• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • Dolly P
    pernillaochhenrik skrev 2012-01-01 12:37:09 följande:
    Hoppas ni hade en härlig nyårsafton!! Fatta att dom flesta av oss ska gifta sig i år! Weeeeihoo!! God fortsättning!!
    Ja det känns helt jäkla galet. Gifta sig lixom. Men vad jag längtarSkrattande
  • LindaochJohn

God forstättning alla brudar! Det här är vårt år! Skrattande
    O det ska präglas av bröllopsplanering, träffar o annat skojj!

• augustesen

Äntligen 2012, känns som ett riktigt bra år - vårt år!!!

Känns så vuxet att gifta sig, undra hur många vuxenpoäng man samlar på sig då?

• LindaochJohn

Augustesen - massor! Flört

Hur går det för er allihopa?
    * Vi har ju då äntligen bokat ett datum o därmed oxå kyrka o festlokal. Finally! Skrattande
    * Jag har alla grejjer till inbjudningskorten hemma så egentligen är det bara att sätta igång med dem.
    * Börjar titta mer o mer på klänningar, men vill gå ner lite mer i vikt innan jag provar.. eller?
    * Har kontaktat fotograf för olika paket o priser o ska bara bestämma oss för vad vi ska ta.
    * Ska nog be att få offerter från lite olika cateringfirmor?
    * Funderar på att kontakta olika resebolag för förslag o pris på bröllopsresa?
    * Har kontaktat några för smink o hår o väntar på svar.

Så hur ser det ut för er andra?
    Kram!

• augustesen
    LindaochJohn skrev 2012-01-02 12:10:59 följande:
    Augustesen - massor! Flört

Hur går det för er allihopa?
    * Vi har ju då äntligen bokat ett datum o därmed oxå kyrka o festlokal. Finally! Skrattande
    * Jag har alla grejjer till inbjudningskorten hemma så egentligen är det bara att sätta igång med dem.
    * Börjar titta mer o mer på klänningar, men vill gå ner lite mer i vikt innan jag provar.. eller?
    * Har kontaktat fotograf för olika paket o priser o ska bara bestämma oss för vad vi ska ta.
    * Ska nog be att få offerter från lite olika cateringfirmor?
    * Funderar på att kontakta olika resebolag för förslag o pris på bröllopsresa?
    * Har kontaktat några för smink o hår o väntar på svar.

Så hur ser det ut för er andra?
    Kram!
    Haha gött! ;)

Låter som du fått gjort en hel del - gud va roligt, skönt när man börjar lugna ner sig! Jag provade ju klänningar innan jag gått ner dom kilona jag egentligen ville och tyckte inte det var så farligt

Just nu händer detta:
    * Ska beställa save the date kort samt matchande kuvert, inbjudningskort och informationskort. Ska beställa från Vistaprint och allt går på 550:- ink frakt GALET! Tillkommer några hundra till kuvert och omslag dock.
    * Boka hotellrum, har tydligen glömt det
    * Beställa en underkjol från ebay, hoppas den passar annars är det ju bara att sälja vidare
    * Leta tärnklänningar
    * Prata med floristen och få ett riktigt kostnadsförslag
    * Hitta bilder på fina tårtor

Kram
  • LindaochJohn

Jag börjar bli ordentligt sugen nu faktiskt... Får kanske bli en tur in till butiken i Kalmar ändå... Flört

Var ska ni spendera er bröllopsnatt?
    Jag antar att ni ska sova på Skansen Augustesen, men ni andra?

• Dolly P

Vilken underbar dag jag och sambon haft idag. Vi åkte in till stan för att kolla kläder till honom.  Först testade vi kostymbyxor, skjorta och väst. Men det såg inte alls bra ut. Så vi testade kostym. Det såg kanon bra ut. Men vi köpte den inte idag. Sen gick jag in i en annan dessmanbutik och hittade en annan kostym som  var ännu snyggare, så den ska vi in och testa någon dag. Den var vi och kollade våra ringstrl. Kvinnan i butiken var otrevlig och kort mot oss. Eftersom att vi tänkte köpa våra ringar från ett företag i stockholm, så var vi ju tvugna att kolla våra ringstrl. Men sen var vi inne i en annan butik och kollade lite ringar. Där hittade vi ett par ringar som vi kunde tänka oss. Så nu beställer där. 25%rabatt hade dom också :) 1700kr tror jag det skulle gå på för båda. Vi vill ha titan därför dom är billigare. Sen har vi kollat lite annat till bröllopet. Super mysig dagSkrattande

• LindaochJohn

Vad härligt att höra Dolly P! Skrattande
    Ni har inte så långt kvar nu ju!!! Flört Glad
    Vi ska oxå ta oss en dag att hitta något för sambon att ha på sig, blir nog en tur både till Kalmar o Växjö. Kan bli svårt att hitta en sån där Nehru som han vill ha, haha!

Idag har jag försökt planera det här året lite, att vi ska gifta oss är inte det enda stora som händer - jag tar examen o vi firar 5 år oxå! (även om bröllopet är lite större än det andra..!)

O att jag tar examen betyder att jag kommer ha fullt upp fram till Maj nu! Förvånad 
    Sammanlagt 8 praktikveckor på iaf 4 olika platser som jag måste fixa NU!
    O sen är det examensarbete för hela slanten. ..
    O motorsågskörkort!  Flört
    O sen vill jag ju väldigt gärna ha ett jobb när jag är färdig... Kan bli tight med bröllopsbudgeten annars...

Så full rulle! Cool

• frejjan

St heavenstreet, Caroline tar FRÅN 45 kr biten.

Svar på tråden Kalmarbrudar?!