• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • LindaochJohn

Alltså - hur sjutton ska man kunna välja brudklänning? Förvånad
    Jag gick in på www.matildasfest.com o skulle titta runt eftersom vi fick lite rabatt där.

Men h.e.r.r.e.g.u.d vad mycket klänningar!

Jag kommer ALDRIG kunna välja! Gråter

• pernillaochhenrik
    LindaochJohn skrev 2011-12-29 14:11:08 följande:
    Jag gick in på www.matildasfest.com o skulle titta runt eftersom vi fick lite rabatt där.

Det komiska är att jag googlade runt på ''tyllklänningar'' och då hittade jag en som jag bara ÄLSKADE!! Men jag hittade inte vart den kom ifrån.. Men jag gav inte hupp hoppet. Tillslut httade jag vart den kom ifrån.. www.matildasfest.com och jag blev sååååå lycklig!! Så igår fick vi presentkort därifrån så det känns som att det är meningen att jag ska ha den där klänningen.. Men så är det det där med att skicka efter klänning.. SVÅRT!! Tänk om jag inte passar i den.. Dom är ju iofs inte så dyra där.. Slängde ut en tråd här om någon hade erfarenhet av matildasfest.. och det verkar som folk är nöjda med henne.. Så det blir nog den klänningen.. Love it!!

• LindaochJohn

Men vet du Pernilla - kan vi inte ta en tur upp till Sthlm?
    Vi gör en dagsresa eller sover där en natt o så provar vi klänningar som bara den! Flört 

Jag skulle gärna åka till Matildas fest o prova - jag är oxå lite för feg för att bara beställa utan att prova!

• LindaochJohn

Sökte på Alfred Angelo klänningar och det finns en butik i Ronneby som säljer hans! Skrattande
    Är väldigt sugen på Cindyrella-klänningen!

Funderar på att åka dit o prova om de har den, har mailat henne om det för den syntes inte på webben...

http://shop.textalk.se/se/shop.php?id=2197 Här är webb butiken iaf. Är ju inte långt att åka!

• m2012
    LindaochJohn skrev 2011-12-29 14:11:08 följande:

Det är sjukt sjukt svårt! Och jag har som sagt snöat in mig på Jim Hjelm klänningarn, googla så gör kanske ni det med också.
    Jag vill nog ha lite sjöjungfruaktigt men det är lite tunt med det på butiken i stan tycker jag.
  • LindaochJohn

Förresten! Idag har jag bokat om (efter missförstånd mellan blivande brud o brudgum haha!), så nu gifter vi oss 1:a September 2012 i Oskarskyrkan i Alsjöholm och festen kommer hållas i Ruskemåla skola!

Skrattande

• knyttan

Hej och tack för igår!! Det var väldigt roligt Solig Kul att ni hade skoj sen med! Jag satt hemma o bläddrade i bröllopsmagasinet hela natten och hade en massa idéer o tankar!!

Ang beställa klänningar så har jag precis kastat mig ut i "the great unknown" och beställt en klänning från Kina, så vi får väl se hur det äventyret slutar. Annars var det lite typiskt att jag hann beställa innan vi fick rabatten på matildas fest för annars så var det där jag hade tänkt beställa, men sen var jag inte 100% nöjd med de modellerna som fanns där. Den här kommer närmast:

Men helt i sidentaft (även kjolen alltså) och med underkjol i tyll. Hoppas nu att den blir lika fin som jag tänkt mig *nervöööös*....
  • knyttan
    m2012 skrev 2011-12-29 15:25:38 följande:
    Alltså denna!! shop.textalk.se/se/article.php?id=2197&art=10...

Hujeda mig så fin den var! Men inte priset! Vad har ni för budget på er klänning?
    Helst inte mer än 4000!

en klänning i sådan modell som ovan, en matchande bolero, allt i siden, plus isydd underkjol  har jag betalat 3000 kronor för inkl frakt, vilket innebär att jag har 1000 kr över för ev tull och/ eller ändringar. Vi får se när den kommer om det var värt det!
Svar på tråden Kalmarbrudar?!