• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • LindaochJohn

m2012

Du har rätt, det är kanske inte så stort..?
    Just nu är vi 75 personer med oss två, men så är det ju det där med bortfall oxå. 

Serveringspersonal - kolla med närmsta gymnasie med Hotell och Resturang linje - man brukar kunna anlita eleverna till ett bra pris! Flört Annars finns det däker några andra studerande som kan samla ihop ett gäng - kanske inte blir utbildad personal men det kan säkert vara lika bra ändå!

Det enda är väl att själva lokalen kan bli rätt dyr i slutändan om man ska hyra in allt... 3000 för lokalen + catering + lampor + ljud/dj ... Hm.

Men lokalen är som sagt fiiin!

Ska du med o träffas på Concindo´s träff?

• Minuz

ÅH............ Här vill jag vara med!!!!!

Vi kommer att gifta oss i Mönsterås Kyrka på vår 10-års dag 121201.
    (Efter en fnurra på tråden ändrade vi datum och plats från 111111 Kalmar Slott till dettta istället)

Så jag väntar just nu på klänning nr 4. Från Kina.
    Dottern och gubben har sina kläder klara dock inte pojkarna.
    Lokalen blir antingen församlingshemmet eller Hembygdsgården
    Vi kommer att ha ett litet bröllop för de närmaste, ca 40 personer.

Det mesta kommer jag att göra själv vad gäller inbjudningar, dukning, mat, tårta..... Kunde jag skulle jag säkert servera också men det funkar nog inte va?

Vår budget är så lite som möjligt.

Det viktigaste för mig är att jag känner mig som en prinsessa och vi vill ha en rolig och lättsam fest med både vuxna och barn!

Detta var lite om oss...........

• augustesen
    Minuz skrev 2011-12-04 17:30:53 följande:
    ÅH............ Här vill jag vara med!!!!!

Vi kommer att gifta oss i Mönsterås Kyrka på vår 10-års dag 121201.
    (Efter en fnurra på tråden ändrade vi datum och plats från 111111 Kalmar Slott till dettta istället)

Så jag väntar just nu på klänning nr 4. Från Kina.
    Dottern och gubben har sina kläder klara dock inte pojkarna.
    Lokalen blir antingen församlingshemmet eller Hembygdsgården
    Vi kommer att ha ett litet bröllop för de närmaste, ca 40 personer.

Det mesta kommer jag att göra själv vad gäller inbjudningar, dukning, mat, tårta..... Kunde jag skulle jag säkert servera också men det funkar nog inte va?

Vår budget är så lite som möjligt.

Det viktigaste för mig är att jag känner mig som en prinsessa och vi vill ha en rolig och lättsam fest med både vuxna och barn!

Detta var lite om oss...........
    Oh va mysigt att ni gifter er på 10-årsdagen! Då blir det lite extra speciellt, och en årsdag mindre att komma ihåg! Jag försökte övertala fästmannen att vi skulle gifta oss på förlovningsdagen 14 april men han tyckte det skulle bli för grått och kallt :p

Är det alltså tredje klänningen du beställer? Många ombyten blir det, hihi. Nej det är inte alltid lätt att hitta klänning. Jag skulle gärna beställa ytterligare en klänning, modell kortare att ha sent på kvällen när partyt kommit igång!

Finns ju hur mycket tips och guider på nätet så även om man har mindre budget kan man få det att se riktigt storslaget ut - det är det jag tycker är bäst med bröllop! Mysigt och personligt ska det vara :) Men självklart prinsesstämpel över det hela!
  • Minuz
    augustesen skrev 2011-12-04 19:01:03 följande:
    Minuz - vi ska träffas 28 december över en fika och snacka bröllop!
    Vore roligt om du joinar :)
    Besök tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-85/m4092622.htm...
    Gud va roligt att ni ska träffas.......

Ang. mina klänningar så väntar jag just nu på brudklänning nr 4. Men har redan förälskat mig i ännu en som jag ska beställa..... Beslutsångest kallas detta va?
  • augustesen
    Minuz skrev 2011-12-05 08:58:01 följande:
    Gud va roligt att ni ska träffas.......

Ang. mina klänningar så väntar jag just nu på brudklänning nr 4. Men har redan förälskat mig i ännu en som jag ska beställa..... Beslutsångest kallas detta va?
    Hihi ja men man kan aldrig ha för många :)

Jag ska in till Stockholm imorgon och jag kommer nog inte kunna låta bli att kolla på någon kortare bröllopsklänning. Sen ska jag kolla efter skor, smycken, papper till inbjudningarna, manchettknappar, brudväska och massa massa annat.
    Funderar på att hämta upp min bröllopsklänning också, hihi kommer nog inte kunna låta bli när jag väl befinner mig i storstaden.
  • LindaochJohn

Välkommen Minuz!

Kul att du hittat hit du med! Hoppas du hänger med när vi ska träffas i mellandagarna! Ju fler ju roligare!
    Jag tycker med det låter toppen att gifta sig på sin 10-årsdag! Romantiskt! Skrattande

Varifrån har du beställt dina klänningar?
    Jag är lite för feg för att beställa tror jag, vill nog gärna prova på riktigt... Men visst hade det varit häftigt att kunna byta om till något lite enklare när det börjar bli dags för dans mm!

Augustesen - vilka sajter brukar du titta på för inspiration?

Gör ni era inbjudningskort, festprogram mm själva eller köper ni?
    VI ska göra själva har vi tänkt, men det är ganska svårt när man väl sitter där och ska få ihop något! Förvånad
    Tips?

Hur ska ni duka o dekorera festsalen?

• augustesen
    LindaochJohn skrev 2011-12-06 19:50:13 följande:
    Augustesen - vilka sajter brukar du titta på för inspiration?

Gör ni era inbjudningskort, festprogram mm själva eller köper ni?
    VI ska göra själva har vi tänkt, men det är ganska svårt när man väl sitter där och ska få ihop något! Förvånad
    Tips?

Hur ska ni duka o dekorera festsalen?
    Jag har min lista med bröllopsbloggar men mest googlar jag och kollar på de amerikanska bröllopstidningarna där finns så mycket fint. Massa tips och trix också!

Vi pendlar mellan att göra själva och beställa. Vill inte lägga 4000:- på att beställa från Calligraphen..det är föööör mycket! Kommer nog mixa beställa/göra själva. Var på Panduro i Sthlm idag men dom hade inte så mycket kul, mest embossing saker. Vigselprogram och festprogram kommer vi garanterat göra själva, inbjudningarna skickar vi nog delvis efter..ska kolla med Vistaprint nu och se vad man kan slänga ihop för kul.

Jag har för många bilder i huvudet - känner mig helt lost på just inbjudningskorten..suck!

Vi kommer mest dekorera med ljussättning, rosa rosa rosa!!! Är en helt vit lokal vilket känns tråkigt. På borden kommer vi ha blommor i vaser samt blockljus. Vet att det ingick murgröna i priset för dukningen också :)
  • knyttan

Hej hej
    nu har jag varit lite frånvarande ett tag men är tillbaka på banan! Ligger i startgroparna för att beställa klänningen tror jag det blir kina för mig Kyss Jag vill inte ha nån långklänning i vilket fall som helst så det är inget problem för mig!

Just när det gäller inbjudningskort o andra trycksaker så är det inte någon prioriterad post för oss, varken ekonomiskt eller tidsmässigt så vi beställer billiga från vistaprint.
    Ska se om jag får in vårt save the date här:

Svar på tråden Kalmarbrudar?!