• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • augustesen
    Caroline0728 skrev 2011-11-13 19:38:02 följande:
    Har ni tänkt kring tårta? Varifrån köper ni?
    Jag har varit och pratat med alla bagare i Kalmar och blivit såå besviken, ingen av dom gör "roligare" tårtor utan alla använder bara den klassiska ställningen där tårtan går som en spiraltrappa..

- Fiesta verkade ha noll koll, beskrev vilken typ av tårta jag var ute efter kvinnan jag pratade med sa att det var en dålig idé då de måste använda torra tårtbottnar för att klara av att göra tårtan - VA! Höll på att sätta i halsen på hennes okunskap :p Dom tog iaf 42:-/bit för vanlig botten med 2 krämer och lättare dekorationer och 45:-/bit för chokladbotten.

- Danska Wienerbageriet tar från 35:-/bit med obegränsade smaker och smaker på botten. Priset berodde på hur avancerade dekorationer man ville ha. Otroligt trevlig bagare!

- Ekelunds bageri byter ägare och hänvisade oss till Danska.

Ska kolla med Bagerskan och se vad hon gör! Blev också kontaktad av en annan tjej som gjorde tårtor, en amatör som skulle satsa professionellt till nästa sommar - kommer dock inte ihåg vem det var :p

Mina inspirationsbilder till tårtan:

• pernillaochhenrik

Idag har vi varit och tittat på kyrkan!! Eller jag har ju varit där förut men min blivande hade inte det.. Men han gillade den så nu ska vi se till att få ett datum bokat Jihoooo!

• augustesen
    pernillaochhenrik skrev 2011-11-28 00:09:58 följande:
    Idag har vi varit och tittat på kyrkan!! Eller jag har ju varit där förut men min blivande hade inte det.. Men han gillade den så nu ska vi se till att få ett datum bokat Jihoooo!
    Oh va mysigt! :) Ni skulle gifta er på Öland va? Vart ska ni ha festen någonstans?
  • frejjan

Angående bröllopsbutiken här i Kalmar så är det en ny ägare nu. En supertrevlig tjej. Var o köpte min klänning där när d hade rea och hon letade klänningar och sprang samtidigt och höll i min yngsta dotter medan jag prövade. Det är service! :) Tyvärr så verkar den "gamla" personalen jobba kvar, iaf en av dem och hon är lite speciell.. Ingen jag skulle vilja handla utav..

• Jennie2012
    m2012 skrev 2011-11-23 16:57:01 följande:
    Björnö Slott. Dyrt men vackert! De blir snabbt fullbokade.
    Det är många som har rekommenderat Björnö och det verkar vara ett underbart ställe att ha festen på. 
    Dock har jag insett efter att ha letat runt på nätet tills jag blev tokig och sen åkt ut och tittat på ett par lokaler här uppe i Stockholm där jag bor så ser det alltid annorlunda ut i verkligenheten, eller så får man inte det bemötandet som man förväntade sig. Så därför det blev viktigt för mig om min m2b att kunna åka runt och besöka lokalerna vi funderade på.. och då ligger Kalmar lite långt bort. Har inte planerat att åka dit förrän till jul.  

Vi var på ett ställe i Stockholm i helgen som bara kändes så rätt och mannen som visade oss runt var superproffsig och trevlig. Så nu är det kört, det blir inget bröllop i Kalmar utan det blir Stockholm. Vi väntar bara på ett mail som konfirmerar vår preliminärbokning. Men jag är så himla glad, för nu kan jag verkligen börja planera allt annat. Har inte ens börjat tänka på tårta, dekorationer eller klänning.

Det ska ändå bli kul att följa er här på tråden då de flesta verkar gifta sig nästa sommar... för oss blir det förhoppningsvis 25 augusti.

• m2012
    augustesen skrev 2011-11-27 19:53:56 följande:
    Jag har varit och pratat med alla bagare i Kalmar och blivit såå besviken, ingen av dom gör "roligare" tårtor utan alla använder bara den klassiska ställningen där tårtan går som en spiraltrappa.....

