• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • knyttan

Tjoho nu funkade det :) :)
    Som sagt helt ok kort för helt ok pris (200 kr för 30 st tror jag det var). Vill inte lägga mer och har ingen lust att lägga massa pengar och tid på att pyssla egna! Sen beställer vi nog matchande inbjudningskort.

Vår lokal är ju en skola så den behöver lite pimping men vi har tänkt att köpa massa knoppalakan att hänga på väggarna som draperier typ och sen massa rosor och murgröna. I trädet utanför vill jag ha ljusgirlanger, tänker mig lite så här:

Dukning kommer vara enkel, vit, med vita linneservetter och bruna adressettiketter bundna runt (från granit) som placeringskort. Har tyvärr ingen bild på datorn, bara på papper.
  • Caroline0728

Vi har beställt save the date från KortDesign, de blev superfina. Vi ville ha enkla kort men med någon liten detalj i alla fall, och på deras hemsida hittade vi kortet som båda sa direkt ja till! Inbjudningskorten kommer bli från samma serie, och även vigselprogrammen. Save the date kostar 8 kr styck, inkl. tryck och kuvert, inbjudningskorten tror jag kostar 18 inkl. tryck. Festprogrammen tror jag vi knåpar ihop själva, något oklart fortfarande!

Vi gjorde sigill till och satte på kuverten, de var i guld och matchade trycket på korten, vi har fått många positiva kommentarer från våra gäster :)

Jag ska prova min klänning i april, hoppas jag inte gått upp i vikt sen första måtten togs i augusti!

Vad gäller dekorationer är min mamma ansvarig, hon kan sånt och är så glad i projektet. Vi kommer i alla fall bara ha vita blommor på borden, vill på något sätt få in lavendel också. Lite Provence över det hela!

• augustesen

Knyttan - superfint! Har kollat på de inbjudningskortet också, satt och anpassade det lite ikväll faktiskt och blev superfint! Kommer aldrig kunna bestämma mig..

Caroline0728 - älskar sigill, så klassiskt och snyggt! Får kolla in KortDesign också då :)

Har ni bokat fotograf förresten? Vem ska ni ha?
    Vi ska ha Josefina Norman, hon tar ju galet fina bilder och verkar vara så söt! Hon tävlar dessutom ut massa priser i en julkalender nu så gilla henne på Facebook - JosefinasFoto och tävla!!!

• pernillaochhenrik

Hej hej alla!
    Vill bara börja med att säga att det är kul för det är så bra stämmning i denna tråden.. Det är så många andra som det bara är en massa negativt i! Go Kalmarbrudar!!

Jag känner att vi har legat lite på lojsidan med bröllopet nu, men MÅSTE ta tag i det nu..
    Vi har i varje fall prel. bokat ett mysigt lite B&B i Rälla på Öland för våra långväga gäster.. Får se hur många som kommer bara..

Vad fina bilder ni har lagt in. Jag vill med ha tyger i tak och på väggar och ljusslingor.. Det är sååå mysigt. Enda nackdelen med att gifta sig på sommaren är att man måste vänta så länge innan det blir mörkt.. ( det lät konstigt.. men för att få mys ljusen.. äh ni fattar.. )

• augustesen
    pernillaochhenrik skrev 2011-12-07 01:56:48 följande:

Hej hej alla!
    Vill bara börja med att säga att det är kul för det är så bra stämmning i denna tråden.. Det är så många andra som det bara är en massa negativt i! Go Kalmarbrudar!!

Kan inte göra annat än att hålla med dig Pernilla! Vissa trådar är folk så otroligt negativa och otrevliga - kram till alla söta Kalmarbrudar!

Ja det där med ljuset är ju lite klurigt, eftersom vi tänkt ljussätta lokalen som i vanliga fall är vit till rosa och även ha levande ljus på borden hoppas jag vi får mörker snabbt!
  • LindaochJohn

Åh vad kul att det händer saker här inne! O verkligen super att vi har bra stämning! Skrattande
    Kul att se att många av oss ska träffas i jul med! Spännande!

