• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • frejjan

Kyrka bokad till den 12e maj :) Nu är det bara lokalen kvar. Har glömt alla lokaler som finns o hyra så tips mottages tacksamt! Vi ska ju köra egen mat och dryck så måste vara anpassad efter det.

LindaochJohn: Känner igen det där med en som är orolig vad alla ska tycka och ta saker o ting.. Vi har oxå valt barnfritt trots att vi har egna barn. Våra barn får va med tills d är dags för dem att sova vid 19 typ och alla andra får försöka fixa barnvakt.

• LindaochJohn

Frejjan - Jag har dålig koll på lokaler i Kalmar... Skälby loge? Har inte segelklubben en fin lokal ut mot Stensö?

Det är inte så många som har barn av de vi bjutt. Att hon reagerar är för att Johns lillebror som är 14 och Johns kusin som är 17 ska få komma medan (hör hä...r) Johns pysslingars barn som är mellan 14-19 inte får det!
    Suck - jag förstår egentligen inte ens varför hans PYSSLINGAR ska bjudas när mina KUSINER inte gör det...

Hihi, sånt är livet! Flört Man får ta det med en klackspark!

• frejjan
    LindaochJohn skrev 2011-12-13 20:12:27 följande:
    Frejjan - Jag har dålig koll på lokaler i Kalmar... Skälby loge? Har inte segelklubben en fin lokal ut mot Stensö?

Det är inte så många som har barn av de vi bjutt. Att hon reagerar är för att Johns lillebror som är 14 och Johns kusin som är 17 ska få komma medan (hör hä...r) Johns pysslingars barn som är mellan 14-19 inte får det!
    Suck - jag förstår egentligen inte ens varför hans PYSSLINGAR ska bjudas när mina KUSINER inte gör det...

Hihi, sånt är livet! Flört Man får ta det med en klackspark!
    Haha ja det var ju lite överdrivet att orka diskutera ens, så jag förstår att du blir lite less. Du får försöka se det lustiga i det ;)  Ja just ja..segelklubben finns ju. Men då måste man in till stan. Tack för tipset iaf. Ska kollas upp!
  • augustesen

Tycker det var supersvårt med lokaler, vi bokade Björnö Slott och det var enligt mig det enda alternativet för egen mat och dryck. Seglarklubben är ju rätt liten och våra 70 pers skulle inte fått plats, men hade en fd kollega vars syster hade sin bröllopsfest där och han tyckte den var mysig, men som sagt liten.

Ang lokal blev jag så irriterad igår! Björnö bokade vi i maj och fick ingen bekräftelse, vi bokade det muntligt när vi var och kollade på lokalen, men jag tänkte inte på det. I Augusti hade det fortfarande inte kommit någon bekräftelse eller hur vi skulle betala bokningsavgiften. Jagade då en av ägarna men fick aldrig svar - så då bokade vi Hotel Skansen istället.
    IGÅR kom ett mail med "vem ska vi skicka avi för inbetalning av bokningsavgiften till"? SUCK! 8 månader tog det..inte okej anser iaf jag!

Dom har bra mycket makt över en lokalerna, men dom kan ju inte ta en för givet!

• Dolly P
    LindaochJohn skrev 2011-11-13 20:31:24 följande:
    Kan tänka mig att det är populärt, jag känner hon som ägde Björnö innan och som skapat lokalen. Den låter väldigt fin men toaletter är nog ett problem det med. O nej, en bajamaja känns inte speciellt kul... Förvånad

Jag funderar på att beställa tårta från en tjej i Emmaboda: www.bagerskan.se
    Tror hon tar 40kr/biten. Jättefina tårtor och mkt tillmötesgående via mail!

Vi funderar på att ha vår fest i Ruskemåla skola utanför Nybro. Den är liten men mkt mysig o våra vänner gifte sig där o det funkade bra.

Törneby Herrgård är jättefint men inte riktigt den stil vi söker. Vi har även tittat på Kolboda och Skälby loge.
    Men det är super svårt att hitta en lokal för större sammankomster i Kalmar, tråkigt!
    Kikar in här i tråden. Vi ska ha våran fest i Ruskemåla skola. Tror det kommer bli toppen braSkrattande Stor lokal till bra pris, plus att allt porslin ingår.
  • LindaochJohn

Välkommen Dolly P! Skrattande
    Vi ska till ruskemåla imorgon o titta. Vi har varit där på bröllop en gång innan o det funkade super, så det är ett alternativ absolut!

När gifter ni er?

Augustesen - ja visst har de makt! De stora riktigt fina vet vad de kan ta minsann...

O NEJ - 8 månader efter är inte OK! Förvånad

Jag var i Kalmar idag o åkte förbi bröllopsbutiken... Längtar tills jag ska in där o prova! Skrattande

• augustesen
    LindaochJohn skrev 2011-12-15 00:01:54 följande:
    Vi ska till ruskemåla imorgon o titta. Vi har varit där på bröllop en gång innan o det funkade super, så det är ett alternativ absolut!

När gifter ni er?

Augustesen - ja visst har de makt! De stora riktigt fina vet vad de kan ta minsann...

Jag var i Kalmar idag o åkte förbi bröllopsbutiken... Längtar tills jag ska in där o prova! Skrattande
    Hoppas att den lokalen passar :) Håller tummarna för er!

Haha nej verkligen inte ok, började bara skratta när jag såg mailet - ett skämt!

Nej va roligt, jag kollade på några Say Yes to the Dress klipp nyss och åh jag vill prova fler klänningar bara för att. Men nej då kommer jag bara börja tvivla!
    När hade du tänkt börja prova?
  • Dolly P
    LindaochJohn skrev 2011-12-15 00:01:54 följande:

När gifter ni er?

ah ok. ja själva byggnaden är ju ingen skönhet precis. Men inne är den ju fin och stor.Skrattande Jag tror vi skulle få betala 1250kr Fredag-Söndag och då ingår musik anläggningen. Vi gifter oss den 19:e Maj i Örsjö kyrkaSkrattande Så det är inte lång tid kvar nu.
  • Minuz

Här inne har jag visst varit tyst som en liten mus..............
    Kul att få inbjudan.......

Har bara en fundering. Bara lite nyfiken. :0)

Hur gamla är ni och hur länge har ni varit tillsammans?

• frejjan

Att det ska vara så vårt o bestämma sig för lokal! Vi vill ha en billig lokal dessutom..

Minuz: Vi är för tillfället 25 och 29 år och har varit tillsammans i drygt 4 år. Du då? :)

Svar på tråden Kalmarbrudar?!