LindaochJohn skrev 2011-12-02 20:17:35 följande:
Ja, jag har kollat på den och är sugen... Men den är så stor! Är rädd att det kommer se så lite ut..?
Hur gör ni med ljussättning o framförallt ljud?
Ska ni ha catering?
Den är mysig o skulle passa mkt bra till vårt tema!
Här ni varit där på plats och kollat? Hur många blir ni?
Vi ska bjuda 80 personer (sen ska man tydligen räkna med 10-20% som tackar nej (?) ) och innan vi var där upplevde vi också att Skälby kunde vara förstort. När vi väl var och kollade in lokalen så kändes det helt ok ändå. Jag tror dessutom att du skulle kunna spänna upp en vajer (jädrigt lång sådan förvisso) eller liknande från en bjälke till motsatt bjälke för att skräma av.
Vi hade tänkt ha borden närmast "ingången" och sedan ha fritt framför scenen där vi tänkte ha dansgolvet. Då behöver man inte duka av.
Vi ska catera och det är just nu vårat projekt, att hitta en bra catering. Vi vill ha sittande servering och jag kan ju avslöja att serveringspersonal är inte det billigaste :S
Musikanläggning tror jag att vi kan få hjälp att hyra mha en kompis som är fd. dj.
Belysningen är ju det stora ? När jag frågade mannen som visade runt oss hur man fick det lite ljusare skuttade (kanske inte skuttade) han glatt bort till lysknappen och tände slaktarlysrören i taket.... "man kan dimma dem också" sa han glatt. Jag mindre glad tittade lite på de söta lampslingorna som hänger längsmed väggarna och bestämde mig för att hitta fler sådan och se om det går att spänna upp. Alt. kunde vi låna "kannor" från dj. kompisen, de kan man lägga på färgat papper på för att få mysigare belysning. Kan ju vara fint att ställa i hörnen.
Idag var jag förövrigt (tillsammans med m2b, jag vet att man inte får ha med honom) och kollade på burdklänningar.... OMG så svårt att veta vad man är ute efter :S
Så jag fick hemläxa att kolla i tidningar vad det är jag är ute efter och sen komma tillbaka :)
Oj så långt det blev :)