• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • knyttan
    LindaochJohn skrev 2011-11-20 18:59:46 följande:
    Hur går det för er? Skrattande
    Nu är catering klart, och det är också klart att vi ska ha brudskål på slottet innan vi går iväg till festen!!

Jag har börjat kolla på lite dekorationer, Granit har en hel del fint som jag skulle kunna använda...

Och så har vi börjat fundera lite på bröllopsnatten. Hur gör ni andra? Ska ni va på hotell? Vilket isf?? Vi har inte så mycket i budget för det så det blir nog något ganska enkelt.. Hotell Hilda ligger precis runt knuten från våran lokal, men jag antar att de flera av våra gäster kommer bo där och, ja. Det känns som om man kanske vill bo på ett annat hotell iså fall...
  • LindaochJohn

Vad kul Knyttan! Vilket företag blir det? Fick ni bra pris?

Vi funderar på att ha bröllopsnatten antingen på Best Western hotell eller på Hotell Skansen på Öland.
    Vi vill inte heller hamna på samma hotell som våra långväga gäster, dagen efter vill man nog bara ägna sig åt sig själva o inte råka springa på en gäst som man  måste prata med (oj vad det lät snoffsigt...). Man vill nog bra kunna ta det lugnt tror jag.

Vad har ni för lokal?

• LindaochJohn

Såg nu att det var kalskänken ni funderade på! Skäms Vad för slags mat blir det?

CSI? VAd är det o vart ligger det? Jag har inge koll...

• knyttan
    LindaochJohn skrev 2011-11-20 19:52:21 följande:
    Vad kul Knyttan! Vilket företag blir det? Fick ni bra pris?

Vi funderar på att ha bröllopsnatten antingen på Best Western hotell eller på Hotell Skansen på Öland.
    Vi vill inte heller hamna på samma hotell som våra långväga gäster, dagen efter vill man nog bara ägna sig åt sig själva o inte råka springa på en gäst som man  måste prata med (oj vad det lät snoffsigt...). Man vill nog bra kunna ta det lugnt tror jag.

Vad har ni för lokal?
    LindaochJohn skrev 2011-11-20 19:54:01 följande:
    Såg nu att det var kalskänken ni funderade på! Skäms Vad för slags mat blir det?

CSI? VAd är det o vart ligger det? Jag har inge koll...
    Jo du har nog rätt om hotellet, det är bara det att vi kommer vara tvugna att städa lokalen dan efter så det blir nog inget så där bara -mysa -hela -dagen ändå!
    CIS - Calmare INternationella Skola, ligger vid Länssyrelsen, ser jättetråkigt ut utanpå men väldigt fräscha o nyrenoverade lokaler innuti, innergård med fontän, bardisk, stort "allrum" med soffor osv, tror det blir super när vi fått pimpa lite Skrattande
    Vi får lokalen i fyra dagar alldeles gratis via en bekant så det är ju super... MEN vi måste städa dan efter... Förhoppningsvis så får vi lite hjälp med det...
    Kallskänken blir det ja, fick ett helt okej pris, 220 / per pers. för buffe. Vi bestämde oss för att inte ta de allra billigaste, vi ville ha lite svensk stil på maten eftersom vi har många utländska gäster, vi ska ha varmrökt lax och ölandslamm och lite annat sånt så det bir ändå prisvärt tycker jag!

Ruskemåla känner jag till haha, var där på en hel del fester under tiden jag gick på gymnasiet haha!! Men jag kan inte riktigt säga att jag minns hur där ser ut Skäms
    Ska ni ha catering eller fixar ni själva?
  • frejjan
    LindaochJohn skrev 2011-11-13 18:46:47 följande:
    Var ligger den lokalen?

Vi har varit o tittat på Åmund men priset är alldeles för dyrt för oss + att precis som du säger Knyttan så tyckte vi inte heller att det va bra med bara ett enda långt bord. O dessutom - kan man ha någon form av power point där? Ha svårt att förstå vart så alla kan se iaf... Annars är det ett drömställe, SÅ FINT!

Visst är Oskarskyrkan bra! Ska bli jätte mysigt! =)
    Jennie2012 skrev 2011-11-11 23:56:38 följande:
    Vi har inte riktigt bestämt oss än. Bor i Stockholm men jag kommer ursprunligen från Kalmar. Vi vill gifta oss i Aug/sep 2012 och letar nu lokal för fullt. Kan tänka oss Kalmar, Stockholm eller Gotland (där min fästman har haft sommarställe sedan han var liten)

Någon som har förslag på bra lokal i Kalmar som får plats med ca 70 pers runt runda bord??