Vi är helt inne på samma spår som er. Jag har blivit rekomenderad Färjestadens Hembageri och jag har även skickat ett mail till dem med en bild på denna tårta (tror t om att det var denna bild ;D) Men jag har inte fått ett enda svar.
    Kan dansken göra sånna här tårtor? Det kanske är dit vi ska vända oss också. Det känns dessutom betydligt lättare eftersom vi kommer att bröllopsfesten inne i Kalmar.
    Vi har inte kommit så långt ännu, vi tar det med ro (kanske lite för mkt ro...)
    Men kyrka, lokal, fotograf och frisör är i alla falla fixad.
    Det som står närmast på tu är att fråga de tilltänkta toastmastrarna och de vi tänkt ut som värdpar.
    Klänning tänkte jag kolla på i februari så att julens spår hinner att försvinna. Tack och lov för den korta julen :)
  • augustesen
    frejjan skrev 2011-11-28 15:05:16 följande:
    Angående bröllopsbutiken här i Kalmar så är det en ny ägare nu. En supertrevlig tjej. Var o köpte min klänning där när d hade rea och hon letade klänningar och sprang samtidigt och höll i min yngsta dotter medan jag prövade. Det är service! :) Tyvärr så verkar den "gamla" personalen jobba kvar, iaf en av dem och hon är lite speciell.. Ingen jag skulle vilja handla utav..
    Ja ägaren är super, hon jobbade när vi var där och provade kläder till fästmannen. Ville egentligen inte boka någonting där men det blir så mycket lättare än att åka till Växjö. Hon är supertrevlig men den där andra kvinnan borde hon göra sig av med som igår..har aldrig fått bra service av henne och har varit där typ 50 gånger..hihi svårt att hålla sig borta!

m2012: Färjestadens hembageri är supertrevliga, pratade med dom en del över telefon på sommarjobbet. Vi får nog ta och åka över och kolla med dom om de gör sådana tårtor, dom ligger i princip vägg i vägg med Skansen så det är ju super!

Danska gör inte sådana tårtor utan enbart dom vanliga (tråkiga :p). Tyckte det var konstigt att dom inte erbjöd sig att anpassa sig, är ju tydligt att jag inte är ensam om att jag vill ha en sådan tårta. Mailade till Caroline (stheavenstreet.blogspot.com/) igår och hoppas får svar från henne om vad hon tar :)
  • augustesen
    m2012 skrev 2011-11-23 16:54:06 följande:
    Hej hej!
    Här kommer ett kalmarpar till :)

Är det någon som vet om man kan hyra runda bord i Kalmar?
    Vi har helt snöat in på att ha runda bord och i vår lokal var det bara långbord :(
    Kolla med Partykompaniet, dom borde väl ha bord skulle jag tro :)
    frejjan skrev 2011-11-23 21:27:39 följande:
    Någon som har kollat upp vart ni har tänkt beställa blommorna? :)
    Pratade med Buketten (dom brevid BR och K-Store) och dom hade riktigt bra priser. Hade med lite bilder och hon trodde att brudbuketten skulle gå på 1500:- tärnbuketter 250:- och bordsdekorationerna 300:- - dock var det väldigt stora arrangemang så vet inte om priserna stämde.
    Ska kolla närmare efter jul när jag har tid igen :)
    Caroline0728 skrev 2011-11-23 22:42:48 följande:
    Och så en ny fråga: hur åker ni till kyrka/lokal?
    Hotel Skansen har en supersnygg bil, en äldre variant som är riktigt klassisk (ingen aning om vad för märke etc) som man hyr i 2 timmar för 3000:- och då ingår chufför och champagne har jag för mig.
    Lite dyrt men jag har alltid velat ha bröllopsbilder med en fin bil.
  • Sanna87

Wow tjejer, vad roligt att läsa om alla era planer. Här händer inte så mkt just nu, har bokat resan till Mallorca och bokningsavgiften till vigseln ska betalas i veckan. Tror jag hat hittat den rätta klänningen också men jag kommer nog inte beställa den förrän efter jul. Buketten kommer nog bli en liten bukett med rosa gerberor och kanske vita liljor med något grönt. Kommer att leta upp en blomsteraffär på plats där jag kommer fixa buketten.

• conscindo

Hejsan,

Som alla vet är bröllopstorget ett bra forum för oss blivande brudar som är på jakt efter någon att bolla idéer med men ibland känns ett forum inte tillräckligt så jag tänkte ta stegetlängre. Jag försöker puzzla ihop en fika/event för oss bloggande brudar i Smålandstrakterna där vi kan ha en mer öppen dialog och få chansen att prata öppet med andra som infinner sig i samma situation. Därför efterlyser jag nu er som skulle tycka detta var något av intresse så hör gärna av er och länka mig era bloggar på forumstråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-85/m4092622.html

Svar på tråden Kalmarbrudar?!