• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • knyttan
    Dolly P skrev 2011-12-17 18:53:38 följande:
    Vi kommer också bara bjuda på välkommsdrink, dricka till maten. Drickan till festen får folket stå för själva.Skrattande
    Samma här. Fast vi har bestämt att vi ska lägga en del på att ha brudskål på slottet först, innan festen. Hade vi inte bestämt det så skulle vi nog ha fri bar. Men nu blir det lite mycket utgifter så då kommer vi ha bar till självkostnadspris. Det blir ju ändå både brudskål plus välkomstdrink plus vin till maten, så jag känner det är rätt generöst ändå...
    Dolly P skrev 2011-12-17 18:54:00 följande:
    Vilket färg tema ska ni ha?
    Velar lite där faktiskt, antingen creme och gammalrosa eller creme och brons/choklad eller gammalrosa och vinrött...  eller så kör jag med allihop haha
  • augustesen
    Dolly P skrev 2011-12-17 18:54:00 följande:
    Vilket färg tema ska ni ha?
    Jag velar ju fram och tillbaka men just nu: huvudfärgerna är rosa och guld med inslag av grönt och vitt.

Fästmannen kommer ha lite guldmönster på sin väst och plastrongen är i guld också - och då passar ju rosa superfint ihop :) Min tanke är att två av tärnorna har ljusrosa klänningar och två guldiga klänningar. Blommorna kommer vara vita och olika rosa nyanser.

Lite såhär tänker jag mig...

Tårtan är precis en sådan jag vill ha, tärnklänningarna är också galet snygga!

Underbar bukett i högra övre hörnet!

Så fin dukning men lite väl mycket guld
  • pernillaochhenrik

Oj vad det har hänt grejer här.. Vad skoj ! Vi är 28 nu.. Sambon har fyllt 29 då och jag ska fylla lite efter. Vi har varit ihop drygt 4 1/2 år när vi gifter oss..

Vi har so far bokat kyrka, lokal, fotograf.. Börjat kolla upp mat.. Vi ska ha möte med två firmor i mellandagarna.

Gick in i bröllopsbutiken i Kalmar och skulle bara kolla lite.. Ja, ni vet juh hur det slutade.. Jag provade lite klänningar och hittade en jag skulle kunna tänka mig att gifta mig i, men som sagt innan.. Dom har ju inte ett jättestort utbud.. Men det var kul att prova!!! Vad tunga dom är, brudklänningarna...

Jag har långt hår, men kommer att beställa clip on set från rapunzel för att få lite tjockare hår.. Ja, undrar om man verkligen klarar av att sminka sig och fixa håret just den dagen.. Måste kolla upp lite med det..

Vad har era män bestämt sig för klädmässigt?? Min sambo är inne på en grå kostym.. Han provade en häromdagen å va såååå finHjärta 

Hoppas det går bra för er i planerningarna...  

• augustesen
    pernillaochhenrik skrev 2011-12-17 22:11:35 följande:
    Gick in i bröllopsbutiken i Kalmar och skulle bara kolla lite.. Ja, ni vet juh hur det slutade.. Jag provade lite klänningar och hittade en jag skulle kunna tänka mig att gifta mig i, men som sagt innan.. Dom har ju inte ett jättestort utbud.. Men det var kul att prova!!! Vad tunga dom är, brudklänningarna...

Jag har långt hår, men kommer att beställa clip on set från rapunzel för att få lite tjockare hår.. Ja, undrar om man verkligen klarar av att sminka sig och fixa håret just den dagen.. Måste kolla upp lite med det..

Vad har era män bestämt sig för klädmässigt?? Min sambo är inne på en grå kostym.. Han provade en häromdagen å va såååå fin
    Hihi ja det är i princip omöjligt att inte prova, hihi!! Visst är dom tunga, min väger hur mycket som helst men det är nog släpet och materialet som gör det..den är rätt maffig av sig :)

Har du provat Rapunzel förut? Har hört massa bra men dom har väl massa olika sorters hår..en djungel och jag är totalt lost. Jag tycker det hör till att bli ompysslad på sin bröllopsdag, har aldrig varit riktigt uppfixad med både hår och smink så blir special special. Vi hade ingen fancy bal etc..

Richard, the groom, kommer ha på sig helsvart jaquette med cremefärgad väst med guldmönster och en guld prastrong. Oh så fin han var! Bokade det i bröllopsbutiken i Kalmar och gick på 1950:- plus försäkring 80:- om nått går sönder :p
  • LindaochJohn

Dolly P - John kommer från nybro men jag är inflyttad från Blekinge. Var bor ni?
    Det är just uppdelningen av rummen som är så himla bra i Ruskemåla! HUr många blir ni?
    Vi hoppas verkligen på Nicklas då han är lite näärmre Johns familj.
    Tack för numret! Skrattande

När det kommer till färgtema vill vi ha grönt som huvudfärg, sen kommer vi lägga till vitt och "natur" samt ljusrosa. Eventuellt gult oxå.... Det beror nog lite på vilken lokal vi väljer med, det kanske blir lite annorlunda om vi väljer Törneby.

