• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • m2012
    Caroline0728 skrev 2011-11-23 14:27:54 följande:
    Verkligen! Fler tips på ställen att kolla upp angående bröllopstårta? Svårt att vara uppdaterad på bagerifronten när man inte bor i Kalmar längre!
    + Vi behöver tips, var i Kalmar kan man hyra snygga kläder till min blivande man!? Alt köpa, lite beroende på vad han bestämmer sig för..
    Färjestadens hembageri har jag blivit tipsad om :) har mailat men inte fått något svar desvärre.
  • m2012

Hej hej!
    Här kommer ett kalmarpar till :)

Är det någon som vet om man kan hyra runda bord i Kalmar?
    Vi har helt snöat in på att ha runda bord och i vår lokal var det bara långbord :(

• m2012
    Jennie2012 skrev 2011-11-11 23:56:38 följande:
    Vi har inte riktigt bestämt oss än. Bor i Stockholm men jag kommer ursprunligen från Kalmar. Vi vill gifta oss i Aug/sep 2012 och letar nu lokal för fullt. Kan tänka oss Kalmar, Stockholm eller Gotland (där min fästman har haft sommarställe sedan han var liten)

Någon som har förslag på bra lokal i Kalmar som får plats med ca 70 pers runt runda bord??

Förresten, Kallskänken är ju riktigt bra på mat och fest.  
    Björnö Slott. Dyrt men vackert! De blir snabbt fullbokade.
  • frejjan

Någon som har kollat upp vart ni har tänkt beställa blommorna? :)

• frejjan

Linda och John: Nä bordsplaceringen kommer att bli jättesvår! Misstänker att den kommer ändras lika många gånger som vi ändrat gästlistan hehe ;) Vi kommer oxå ha ett barnfritt bröllop (förutom våra två små då), men det är bara tänkt att de ska vara med under middagen o sen åka hem o sova, om nu någon vill ställa upp som barnvakt. Vi trodde våra föräldrar skulle erbjuda sig, men har bara blivit en pinsam tystnad när vi tagit upp det :(

• Caroline0728

Ja, vi har också haft tanken på någon form av pressenning eller liknande för att få bort värmen.
    Vi gifter oss kl 16 i en kyrka ca 1 mil längre bort så räknar inte med att vi är till bords förrän efter 19.00. Förhoppningsvis har vi hunnit vädra ut tills dess, vid den tidpunkten bör ju den värsta värmen ha försvunnit!

Fler "tårttips" mottages hemskt gärna!

Och så en ny fråga: hur åker ni till kyrka/lokal?

• Sanna87

Hej allihopa!! Kul med en kalmartråd. Vi är ett par från Kalmar och I sommar säger jag och min sambo ja till varandra, i hemlighet på Mallorca! Så jag kan tyvärr inte dela med mig av planering med mat och lokal, men jag är i full gång att leta klänning och brudfrisyr.

• pernillaochhenrik

Å vad skoj att det börjar bli ett gäng här! Fiesta konditori har väldigt goda tårtor. Dom skulle ni kunna kolla upp. En kompis hade köpt tårtor därifrån när dom gifte sig, dom var smaskens!!

• LindaochJohn

Verkligen super kul att vi är några stycken här nu! Skrattande

Frejjan - jobbigt med pinsam tystnad från föräldrarna... De flesta man känner är ju trots allt på bröllopet så det kan ju bli svårt att hitta någon...

Caroline0728 - Det finns iaf en bröllopsbutik i Kalmar, kommer inte ihåg namnet. Tror inte de har så mycket som man kan hyra dock. Jag har hört väldigt olika intryck av den butiken. En del säger att de aldrig mer ska sätta sin fot där o en del har stormtrivts...? Mina vänner hyrde till mannen i Växjö o var nöjda.

Sanna87 - Välkommen! Mysigt att gifta sig utomlands! Glad Klart du ska vara med här o planera iaf!

Jag har inte kollat upp var jag ska beställa blommor än... Tänkte jag skulle bestämma mig för en bukett o sedan åka runt till lite olika o få priser.

Vi vet inte heller vad vi ska åka i mellan kyrka o lokal...?!

• augustesen

Nej men har jag på riktigt missat en Kalmartråd - jag blir besviken på mig själv! :p

Hej på er! Jag och fästmannen gifter oss 4 augusti i Kalmar slottskyrka och kommer ha festen på Hotel Skansen i Färjestaden. Planeringen har varit igång sedan april när vi förlovade oss. Just nu letar jag frisör, makeupartist och sångare..och tårta!!

Gällande Björnö är det riktigt fint, vi hade bokat det men nu blir Skansen istället. På Björnö behöver man dekorera väldigt mycket för att få fint och toaletten låg i andra logen. Bokade det i April när vi var där och kollade, sen har jag inte hört någonting alls - ingen bekräftelse eller något. Jagade ägaren i en månad men hon svarade inte - så då gick vi vidare. Otroligt dålig service på ett annars fint ställe.

Hotel Skansen var otroligt serviceminded, vi blev rundvisade i en timma och fick se dom olika rummen och så vidare. Juniorsviten räcker bra för er som funderat på att boka hotellnatt där. Skillnaden mellan junior och superior är att junior är ett stort! rum med jacuzzi i hörnan i badrummet medan superior är två rum med stor öppning mellan och jacuzzin är rund. Vi kan dock inte bestämma oss men dom sa att dom flesta bröllopspar väljer junior. - Kan vara bra att veta :)

Min blogg för ev intresserade: mittdrombrollop.blogg.se

Svar på tråden Kalmarbrudar?!