• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • Dolly P
    LindaochJohn skrev 2012-01-03 20:41:09 följande:
    Vad härligt att höra Dolly P! Skrattande
    Ni har inte så långt kvar nu ju!!! Flört Glad
    Vi ska oxå ta oss en dag att hitta något för sambon att ha på sig, blir nog en tur både till Kalmar o Växjö. Kan bli svårt att hitta en sån där Nehru som han vill ha, haha!

Idag har jag försökt planera det här året lite, att vi ska gifta oss är inte det enda stora som händer - jag tar examen o vi firar 5 år oxå! (även om bröllopet är lite större än det andra..!)

O att jag tar examen betyder att jag kommer ha fullt upp fram till Maj nu! Förvånad 
    Sammanlagt 8 praktikveckor på iaf 4 olika platser som jag måste fixa NU!
    O sen är det examensarbete för hela slanten. ..
    O motorsågskörkort!  Flört
    O sen vill jag ju väldigt gärna ha ett jobb när jag är färdig... Kan bli tight med bröllopsbudgeten annars...

Så full rulle! Cool
    Nej nu känns det att det börjar dra ihop sig. Blir lite nervös bara jag tänker på detSkrattande
  • Dolly P

Ikväll har jag pysslat lite med inbjudan. Ska testa och göra en annan variant imon. Men kika gärna in i bloggen och se hur dom ser ut just nu.

• LindaochJohn

Frejjan - Har hon äntligen svarat på någons mail - det du Augustesen! Flört
    45 kr biten var rätt dyrt, jag tyckte 40 kr var i mesta laget....?

Ska kolla in din blogg Dolly P! Glad

• augustesen
    LindaochJohn skrev 2012-01-04 09:14:18 följande:

Frejjan - Har hon äntligen svarat på någons mail - det du Augustesen! Flört
    45 kr biten var rätt dyrt, jag tyckte 40 kr var i mesta laget....?

Ska kolla in din blogg Dolly P! Glad

Seriöst stort kors i taket!!!!
    Men 45:-/bit tycker jag är dyrt, det lär ju bara vara en väldigt basic så lät väl kosta minst 50-55:-/bit för man ska få något man vill ha och det är de inte värt.

Tror jag ska gå tillbaka till Danska Wienerbageriet och beställa där, dom tog från 30:-/bit har jag för mig..eller om det var 35:-/bit. Måste dock hitta fina "klassiska" svennetårtor då :p

Har konstaterar att det blir nog klurigt för mamma om hon ska göra tårtan här, hon kan ifs baka bottnar hemma och sen ta med dom när som reser till Kalmar. Puh att tårtan ska vara ett sådant dilemma
  • Minuz

Jag håller mig lite i bakgrunden här, men läser allt!

Ang. tårta så vet jag många som köpt på citygross till en billig peng. Läst i andra trådar om de som varit jättenöjda med dem. Kanske kan vara ett alternativ att kolla..... Vet att en bagare iaf på citygross ska vara kanonduktig.

Och det lät som ni hade kul på eran träff. Hoppas ni fixar fler träffar, för det vore kul att få vara med på iaf en.

• augustesen
    Minuz skrev 2012-01-04 11:03:37 följande:
    Jag håller mig lite i bakgrunden här, men läser allt!

Ang. tårta så vet jag många som köpt på citygross till en billig peng. Läst i andra trådar om de som varit jättenöjda med dem. Kanske kan vara ett alternativ att kolla..... Vet att en bagare iaf på citygross ska vara kanonduktig.

Och det lät som ni hade kul på eran träff. Hoppas ni fixar fler träffar, för det vore kul att få vara med på iaf en.
    Ja men bra idé! City Gross har ju grymt goda tårtor, och fina också så det kan ju absolut vara värt att kolla med dom. Det brukar ju vara rätt billigt, vet att maxi har satt upp vad deras bröllopstårtor kostar..men tycker inte dom är särskilt duktiga där :p
    Får helt enkelt kolla med dom, osäker om dom gör chokladbottnar men dom kan säker special göra.
    Supertack för tipset!

Ja det blir absolut fler träffar! Vart bor du?
  • augustesen

Sökte här på BT och hittade en tråd om City Gross tårtor.

I Kalmar kostar vit prinsess 12-14 kr/bit (valfri sylt), vill man ha mer dekorationer som man väljer helt själv kostade det 30:-/tårta och hyra ställning kostade 200:- dygnet. Bröllopstårtorna kostade 35:-/bit men vet inte vad de var för något.

Jag vill ju inte ha en vanlig vit prinsesstårta men galet hur billigt det blir under 1200:- för tårta för 60 personer. Hej KAP!

• LindaochJohn

Bagerskan i Emmaboda tar 40 kr/biten iaf, det är det enda jag vet... Glad
    Kanske skulle vara idé att titta på Citygross om man nu kan få lite andra dekorationer där, frågan är bara vad?
    Billigt = Bra! Skrattande

Klart du ska vara med på nästa träff Minuz! Vi pratade om en i ev  Februari! Då hoppas vi att vi får massor av tjejer dit! Skrattande

Svar på tråden Kalmarbrudar?!