Augustesen - googlar gör jag med - i masssor! Drömmer Viilka fina bilder! Kollar annat med så klart, Etsy är jobbigt... så mkt fint!

Knyttan - spännande med kinaklänning! Jag är lite för feg för att beställa, vill gärna prova "på riktigt". Har att göra med att jag vill gå ner i vikt med inför dagen D..! Flört Du får berätta hur det går för dig!
    Jättefina kort med - jag tittade med på just dem på Vistaprint!

Vi har inte bokat fotograf, mer än vår kompis som är amatör o som ska ta kort under hela dagen. Sen ska vi ha en "riktig" fotograf till själva bröllopskorten för hon vågade inte ta dem. (Hon är jätte duktig o jag tror egentligen hon skulle fixat det!)
    Jag har letat lite, men inte bestämt något alls.
    Tack för tipset om Josefina Normans tävling - ska ta mig en titt!

pernillaochhenrik - jag förstår precis vad du menar! Man vill gärna få den där mysbelysningen på en gång! Ni får gifta er sent... Flört

Vi har tänkt ha naturema med vita dukar, jutevävslöpare, björkljusstakar i olika höjder, vaser med gröna äppel o vaser med blommor. Som det ser ut nu... ändrar från dag till dag än så länge... Förvånad

Vi har ett möte inbokat på thörneby herrgård på lördag för att disskutera möjligheten att ha bröllopet där, eller att ta catering därifrån. Vi får se vad vi tycker! Tyvärr tror jag inte at vårt naturtema kommer passa så bra in i den lokalen då den är väldigt "fancy".... Typiskt!

• LindaochJohn

Augustesen - Var inne på Josefina Normans sida nyss - ÅH vad fina bilder!!!
    Henne ska vi absolut kontakta! Hjärta

Vad har ni för paket o pris?

• Caroline0728

Augustesen, tack vare dig och ditt inlägg om att det kommit ut nya bröllopstidningar har jag nu inversterat i desamma! Så fort jag skrivit min tenta på fredag ska jag lusläsa tidningarna från pärm till pärm!

• augustesen
    LindaochJohn skrev 2011-12-07 21:07:14 följande:
    Augustesen - Var inne på Josefina Normans sida nyss - ÅH vad fina bilder!!!
    Henne ska vi absolut kontakta! Hjärta

Vad har ni för paket o pris?
    Visst är hon gaaaaalet duktig!! Hittade henne av en fluns och sen rekommenderade en bekant henne direkt. Vi bokade det största paketet då ingick fotografering från förberedelser till middagen någonstans. Vet inte om hon ändrat något men 8500:- gick det paketet på, skulle gärna vilja ha bilder på när vi skär tårtan men behöver inte ha 3h fotografering under middagen..lite too much!
    Caroline0728 skrev 2011-12-07 21:53:06 följande:
    Augustesen, tack vare dig och ditt inlägg om att det kommit ut nya bröllopstidningar har jag nu inversterat i desamma! Så fort jag skrivit min tenta på fredag ska jag lusläsa tidningarna från pärm till pärm!
    Man kan aldrig få nog med bröllopstidningar, så mycket kul! Läser dom 10 gånger typ :p
    Lycka till på tentan :)
  • pernillaochhenrik

Idag har vi beställt save the date kort och troligtsvis bestämt inbjudningskorten.

Fortograf har vi med bokat. Det är en man som heter Peter Bäckman som är jätte duktig och väldigt tillmötesgående. Jag har blivit fotad av honom innan.  Just nu krånglar hans webbsida tyvärr men hans företag heter Bild Studio Vision. Fördelen med honom är att man får alla bilder på cd så man kan skriva ut dom vart man vill sen för typ noll och inget.. Många fotografer håller ju på korten om man får bara bilderna i ''utskrift'' annars.

Sen är det självklart förstoringar och sådant med.. men hans mail är peter@bildstudio.se om man vill kontakta honom.

Jag är så sugen på att fixa med ''piffet'' men vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja... Ååå vad jag längtar till bröllopet Hjärta

Svar på tråden Kalmarbrudar?!