• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • frejjan

Min tärna utbildar sig till frisör, så hon ska fixa håret på oss allihopa, sen är min andra tärna hudterapeut så hon kommer att färga fransar o bryn på mig o lite sånt o sen hjälps vi alla åt med sminket på varandra :)

Varför är Bare Minerals big no no Agustesen?

• augustesen
    frejjan skrev 2011-12-17 10:18:05 följande:
    Min tärna utbildar sig till frisör, så hon ska fixa håret på oss allihopa, sen är min andra tärna hudterapeut så hon kommer att färga fransar o bryn på mig o lite sånt o sen hjälps vi alla åt med sminket på varandra :)

Varför är Bare Minerals big no no Agustesen?
    Perfekt ju!

Bare minerals är ju mineralsmink vilket är ljusreflekterande och jag har oljig hy vilket gör saken ännu värre, skulle se ut som en diskoboll på alla fotografier. Noll spf och noll mineraler är det bästa för att undvika skräckbilder :p
  • augustesen

..okej skräckbilder är ju att överdriva men man blir ju väldigt ljus ;)

• LindaochJohn

Oj vad jag har missat massor! FörvånadGlad

Jag är 26 och John 27 och i April har vi varit tillsammans i 5 år.

Dolly P - Örsjö är en jätte mysig kyrka, ska ni ha Nicklas som präst? Det vill vi, han är så förbaskat rolig! Tungan ute
    Ruskemåla är helt ok innuti, lätt att sätta sin egen prägel på! Vi var o tittade där i torsdags så nu får vi se vad vi bestämmer...

Jag har inte tittat på klänningar än, letat lite på nätet men inte så mkt. Jag har oxå några (hm...) kilon som ska bort är det tänkt men så här innan jul har jag alldeles förd ålig karaktär för att ta tag i det så efter jul får det bli... Obestämd Jag är i valet o kvalet om jag ska åka till den butik där jag köpte min balklänning... Men den ligger i Borås! Men det hade varit kul att köpa därifrån för de hade så himla bra service! Antagligen kommer jag bara ta Kalmar och Växjö iaf.

Tärnklänningarna kommer vi betala, men min tanke är att de ska ha enkla sommarklänningar bara. Jag vill vara med o handla dem o godkänna... Det är mina två systrar som är tärnor så det blir nog inga problem!

Dolly P - man skulle inte kunna få numret till tjejen från Torsås? Flört Var ju verkligen ett kanonerbjudande!

Har inte funderat så mycket på buketter heller så jag har ingen koll alls... Men när man väl bestämt sig är det nog bara att gå runt och fråga o se var det är billigast.

Augustesen - Bakerskan från Emmaboda kunde inte göra tårtan heller? Har du hört något från hon  som var i tidningen?

Vi måste bestämma oss för vad vi vill ha för slags bröllop nu - lite mer "fancy" o dyrare på Törneby eller Mysigt o lite billigare i Ruskemåla....? Svårt!

• augustesen

Haha ja man vill ju inte börja den hälsosamma livsstilen riktigt än, skulle ändå inte fungera så efter nyår blir det kickstart!

Har maiat hon Caroline igen, herregud hon svarar verkligen inte och jag tänker inte jaga henne!
    Jag är kanske petig men tyckte inte att hon i Emmaboda gjorde galet fina tårtor, viss fina men inte i min stil. Då väljer jag nog hellre att mamma gör den och vi sparar 1500:- på den typ. Ska jag betala ska det vara den tårtan jag vill ha. Herregud bridezillan i mig kikar fram :p

• augustesen
    LindaochJohn skrev 2011-12-17 13:00:08 följande:
    Jag är i valet o kvalet om jag ska åka till den butik där jag köpte min balklänning... Men den ligger i Borås! Men det hade varit kul att köpa därifrån för de hade så himla bra service! Antagligen kommer jag bara ta Kalmar och Växjö iaf.

Vi måste bestämma oss för vad vi vill ha för slags bröllop nu - lite mer "fancy" o dyrare på Törneby eller Mysigt o lite billigare i Ruskemåla....? Svårt!
    Jag skulle verkligen rekommendera en tur upp till Stockholm för att prova brudklänning, vill säga om du har möjligheten att åka upp. Finns otroligt mycket mer att välja på och i betydligt mer varierade prisklasser. Har inte besökt någon butik i Växjö men utbudet i Kalmar kan man ju inte hurra för direkt :p

Vill man hitta något billigare är det ju tex lättare i Stockholm, tex Lilly som är mittemellan eller Bridal Outlet som är svinbilligt. I Kalmar tar dom rätt bra priser och för samma summa får man ju mer att välja på i storstan :)

När det gäller Törneby eller Ruskemåla skulle jag säga att välj den där ni skulle känna er mest "hemma". Sen är det kanske en fråga om hur mycket tid ni vill lägga ner på lokalen..kan tänka mig att Ruskemåla kanske behöver mer dekorationer medan Törneby kanske är fin som den är? (Som sagt inte sett någon lokal men brukar vara så)
  • LindaochJohn

augustesen - nej det är klart att man ska vara nöjd om man ska betala dyra pengar, håller med dig!
    Vi vill ha något sånt här o det ska nog inte vara så svårt iaf... hoppas jag!

