• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • LindaochJohn

Augustesen - det priset var faktiskt inte farligt! Vi ska absolut höra av oss till henne o kolla! Tack för tipset! Skrattande

pernillaochhenrik - vad kul att  ha save-the-date-korten beställda! Skönt!
    Klart du ska börja med piffet! Vilka färger ska ni ha? Något tema?

Vi disskuterade vad vi vill ha för mat egentligen nu när vi ska på möte på lördag... Bra fråga!
    Vad ska ni ha?

• augustesen
    pernillaochhenrik skrev 2011-12-08 01:38:35 följande:

Idag har vi beställt save the date kort och troligtsvis bestämt inbjudningskorten.

Fortograf har vi med bokat. Det är en man som heter Peter Bäckman som är jätte duktig och väldigt tillmötesgående.

Oh va skönt att ni bestämt kort och inbjudningar, jag trodde de skulle vara lätt men ki fick jag ;) Vad ska ni ha för färgtema?

Ännu roligare att fotografen är bokad, det var de som var bland det viktigaste för mig! Det är ju bilderna man har kvar efteråt så såklart man vill ha snygga bilder och då får det kosta vad det vill. Okej inget 60.000:- fotograf från Sthlm men ni förstår principen :p Blev överlycklig när vi hittade Josefina och till ett så bra pris :)

Linda - Hon är tydligen väldigt populär så hör av dig asap. Hon är supergullig :)

När det gäller maten är jag en riktig "kött och potatis"-tjej så det blir det till varmrätt, troligtvis oxfilé. Förrätt blir troligtvis något med lax då jag är allergisk mot skaldjur. Efterrätten är klurig - vill antingen ha en fruktig dessert och sen en chokladig tårta...eller tvärt om. Kan inte bestämma mig :p Men tror fruktig tårta blir bäst..eller åh beslutsångest!!!!
  • pernillaochhenrik

Javisst är det inte lätt med kort och grejer.. Men efter lite letande så hittade vi.. Färgtemat är inte riktigt spikat än men rosa(min favvo, som sambon faktiskt gick med på), vitt och sista är lite olkart.. siler,guld eller svart kanske.. Humm.. Svårt.. Vad har ni för färger??

Ja, man vill vekligen ha fina bilder.. Det är viktigt för oss med!! Vi kommer nog att ha buffé faktiskt.. Men även det är lite olkart..

• LindaochJohn

Ah då måste vi skynda oss att bestämma datum nu då så vi kan boka henne!!!! Förvånad
    Tur vi ska till Thörneby imorgon!

Vi kommer ha naturtema då jag är trädgårdsmästare o min man2b skogsmästare... Flört
    Så vitt, grönt, natur(beige?) o rosa. Eventuellt gult oxå.
    Så ser det ut just nu iaf, men har ångrat mig några ggr.... Förvånad
    Vi kommer ha björkljusstakar i olika höjder, äpplen mm

Vi skulle absolut helst vilja ha grillbuffé med en kock som står o grillar på plats... men vi förstår att det nog kan bli svårt att få mat färdig till så många samtidigt...
    Så vi har funderat runt lite, kött lär det bli o den kommer komma från svärföräldrarnas egne köttdjur (angus), sedan vet vi inte riktigt... Någon soppa med bröd till förrätt?
    Sen vet vi inte om vi vill ha en efterrätt, det blir ju tårta sen? Dessa val.... Obestämd

Augustesen - jag skulle köra på chokladig efterrätt o fruktig tårta! Skrattande

• LindaochJohn

Nu har vi varit på Törneby! Vilket ställe! Skrattande Jätte coolt, modernt men ändå gammalt, mkt snyggt.
    Jag vet fortfarande inte om det passar oss riktigt, men det var verkligen fint där.

Ett problem kan vara att vi kanske inte får plats! Förvånad
    Hon sa att den gamla ägaren hade fått in 80 st i salen, nu var det dukat för 60 o inte super mkt plats kvar....
    Men om man flyttade undan några skänkar så ska det nog gå. Vi bestämde att vi ska ta med ett gäng dit en dag i Januari för att flytta runt borden och se om det är möjligt..?

Ett annat minus är ju att man inte får ha med sig egen dryck - det gör att priset går upp en hel del!

Vi har iaf bestämt att kocken som jobbar där kommer stå för maten oavsett om vi är där eller om det blir catering någon annanstans - känns skönt! Vi kommer antagligen att stå för köttet själva då svärföräldrarna har egna köttdjur, så då blir det ju lite mindre pris.

