• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • LindaochJohn

Vad kul att det har tillkommit några mer ansikten!
    Det är verkligen till hjälp när ma själv inte kommer från Kalmar från början, jag hittar ingenting! Flört

Jennie2012 - Stockholm blir säkert super bra det oxå!

Augustesen - ska bli kul o höra vad "stheavenstreet" säger om tårtor!

Frejjan - då kanske man ska ge dem ett besök iaf då! Tråkigt när gammal personal är ett hinder, har tidigare varit i precis samma situation. Butiken kan få sota för det lääänge...

• augustesen

LindaochJohn: Jag kommer inte heller från Kalmar så är också lite lost :p Jobbigast är frisör - det finns ju oändrigt många så känns omöjligt att hitta någon :p

Jo jag inväntar svar med spänning!! Kan inte hon göra tårtan så får mamma göra den istället, hon har jobbat som konditor (massssa år sedan) men har börjat göra tårtor igen. Hon sa att hon absolut kunde göra den men behöver tid att öva och få till det - stackars familjen som kommer få äta tårta i 6 månader konstant - hihi!

Tycker absolut du kan besöka bröllopsbutiken, vi var där en fredag och då jobbade ägaren så kanske kan vara ett tips :)

• m2012
    augustesen skrev 2011-11-29 10:08:43 följande:
    Jo jag inväntar svar med spänning!! Kan inte hon göra tårtan så får mamma göra den istället, hon har jobbat som konditor (massssa år sedan) men har börjat göra tårtor igen. Hon sa att hon absolut kunde göra den men behöver tid att öva och få till det - stackars familjen som kommer få äta tårta i 6 månader konstant - hihi!
    Jag tänkte också maila St Heavenstreet.
    Hur många gäster ska ni ha? Återkom gärna med kostnadsförslaget som du får :)
  • augustesen
    m2012 skrev 2011-11-29 12:22:55 följande:
    Jag tänkte också maila St Heavenstreet.
    Hur många gäster ska ni ha? Återkom gärna med kostnadsförslaget som du får :)
    Hon har fortfarande inte hört av sig..herregud hur lång tid tar det att läsa ett mail :p Haha jag är så rastlös och vill bocka av tårtbeställningen...tålamod är så inte min grej!
    Vi ska vara cirka 60 personer. Jag skriver ett inlägg så snabbt hon hör av sig :)
  • pernillaochhenrik
    augustesen skrev 2011-11-28 08:38:01 följande:
    Oh va mysigt! :) Ni skulle gifta er på Öland va? Vart ska ni ha festen någonstans?
    Ja, precis! Vi gifter oss i Högsrums kyrka. Den ligger mellan brofästet och Borgholm typ. Å det känns så bra för nu har vi bokat datum med! Den 30:e Juni kl 15.00 då smäller det.. Fy tusan vad jag längtar.. Men det är mkt som ska planeras...  

Lokalen vi ska ha heter Klockaregården och ligger precis vid kyrkan. Den är rätt stor och en stor trädgård. Kök och porslin och allt finns där.. Men jag vill piffa till den lite.. För den ser lite ''hyrd lokal'' ut om ni förstår!!!

• augustesen

Härligt! Jo jag vet..dekorera lokalen är det kluriga! Nu har vi en nybyggd lokal som är helt vit så det är lite lättare men lokalen vi bokade tidigare var ett monster till dekoreringsprojekt. Tycker det är galet svårt för man vill ju ha det mysigt men ändå elegant.

Förhoppningen är att sätta upp vitt tyg i taket på vår lokal men vi får se hur det slutar..

Så fint!
  • knyttan
    augustesen skrev 2011-11-29 16:45:13 följande:
    Härligt! Jo jag vet..dekorera lokalen är det kluriga! Nu har vi en nybyggd lokal som är helt vit så det är lite lättare men lokalen vi bokade tidigare var ett monster till dekoreringsprojekt. Tycker det är galet svårt för man vill ju ha det mysigt men ändå elegant.

Förhoppningen är att sätta upp vitt tyg i taket på vår lokal men vi får se hur det slutar..

Så fint!
    Haha, ja så där skulle man ju vilja få till det :)
  • augustesen

Drömma kan man! :) Ska kolla om det är möjligt där vi ska vara, ingen aning hur man praktiskt skulle göra men ska kolla med Skansen. Dom har ju arrangerat massa bröllop och fester så dom borde veta vart som är möjligt :)

• LindaochJohn

Augustesen - får man fråga vad ni får betala på Skansen? Just nu är jag så trött på att leta lokal att ett helhetserbjudande skulle sitta fint..! Obestämd

Hihi, din mamma får göra med annan fyllning bara så att ingen vet just er! Skrattande

• augustesen
    LindaochJohn skrev 2011-11-29 17:35:28 följande:
    Augustesen - får man fråga vad ni får betala på Skansen? Just nu är jag så trött på att leta lokal att ett helhetserbjudande skulle sitta fint..! Obestämd

Hihi, din mamma får göra med annan fyllning bara så att ingen vet just er! Skrattande
    Galet skönt med helhetslösning, jag orkar inte engagera mig i det tråkiga :p Ska låta planeringen av middagen helt ligga hos vårt toastpar - jag är ett sådant kontrollfreak att jag inte vill veta för då stressar jag bara, hihi!

Vi betalar 800:- per person för mat, dukning, vin och servering av tårta. Sen tillkommen 1500:- för bar och 4500:- för lokalen.
Svar på tråden Kalmarbrudar?!