Det kanske är en ide att åka till sthlm o prova... Det ska jag absolut fundera på! Skrattande

Ja, det är ju den stora frågan.... O så är det ju den ekonomiska biten siom spelar stor roll med så klart!
    Ska ni bjuda på all dricka eller skulle det vara drinkar efter maten till självkostnadspris?
  • augustesen
    LindaochJohn skrev 2011-12-17 17:06:14 följande:
    augustesen - nej det är klart att man ska vara nöjd om man ska betala dyra pengar, håller med dig!
    Vi vill ha något sånt här o det ska nog inte vara så svårt iaf... hoppas jag!

Det kanske är en ide att åka till sthlm o prova... Det ska jag absolut fundera på! Skrattande

Ja, det är ju den stora frågan.... O så är det ju den ekonomiska biten siom spelar stor roll med så klart!
    Ska ni bjuda på all dricka eller skulle det vara drinkar efter maten till självkostnadspris?
    Oh så fin tårta!!! Skitsnygg :)

Jag tyckte det blev lite mer speciellt genom att åka upp, men jag kommer ju från Stockholm så passade på att göra annat också.

Vi kommer bjuda på fördrink, vin/dricka till maten och sen avec. Drinkar under själva festen får gästerna stå för själva. Tidigare var tanken att shoppa i tyskland och sedan sälja spriten till självkostnadspris men nu går det ju inte eftersom Skansen fixar allt. Egentligen enda nackdelen med att köpa hela paketet tycker jag :p
  • Dolly P
    LindaochJohn skrev 2011-12-17 13:00:08 följande:
    Oj vad jag har missat massor! FörvånadGlad

Jag är 26 och John 27 och i April har vi varit tillsammans i 5 år.

Dolly P - Örsjö är en jätte mysig kyrka, ska ni ha Nicklas som präst? Det vill vi, han är så förbaskat rolig! Tungan ute
    Ruskemåla är helt ok innuti, lätt att sätta sin egen prägel på! Vi var o tittade där i torsdags så nu får vi se vad vi bestämmer...

Jag har inte tittat på klänningar än, letat lite på nätet men inte så mkt. Jag har oxå några (hm...) kilon som ska bort är det tänkt men så här innan jul har jag alldeles förd ålig karaktär för att ta tag i det så efter jul får det bli... Obestämd Jag är i valet o kvalet om jag ska åka till den butik där jag köpte min balklänning... Men den ligger i Borås! Men det hade varit kul att köpa därifrån för de hade så himla bra service! Antagligen kommer jag bara ta Kalmar och Växjö iaf.

Tärnklänningarna kommer vi betala, men min tanke är att de ska ha enkla sommarklänningar bara. Jag vill vara med o handla dem o godkänna... Det är mina två systrar som är tärnor så det blir nog inga problem!

Dolly P - man skulle inte kunna få numret till tjejen från Torsås? Flört Var ju verkligen ett kanonerbjudande!

Har inte funderat så mycket på buketter heller så jag har ingen koll alls... Men när man väl bestämt sig är det nog bara att gå runt och fråga o se var det är billigast.

Augustesen - Bakerskan från Emmaboda kunde inte göra tårtan heller? Har du hört något från hon  som var i tidningen?

Vi vill gärna ha Nicklas, men han visste inte om han skulle jobba den helgen eller inte. Eller han ville gärna ha hand om våran vigsel, men dom hade inte lagt schema än. Annars blir det Lars ström och det är inge större fel på honomSkrattande Ja vi gillade Ruskemåla, det är så bra uppdelning på rummen där tycker jag, plus att man har tillgång till allt. Man behöver inte hyra porslin osv.  Jag skickar mailen till hon som är ansvarig för eleverna, vet inte om jag får ge ut nr nämligen.
    Kommer ni från Nybro eller är ni inflyttade?
  • Dolly P
    augustesen skrev 2011-12-17 17:58:48 följande:
    Oh så fin tårta!!! Skitsnygg :)

Jag tyckte det blev lite mer speciellt genom att åka upp, men jag kommer ju från Stockholm så passade på att göra annat också.

Vi kommer bjuda på fördrink, vin/dricka till maten och sen avec. Drinkar under själva festen får gästerna stå för själva. Tidigare var tanken att shoppa i tyskland och sedan sälja spriten till självkostnadspris men nu går det ju inte eftersom Skansen fixar allt. Egentligen enda nackdelen med att köpa hela paketet tycker jag :p
    Vi kommer också bara bjuda på välkommsdrink, dricka till maten. Drickan till festen får folket stå för själva.Skrattande
Svar på tråden Kalmarbrudar?!