på torsdag när jag jobbar igen. Om jag inte har räknat helt fel så borde jag ha bäst siffror av alla i butiken denna vecka Skrattande 

Tråkigt när det inte blev som du tänkt Obestämd 
    Speciellt när man ställt in sig lite på hur gott det ska bli med fikabröd när det äntligen är klart.
    Jag provade att baka sockerkaka på Stevia förut. Det skulle doseras precis som strösocker. Men fy fabian vad sött det blev, det smakade i princip såna där Hermesetas eller vad dom kallas. Jag blev jättebesviken Rynkar på näsan 
    Vi fick slänga hela kakan, den gick inte att äta...

Jag skulle behöva göra något med hunden också, men jag är ingen duktig hundmänniska egentligen. Så jag har inte riktigt koll på vad jag kan göra för övningar. Han har 0 tålamod också, så han orkar inte lära sig nya saker Tungan ute

Svar på tråden Walk a mile!