Det kanske får bli så att det blir bar till självkostnadspris då. Jag är bara rädd att folk tycker att det blir för dyrt. Många gäster kommer långväga ifrån o kommer ju betala för att åka till oss, för boende, räkna in kläder o present oxå så kanske det blir mkt med att betala sin dryck med...? Rynkar på näsan Vad tror ni? En del är ju studenter med...

Augustesen - vilka härliga inspirationsbilder! Skrattande Jättefint!

pernillaochhenrik - Oh vad kul o prova! Jag vågar inte gå in för då kommer jag med prova! Flört Men snart får jag väl göra det ändå. Vill ju tappa lite vikt först, men det är som sagt svårt att ta tag i nu kring jul, haha! Tungan ute

Jag håller på o "sparar" till långt hår, har ner till axlarn anu iaf. Jag har tunna hårstrån, men många, så jag tror inte att extrahår behövs... Men kanske?
    Det är en sak som jag behöver ta tag i - en frisör! Jag är jätte dålig på att klippa mig regelbundet o har ingen "egen" frisör... Men jag hade tänkt att börja sköta det där lite bättre nu o bestämma mig för en som får sätta upp håret oxå ev. Jag har även slutat färga håret nu o låter min naturliga färg komma fram för att sedan bara slinga det har jag tänkt...

John vill gärna ha Nehru, så vi får väl se vad ci kan hitta.

Just nu håller jag på o jobbar på min planeringsbok så jag har något att visa den 28e när vi ska träffas! Skrattande
  • Dolly P
    LindaochJohn skrev 2011-12-18 13:38:40 följande:
    Dolly P - John kommer från nybro men jag är inflyttad från Blekinge. Var bor ni?
    Det är just uppdelningen av rummen som är så himla bra i Ruskemåla! HUr många blir ni?
    Vi hoppas verkligen på Nicklas då han är lite näärmre Johns familj.
    Tack för numret! Skrattande

När det kommer till färgtema vill vi ha grönt som huvudfärg, sen kommer vi lägga till vitt och "natur" samt ljusrosa. Eventuellt gult oxå.... Det beror nog lite på vilken lokal vi väljer med, det kanske blir lite annorlunda om vi väljer Törneby.

Det kanske får bli så att det blir bar till självkostnadspris då. Jag är bara rädd att folk tycker att det blir för dyrt. Många gäster kommer långväga ifrån o kommer ju betala för att åka till oss, för boende, räkna in kläder o present oxå så kanske det blir mkt med att betala sin dryck med...? Rynkar på näsan Vad tror ni? En del är ju studenter med...

Augustesen - vilka härliga inspirationsbilder! Skrattande Jättefint!

pernillaochhenrik - Oh vad kul o prova! Jag vågar inte gå in för då kommer jag med prova! Flört Men snart får jag väl göra det ändå. Vill ju tappa lite vikt först, men det är som sagt svårt att ta tag i nu kring jul, haha! Tungan ute

Jag håller på o "sparar" till långt hår, har ner till axlarn anu iaf. Jag har tunna hårstrån, men många, så jag tror inte att extrahår behövs... Men kanske?
    Det är en sak som jag behöver ta tag i - en frisör! Jag är jätte dålig på att klippa mig regelbundet o har ingen "egen" frisör... Men jag hade tänkt att börja sköta det där lite bättre nu o bestämma mig för en som får sätta upp håret oxå ev. Jag har även slutat färga håret nu o låter min naturliga färg komma fram för att sedan bara slinga det har jag tänkt...

John vill gärna ha Nehru, så vi får väl se vad ci kan hitta.

Just nu håller jag på o jobbar på min planeringsbok så jag har något att visa den 28e när vi ska träffas! Skrattande
    ah ok, kanske vet vem det är då. Nybro är ju inte så stort. hihi Vi bor i Söderåkra, men jag är uppvuxen strax utanför Örsjö. Jag vet inte riktigt hur många vi kommer bli. Från början vard et 57 med oss. Men nu ska vi nog dela på firandet. Så Alla är välkomna till kyrkan, sen äter vi med släkten och sen på kvällen får kompisarna komma på fest. Det gör att man kan bjuda lite flerSkrattande Så nu vet jag inte riktigt hur många vi kommer bli.
  • LindaochJohn

Dolly P - det låter som ett bra upplägg att dela på det! Bra ide! Skrattande

John o han sfamilj har ett speciellt efternamn så de flesta vet vem han är....  Jobbigt då inget går att hålla hemligt! Obestämd

• Dolly P
    LindaochJohn skrev 2011-12-18 14:46:33 följande:
    Dolly P - det låter som ett bra upplägg att dela på det! Bra ide! Skrattande

John o han sfamilj har ett speciellt efternamn så de flesta vet vem han är....  Jobbigt då inget går att hålla hemligt! Obestämd
    ah ok, kan inte komma på någon John med speciellt efternamn nu, men ser jag han vet jag säkert vem det är. Vilken skola gick han på när han gick högstadiet`?
  • LindaochJohn

Dolly P - Han gick på Madesjö o sedan Åkrahäll -00 till -03.

Svar på tråden Kalmarbrudar?!