• SnartJohnsfru

Ska vi tappa ett par kilo ihop???

Helt ny här! Tänkte kolla om det finns nån brud i samma sits som jag?

Jag blir fruga" i juli 2012...

MÅSTE verkligen gå ner ett par kilo, el snarare 8...hihi
    Hade varit mycket enklare om man hade någon vid sin sida, råd och tips är ju aldrig fel :)

Såklart vill man vara snygg å smal på msin fina dag :)

HUR GÖR VI NU?! :)

• Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???
  • YouandMe

Hej! Jag hänger gärna med här. Var med i en annan kost- och träningsgrupp men det var så otroligt många som var med i  den + så många inlägg... svårt att hänga med om man inte kollar varje dag Glad 
    Vi har tänkt gifta oss september nästa år, så jag har ju lite tid på mig  Flört Jag har alltid tränat mer eller mindre, men senaste 1-1½ åren har det blivit lite mindre... Jag väger mig aldrig, jag kollar efter kläderna, men det blir ju ändå att jag kommer gå ner några kg men framförallt så är det för att jag vill att det ska KÄNNAS i kroppen och det gör ju att det syns utåt också. Bättre självförtroende syns! Tänk på det Flört

Det jobbiga är ju att jag har läst lite om kost och träning och har aldrig tidigare behövt tänka på min vikt, men nu när det är bröllop på G så är det ju klart att man vill satsa lite extra! Jag har även insett vilken gottegris jag är Tungan ute Jag försöker dra ner på kolhydrater, men ABSOUT INTE ta bort allt. Tror inte på att ha en extrem diet, 1-2 veckor kanske för att få en rivstart. Dock så hade jag nog inte klarat av det, jag vill ju unna mig nån kaka ibland Glad haha.

Hur har du tänkt lägga upp det hela?

• SnartJohnsfru

Hej! :)

Jag har faktiskt nyss köpt ett löpband som står här i vardagsrummet!
    Så det skalla snarast börja användas :)

Sen kör jag LCHF.......men det är såååå trist så jag måste komma på nåt annat!!!!

• Lommila1

Im in!

lite att gå ner va de ja, som sagt rättare sagt 8 kg! Jag brukar banta ner mig typ 1 g i året å sen går jag upp allt igen o får ångest.. så nu e jag på ångest nivån...

Min teori är mindre mat o mer motion.. de värsta är ju att motionen lider i takt med skitvädret vi har... löpning o sånt faller helt bort... har lite funderat på att köpa en motionscykel, men det är redan trångt i vår lägenhet...
    har köpt ett nutrilett 5 dagars kickstart paket som jag skall börja ta efter julfrossan

Har ni haft ngn invägning? borde vi ha en sån så man får kickat igång sig med att se hur andra går ner?
    ex start med invägning nu på fredag o så skall vi meddela 1 g i veckan hur de går?

• MrsH

Jag vill vara med!!!  Men jag börjar efter jul och då jäklar:)

• Jennie2012

Im in..!
    youandme: Jag gifter mig också i september. Är van att träna och har gjort så hela mitt liv, dock kommer det alltid svackor här och där, någon skada, sjukdom eller så tryter helt enkelt motivationen. När jag inte tränar mår jag sämre, och äter desto mer godis och onyttigheter. Men det är ju så gott, och jag skulle aldrig klara att ta bort tex godis eller kakor helt och hållet. Så det jag måste göra är att hålla igång träningen, och kanske dra ner så att det inte blir FÖR mycket kakor mm.

Vår våg hemma gick sönder några månader sedan, ( eller batteriet tog slut och både jag om min m2b är för lata för att köpa nytt....) så jag har inte vägt mig sedan dess. Kanske dax nu då att gå och köpa nytt batteri.

Hur gör ni? Har ni någon målvikt för bröllopet, eller klänningstorlek som ska passa, eller midjemått?  

• SnartJohnsfru

jag tycker vi tar tjuren vid hornen och väger in oss tillsammans!!!!
    Vi bestämmer ett datum å då jävlar kör vi!!! el???? :)

Nutrilett funkar inte på mig...:( Hajar inte varför?????

Men va säger ni? '! :)

• Lommila1

hmm eftersom det är fredag idag så är det ju lite sent på nu;

Hur e månda moron? Ny vecka o nya möjligheter osv:P Jennie2012 får skaffa batterier tills dess;)

• YouandMe

Jag kanske får äta upp det jag skrev tidigare.... kanske måste gå och väga mig då Flört 

Men nu ska jag iväg och skriva tenta, sen blir det kanske tröstätning ikväll...... men på måndag kör vi! Drömmer hahaha!

• SnartJohnsfru

Måndag låter utmärkt :)

Invägning :)! Vägde mig idag...hmmmm...nu jäklar måste jag igång!!!!

Men ikväll blir det vin å grejer, så måndag låter perfekt! Väg er på morgonen!

• Jennie2012

Japp, batterier ska anskaffas.

Svar på tråden Ska vi tappa ett par kilo ihop???