• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • augustesen
    pernillaochhenrik skrev 2011-12-20 00:40:30 följande:
    har med hört massa bra om Rapunzel.. Jag har haft löshår förut men inte clip on set.. Har inte testat Rapunzel förut heller.. Men har jobbat med Ida som äger företaget för en herrans massa år sedan.. Hon är en kanon tjej så man kan ju hoppas att hennes grejer är det med.. Men som sagt vi får se, men tänker beställa det i varje fall.. 

Vi har som sagt möte med mat folket i mellandagarna.. Vi ska åka och kolla på lokalen snart igen. Ta lite mått och så.. Sen kolla hur man kan piffa lite.. Den ena firman hade haft bröllop där innan så dom hade lite koll på piff  med.. Så det känns bra..
    John vill gärna ha Nehru, så vi får väl se vad ci kan hitta.

Lindaoch John: Vad snyggt!!
    Låter hur bra som helst, jag var inne på att köpa hår från ett amerikanskt företag några månader sedan, Luxy Hair, som jag vet fått jättebra recensioner. Kostar typ desamma men Rapunzel verkar ha fler färger :)
    Vi får se hur det går!
  • augustesen

Okej jag ångrade mig..Rapunzel var mycket dyrare och inte äkta hår ju! Ska man ha äkta hår blev det superdyrt ju, nej det blir Luxy Hair där det är äkta hår och man får 160g hår i 10 slingor för 1000:- superbra pris :)

• Dolly P
    LindaochJohn skrev 2011-12-19 19:59:32 följande:
    Haha! O hit har jag flyttat! Flört
    Ja de blir ju rejält mycket dyrare om man ska vara där som sagt. Tror inte vi var tvugna att boka hela hotellet nu, men hon nämnde att man kunde göra det om man ville.
    Dolly P skrev 2011-12-19 18:22:52 följande:
    Haha ja det är den verkligen. Jag tror jag ligger rätt bra till i planeringen. Känns som att det inte finns jätte mkt att planera just nu. Lokalen bokad, frisör och make up bokad, klänning klar, dekorationen är klar i huvudet, placeringskorten gjorda, gästlistan gjord, kyrkan är bokad, tärnor, brudnäppar osv är klart, har pratat med hon som ska göra tårtan. hmm vad mer kan man göra? Vet hur jag vill ha brudbuketten.

Ni som är nästan granne med Matilda, fråga henne om inte hon vill göra tårtorna. Hon är super duktig.
    Oki, vad skönt! Jag känner att jag gärna vill boka NU!!!! Förvånad Jag är ledig lite imorgon så ska se om vi kan få något gjort då..! Skrattande

Ja det kanske vore något? Man kan ju alltid kolla vad hon  vill ha iaf. Det hade jag helt glömt, att hon jobbat med sånt!

Vad ska ni alla åka i från kyrkan till festen?
    Jag tänkte fråga min faster om vi inte kunde få låna deras van. Men annars så  har dom flesta kompisar amerikanare, så tror inte det blir några problem att hitta något vrålåkSkrattande Eftersom att vi ska ha lite rocktema på bröllopet, så vill jag ha någon cool bil. Plus att jag älskar amerikanare och brukar åka på crusingar osv.
  • augustesen

Tänkte bara påminna alla att svara på mailet om bröllopsfikat 28 december!

Kommer bli hur trevligt som helst så hoppas att alla som kan kommer :)

Nu kollar jag på Don´t tell the bride och tackar gud att det är jag som planerar bröllopet och inte fästmannen :p

• Dolly P

Fick precis mail från prästen. Vi får han vi ville ha. Åhh så jäkla glad jag blevSkrattande

• LindaochJohn

Knyttan - oki... Nu känner vi henne lite så det kan ju vara möjligt att hon dragit ner priset lite men jag tror inte det. Konstigt att de säger olika...!

Ja det kanske känns lite onödigt att ha bil då, hihi!

