• weddingdreams

Linköpingsbrudar...

Hej, vi måste ju vara några brudar i Linköping... Eller hur?

Finner bara gamla trådar...

Så ska du gifta dig och bor i Linköping så kanske vi kan hjälpas åt och inspirera varandra lite...

Kramen

• Svar på tråden Linköpingsbrudar...
  • Emsiepemsie

vi planerar bröllop i augusti 2012.

när och var ska ni ha ert bröllop? :)

• weddingdreams

Åh, vad skoj att någon svarade... :) Vår dag är den 30 juni. Vi ska vigas i landeryds kyrka o festen blir i slattefors. Vart ska ni va?

• Drullen

Ja tycker det är så många från andra städer, men inte hört nån från Linköping. Jo dig visste ja ju weddingsdreams .. komiskt att man vet om en o vi ska va på samma ställe.

VI ska oxå ha festen i Slattefors, var vi ska gifta är lite oklart än, o nu kanske ja är inne på andra vägar igen. Men det hinner nog lösa sig :)

Vi ska oxå gifta oss i augusti 2012, ja har tyckt att det är såååå lång tid kvar, men nu med allt inför julen så har ja itne hunnit tänka så mycket på planering, o tiden bara rinner iväg

• Mahy

Hej! Här har ni en till! Vi ska gifta oss den 11 februari 2012 i Bjärka-Säby :)

• Therese508

Är från Norrköping och vi gifter oss 12 juni!!!

• weddingdreams

Vad kul att det finns fler.. ja alltid tidigare år har det funnits linköpingsbrudar men inte ens jag började planer för ett år sedan.. ;)

Allt är faktiskt bokat och klart nu ska bara allt falla på plats och allt pyssel ska bli färdigt... :)

Drullen - ordnade det sig med filtarna?

Hur gamla är ni alla?
    vem vet vi kanske känner varandra egentligen.. ;)
    Jag är född 84:a.. Bor i Vikingstad men är från Åtvidaberg...

• Mahy
    weddingdreams skrev 2011-12-19 12:07:59 följande:
    Vad kul att det finns fler.. ja alltid tidigare år har det funnits linköpingsbrudar men inte ens jag började planer för ett år sedan.. ;)

Allt är faktiskt bokat och klart nu ska bara allt falla på plats och allt pyssel ska bli färdigt... :)

Drullen - ordnade det sig med filtarna?

Hur gamla är ni alla?
    vem vet vi kanske känner varandra egentligen.. ;)
    Jag är född 84:a.. Bor i Vikingstad men är från Åtvidaberg...
    jag tror aldrig pysslet blir färdigt :) Vi gifter oss om 8 veckor och vi hitta hela tiden saker som vi kan göra :)

Jag är 85a, Från Linköping. Jag känner igen dig på bilden :)
  • Pluppe

Här är en till som ska gifta sig! September 2012, vigseln kommer hållas dagen innan då vi ska gifta oss borgligt, sedan kommer en nära vän till sambon viga oss utanför Slattefors Magasin där vi ska hålla bröllopsfest :)

Är ifrån Småland från början men träffade min blivande som bor här i Linköping. Han är uppväxt i Slycke utanför Rappestad!

Vi är båda födda 89 :) Fick barn i april!

• Emsiepemsie

Vi har inte bokat än men är sugna på mjellerumsgården och gamla linköping. (borgerlig vigsel)
    Ngn som har förslag på vigselplats där? Vet att det är i sista sekund men vill ha ett sommarbröllop och vill inte vänta ännu ett år.

Jag är 83:a.

Slattefors magasin verkar jättemysigt men ligger lite för avsides tror jag.
    Får man fråga vad det kostar att hyra?

• weddingdreams
    Emsiepemsie skrev 2011-12-19 19:15:26 följande:
    Vi har inte bokat än men är sugna på mjellerumsgården och gamla linköping. (borgerlig vigsel)
    Ngn som har förslag på vigselplats där? Vet att det är i sista sekund men vill ha ett sommarbröllop och vill inte vänta ännu ett år.

Jag är 83:a.

Slattefors magasin verkar jättemysigt men ligger lite för avsides tror jag.
    Får man fråga vad det kostar att hyra?
    Slattefors är jätte bra plus att man kan snabbt ta sig in till stan och dom har gjort upp med en taxi så det är inte så dyrt att åka... Det kostar 5000 kr tror jag plus 1500 kr för städning som man typ är tvungen att välja.

Det man kan göra är att gifta sig inne i stan och sedan ta kinda båten och hoppa av för det är ett stopp precis vid slattefors... Då kan man ju till och med ha borglig vigsel ombord... vet att jag blev tipsad om det.. Man kan även ha fördrink och snittar på båten.... Lite speciellt..

Kul att vi är så många som ska ha slattefors... :)
Svar på tråden Linköpingsbrudar...