• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • m2012
    Minuz skrev 2011-12-16 11:54:19 följande:
    Hahaha......... Den var bra.....

Klänning? Eh, kan man ha för många? Min fjärde är just nu på väg. Och när jag får den kommer jag att beställa nr 5. Beslutsångest kallas det va? Kan inte bestämma mig och blir bara kär i andra hela tiden. Men jag tror att jag kommer att bära nr 2 eller nr 5 på bröllopet. Måste bara sluta titta på klänningar helt enkelt och vara nöjd med de jag har.

vart beställer du dina klänningar i från och hur? Skickar du in bilder och dina mått? Kostnad? Hur lång tid tar det?
    Jag är helt förälskad i Jim Hjelms klänningar och skulle vilja få en klänning i det stuket. En Jim Hjelm kostar som minst 20 000kr fick jag veta :S Det har vi inte budgeterat för så att säga.

Förlåt nu Minuz om jag gav dig ytterligare klänningar att förläska dig i....

en parantesfråga (vad gör du med de klänningar som du inte ska använda?)

• Dolly P

Jag köpte min klänning i början av året och nu är den inne på hantverksprogrammet i Kalmar för lite fix. Skrattande

• Caroline0728

Jag köpte klänning i augusti, nu sys den och jag ska prova, ev fixa ngt, och hämta hem den i april. Hade sett den på en skyltdocka, kollat på den på internet, och sen provade jag några andra klänningar bara för att, men hade nog redan bestämt mig från början. Nu gäller det att hålla samma mått som i augusti ;)

• augustesen

Jag köpte min klänning i Oktober när jag hälsade på föräldrarna i Stockholm, blev en klänning från Lilly för 5000:-, den var på deras 40% rea så jag blev överlycklig!! Den är så snygg men åh jag känner att den skulle vara ännu snyggare med sweatheart så ska kolla om den går att sy om. Om inte får jag väl köra en The Weddingplaner och sätta dit en klädnypa :p Haha okej inte passande men ändå..tycker de är så snyggt med sweathert :)

Skulle nog också lätt fastna i klänningsdjungeln och beställa klänning efter klänning - men lider av kronisk beslutsångest så de skulle bara sluta illa!

• knyttan

Jag vet hurdan klänning jag vill ha, jag har mixat ihop ett par olika som jag har tittat på, ska beställa från Milly. Det borde redan varit klart eg men sen åkte sambon bort över jul och nu vet jag inte hur jag ska göra för att få mina mått tagna :( får vänta tills lilla mamma kan hjälpa mig! Tärnklänning är inget problem eftersom jag inte ha någon tärna.

Hörrni, vad säger ni om blommor i Kalmar? Jag tänkte att jag skulle få det fixat nu när jag åker upp över julhelgen... Har hört bra saker om Buketten, finns det några andra?

• augustesen
    knyttan skrev 2011-12-16 19:37:52 följande:
    Hörrni, vad säger ni om blommor i Kalmar? Jag tänkte att jag skulle få det fixat nu när jag åker upp över julhelgen... Har hört bra saker om Buketten, finns det några andra?
    Jag var inne på Buketten och pratade med dom i maj typ. Kvinnan jag pratade med var trevlig men lite förvirrande :p Visade upp bilder på det jag tänkt mig och dom hade riktigt bra priser, men som sagt hon var rätt förrvirrad så kanske inte alls var rätt. Tänkte att jag skulle gå förbi igen och se vad blommorna jag är inne på nu skulle kosta :)

Finns en jätteduktig florist i Berga också, en söt liten butik men vet inte om dom har öppet under vårt bröllop. Annars vet jag inte, floristen på Storgatan har bara ignorerat mig när jag varit där så dom skippar vi :p

Är det någon som bokat makeupartist? Hört att Parelle bör brudsminkningar, någon som vet vad dom tar?
  • knyttan
    augustesen skrev 2011-12-16 21:39:11 följande:
    Jag var inne på Buketten och pratade med dom i maj typ. Kvinnan jag pratade med var trevlig men lite förvirrande :p Visade upp bilder på det jag tänkt mig och dom hade riktigt bra priser, men som sagt hon var rätt förrvirrad så kanske inte alls var rätt. Tänkte att jag skulle gå förbi igen och se vad blommorna jag är inne på nu skulle kosta :)