Förresten, Kallskänken är ju riktigt bra på mat och fest.  
    Björnö Slott har runda bord tror jag, har inte varit där o tittat själv men på hemsidan verkar det jätte fint. Det funkar bara vid ett sommarbröllop för det finns ingen värme o man måste ha catering för det finns inget kök.
    Har för mig att det kostar 150 kr/person att hyra.

Vi kommer antagligen hyra in catering från Törneby Herrgård då vi är lite bekanta  med kocken o hoppas få et bra pris.. men inget är bestämt ännu.
    Bjursnäs bygdegård ligger i Kolboda. De har en hemsida man kan gå in på om man vill.. www.bjursnasbygdegard.se :)

Vi var oxå inne på att hyra Åmund, men passade inte alls vår budget.. Fast vi fick priset 8000 kr.. Men kanske var innan de bestämde sig för att bygga ut! Övernattningsmöjlighet lät ju kanon!
  • frejjan

Är det någon av er som har barn? Hur har ni tänkt göra med dem under kvällen o natten isf??

• LindaochJohn
    Knyttan - CSI låter ju super! O att få ha den gratis i så många dagar! Skrattande
    Vad kostar den i vanliga fall?

LÅter ju jätte bra att ha lite svensk mat om det kommer gäster från andra länder, kul! O kallskänken blir säkert duper bra, jag har hört att de är bra o för det priset är det ju perfekt!

Ruskemåla är mysigt men lite litet... Kompisar hade sin bröllopsfest där för 3 år sedan o hade 84 per varav några var barn. Vi är i nuläget 75 vuxna så det ska nog gå isf.
    Vi ska nog ha catering, funderar på en vän till familjen som driver Thörnebys catering...  Beror vad vi får för pris såklart!

Frejjan - Åmund är verkligen fint men passar absolut inte in i vår budget heller.... + att jag inte gillar att alla skulle sitta på ett långbord. Hur ska man placera folk - den man gillar minst längst bort osv ? Skäms

Vi har inte några barn och kommer ha ett barnfritt bröllop då vi inte har särskillt många små barn i släkten eller bland vännerna. O ingen har bebis heller (vad vi vet än).
  • Caroline0728

Verkligen! Fler tips på ställen att kolla upp angående bröllopstårta? Svårt att vara uppdaterad på bagerifronten när man inte bor i Kalmar längre!
    + Vi behöver tips, var i Kalmar kan man hyra snygga kläder till min blivande man!? Alt köpa, lite beroende på vad han bestämmer sig för..

• m2012
    Caroline0728 skrev 2011-11-12 22:42:48 följande:
    Vi har valt Förlösa kyrka, min "skolavslutningskyrka" samt konfirmationskyrka. Känns bra, den är så ljus och fin, lite orolig för att den är för stor bara. Vi har två lokalalternativ, bla att ha festen på en skola, eller att vara på Åmund.
    Är det någon av er andra som kollat på Åmund? Omgivningarna är så vackra, men lokalen är verkligen inte perfekt för oss som har runt 80 gäster. Det är ett enda avlångt bord och jag tror det kan bli jättevarmt där inne då det är lite "växthuskänsla". Dessutom har det gått rykten om att grannar klagat på ljudnivån och att folk därmed inte kunnat ha liveband.

Maten kommer en kock som är bekant till familjen att laga. Jag har köpt klänning, snart ska vi beställa save-the-dates, gästerna kommer från olika delar av landet så vi vill gärna att de bokar in vår dag. Vi är bosatta i Stockholm, men jag är från Kalmar.
    Hej!
    Jag var på bröllop på Åmund i somras, under högsommaren. Omgivningen är fantastisk! Det blev varmt där inne, men vi satt också utanför med solgasset i ryggen under vigseln så vi var rätt uppvärmda innan middagen.
    Kanske det hjälper om ni fäster upp ett tyg som skyddar mot solen (som ni tar ned i tid innan) när den är som varmast, om ni har festen på eftermiddagen.
    Två tips (från mig som gäst) är att om det ska visas något från en projektor så ser inte de som sitter längst ned i rummet vad som händer på duken.
    Sänker ni volymen innan kl. 2 till den decibel som är godkänd så kan festen fortsätta, kör ni vidare på högvolym så går strömmen. Jag tror att det var kl. 2..
    Annars var lokalen verkligen perfekt tycker jag! Ska själv gifta mig i sommar men vi ska bjuda fler än 80 och då blir lokalen lite trång (om alla svarar ja), annars hade valet varit givet till Åmund :)
Svar på tråden Kalmarbrudar?!