Dolly P - Kul att ni fick Nicklas! Skrattande Grattis! Ok, då har ni inga problem med bil ni då! Flört

Augustesen - Haha, jag har sett ett avsnitt av Dont tell the bride, mannen fixade så att de gifte sig 2 gånger - en gång i ett slott för att han ville det o en gång i kyrkan för att hon ville det. Dessutom hade han en falk som ringbärare o både bruden o hennes mamma var livrädda för fåglar! Skrattande

Jag kommer till bröllopsfikat! Jag ska ut o fixa mig en planeringsbok nu, för igår skrev jag ut massa inspiration! Glad

pernillaochhenrik - Ja visst är det snyggt, han vill egentligen ha jackan lite mer modern. Vi har en annan bild men jag lyckas inte få upp den här... Om du kommer den 28e kan du se den!

Ha en riktigt god jul nu allihopa! O släpp bröllopet en stund o bara va med era nära och kära!

• augustesen
    Dolly P skrev 2011-12-20 17:04:11 följande:
    Fick precis mail från prästen. Vi får han vi ville ha. Åhh så jäkla glad jag blevSkrattande
    Dolly P: Nej vad roligt!! Grattis :)

Jag har fått en präst rekommenderad så jag HOPPAS att vi får honom, vi har mycket humor och vill inte ha en gamal tråkig präst som bara är stel. Visst ska det vara seriöst men har stött på ett antal tråkmånsar under min tid i kyrkan. Kan man önska präst? Tror ni dom tar hänsyn till det vid schemaläggning?

LindaochJohn: Perfekt! Ska bli kul att ses irl :) Jag måste ta tag i min planeringsbok också, tänkte skriva ut hemma hos föräldrarna då de har bättre skrivare..har samlat bilder i två månader som inte skrivits ut så lär bli en del.

God jul till dig också, släppa bröllopet? Jag vääägrar :p
  • LindaochJohn

Augustesen - Javisst kan du önska präst! Sen om man får just den är ju en annan femma, men lämna ett önskemål.
    Min kompis fick en gammal skröpplig präst som pratade o pratade o pratade i alla evighet. Vilken skräck! Förvånad

Hihi, ja det blev några sidor... Jag skrev ut på min skola för vår skrivare fungerar inte för tillfället. Där tar de 2 kr/pappret om man skriver ut med färg så blir en saftig räkning på det sen..! Tungan ute Men det är det värt!

Okej då, du behöver inte släppa bröllopet! Det kommer jag nog inte heller göra, ska ta med planeringsbken till mamma så har jag något att göra. O så kan man ju hålla bröllopsögonen öppna under mellandagsrean!

• augustesen

Ja men då ska jag skicka ett mail till han som är bokningsansvarig, och hålla tummarna! :)

2:-/sidan tror jag min skola också tog, hihi jäkla tur jag ska upp till föräldrarna med superskrivare! *puh*

UPDATE!
    Jag kom precis hem från en runda på stan och bokade både frisör och makeup!!! Oh jag är SÅÅÅÅÅ glad, detta var dom två posterna som hängt över mina axlar.

Bokade in mig på Parelle, hos Linda som var så otroligt söt. Dom tar 850:- inklusive provsminkning om dom ska göra det hos frisören (centrala kalmar) eller 750:- hos dom. MUS tog 1495:- och gjorde det bara i butiken. Smink för tärnorna kostar 450:- så helt okej!

Sen bokade jag in mig hos Cecilia på CHIC, dom tar 2500:- för deras bröllopspaket med provuppsättning, lunch, skumpa och påklädning. Pratade med dom på Frank först och dom tog 5500:- och då gör dom ingen provuppsättning utan bara konsultation.

Känner att jag gjort ett KAP och att människorna som kommer göra det har mitt förtroende och är otroligt gulliga!
    Happy happy happy!!!!!

• LindaochJohn

Augustesen - Vad härligt att ha det bokat det med! Det måste kännas skönt! Skrattande
    Vi måste bestämma datum o boka vi med! Men får väl bli i mellandagarna eller efter nyår nu...

Svar på tråden Kalmarbrudar?!