Finns en jätteduktig florist i Berga också, en söt liten butik men vet inte om dom har öppet under vårt bröllop. Annars vet jag inte, floristen på Storgatan har bara ignorerat mig när jag varit där så dom skippar vi :p

Är det någon som bokat makeupartist? Hört att Parelle bör brudsminkningar, någon som vet vad dom tar?
    Ok vet du vad floristen/ butiken i Berga heter? Man kan ju kolla...

Jag ska nog göra min sminkning själv, kan en hel del och gillar inte när andra sminkar mig... så jag lägger nog hellre de pengarna på lite lyxiga produkter.
    Har inte så mycket koll nu längre men jag hade en gammal bekant från gymnasieteiden som jobbade på Face, hon gjorde brudsminkningar vet jag, fast jag har ingen aning om hon är kvar...
  • augustesen
    knyttan skrev 2011-12-16 22:45:59 följande:
    Ok vet du vad floristen/ butiken i Berga heter? Man kan ju kolla...

Jag ska nog göra min sminkning själv, kan en hel del och gillar inte när andra sminkar mig... så jag lägger nog hellre de pengarna på lite lyxiga produkter.
    Har inte så mycket koll nu längre men jag hade en gammal bekant från gymnasieteiden som jobbade på Face, hon gjorde brudsminkningar vet jag, fast jag har ingen aning om hon är kvar...
    Finns bara en, har ingen aning om vad butiken heter. Ligger i samma hus som spelbutiken, på gaveln. Två tjejer som jobbar och dom är så söta och trevliga :)

Ja juste Face har vi också, haha liten stad men ändå glömmer man bort butiker :p Jag älskar att sminka mig och har blivit sminksamlare, dyrt dyrt dyrt men så kul. Men på bröllopsdagen kommer jag vara så nervig så kommer se för jäkligt ut om jag gör det själv. Hihi!

Får ta en runda på stan och kolla vad dom tar, hörde att MUS tar 1500:- men att man då får produkter för 500:-.
  • Dolly P

Jag har bokat in en tjej från Make up skolan i Torsås. Det blir mkt billigare, hon ville ha 1000kr för mig plus mina tärnor. Då är det hår och smink på mig och håruppsättning på tärnorna.
    Visst hade väl kunnat sminka mig själv eftersom jag är utbildad inom det, men känner att jag vill lyxa till det den dagenSkrattande

Ni har ju även kicks som sminkar och body shop.  Jag hade valt face framför make up store, trotta att det är Make up store som jag gick min utbildning hos.

• augustesen
    Dolly P skrev 2011-12-17 06:14:00 följande:
    Jag har bokat in en tjej från Make up skolan i Torsås. Det blir mkt billigare, hon ville ha 1000kr för mig plus mina tärnor. Då är det hår och smink på mig och håruppsättning på tärnorna.
    Visst hade väl kunnat sminka mig själv eftersom jag är utbildad inom det, men känner att jag vill lyxa till det den dagenSkrattande

Ni har ju även kicks som sminkar och body shop.  Jag hade valt face framför make up store, trotta att det är Make up store som jag gick min utbildning hos.
    Vilket kap, det är ju hur bra som helst!

Då kollar jag upp Face först då, har nog inte varit i den butiken på två år.
    Body Shop undviker jag nog, har sett ut som en clown när jag blivit sminkad där.

Vet inte om jag vill fixa hår och smink hos frisören eller om jag vill att de ska komma till hotellet. Vet inte ens om det är möjligt eller om frisörerna föredrar att vara på salongen. Hotel Skansen kunde fixa frisör och makeup men dom sminkar med Bare Minerals och det är big no no :p
    Hur tänker ni andra göra?
Svar på tråden Kalmarbrudar?!