Vi ska verkligen fundera lite på det o räkna lite.

Annars hägrar Skälby loge...

• augustesen
    LindaochJohn skrev 2011-12-10 13:45:11 följande:
    Nu har vi varit på Törneby! Vilket ställe! Skrattande Jätte coolt, modernt men ändå gammalt, mkt snyggt.
    Jag vet fortfarande inte om det passar oss riktigt, men det var verkligen fint där.

Ett problem kan vara att vi kanske inte får plats! Förvånad
    Hon sa att den gamla ägaren hade fått in 80 st i salen, nu var det dukat för 60 o inte super mkt plats kvar....
    Men om man flyttade undan några skänkar så ska det nog gå. Vi bestämde att vi ska ta med ett gäng dit en dag i Januari för att flytta runt borden och se om det är möjligt..?

Ett annat minus är ju att man inte får ha med sig egen dryck - det gör att priset går upp en hel del!

Vi har iaf bestämt att kocken som jobbar där kommer stå för maten oavsett om vi är där eller om det blir catering någon annanstans - känns skönt! Vi kommer antagligen att stå för köttet själva då svärföräldrarna har egna köttdjur, så då blir det ju lite mindre pris.

Vi ska verkligen fundera lite på det o räkna lite.

Annars hägrar Skälby loge...
    Nej vad roligt, hoppas att vi får ihop det så alla får plats! Hur många kommer ni vara?

Klurigt det där med lokal alltså :) Vi försökte kontakta Törneby men dom svarade så pass sent att vi redan bokat in oss på Skansen. Verkade vara supermysigt!

Det där med egen dryck är ju ofta det som får budgeten att dra iväg. Men samtidigt är det ju rätt skönt att ha folk som fixar åt en..det tycker iaf jag som vet att jag skulle få magsår annars :p
  • LindaochJohn

Det var verkligen superfint!
    Vi har funderat mycket nu o undrar om det inte blir lite väl höga kostnader för oss där ändå...
    Men men, vi får fundera vidare!

Just nu har jag en svärmor som försöker få oss att lägga till massa gäster på listan som vi inte vill så just nu tar vi hand om det problemet... *suck* Obestämd

• frejjan

Här har det hänt en del grejer vad gäller bröllopsplaneringen.. Vi har bestämt oss för att kapa gästlistan och bjuda färre gäster och dessutom byta datum ifall det är möjligt med kyrka o lokal. Ska kolla på Tvärskogs bygdegård tänkte vi och sen ringa till två olika kyrkor imorgon o höra om de har datumet ledigt. Så nu känner jag mig lite stressad helt plötsligt!

• augustesen
    LindaochJohn skrev 2011-12-11 17:17:09 följande:
    Det var verkligen superfint!
    Vi har funderat mycket nu o undrar om det inte blir lite väl höga kostnader för oss där ändå...
    Men men, vi får fundera vidare!

Just nu har jag en svärmor som försöker få oss att lägga till massa gäster på listan som vi inte vill så just nu tar vi hand om det problemet... *suck* Obestämd
    Vad roligt, hoppas ni får ihop det! Ja vore ju bra mysigt med herrgårdskänslan och allt de :)

Nej men gud vilken hääärlig svärmor!! Är det massa släktingar eller vad är det för folk?
    Jag är bra tacksam att varken mina föräldrar eller fästmannens föräldrar blandar sig i eller vill få in folk på gästlistan..dock är dom inte alls intresserade så är ju inge vidare kul det heller.
    frejjan skrev 2011-12-12 19:52:19 följande:
    Här har det hänt en del grejer vad gäller bröllopsplaneringen.. Vi har bestämt oss för att kapa gästlistan och bjuda färre gäster och dessutom byta datum ifall det är möjligt med kyrka o lokal. Ska kolla på Tvärskogs bygdegård tänkte vi och sen ringa till två olika kyrkor imorgon o höra om de har datumet ledigt. Så nu känner jag mig lite stressad helt plötsligt!
    Ja det är ju inte det lättaste när man måste tänka om. När blir det nya datumet?
    Hoppas att allt fungerar :)
  • LindaochJohn

augustesen - det är dels en släkting till sambon som  vi träddat EN gång, dels är hon sur över att vi sagt att vi vill ha ett barnfritt bröllop och därmed inte bjudit några barn. Min svärmor bryr sig väldigt mycket om vad alla andra kommer tycka så det är det som är problemet.

Min mamma o pappa visar heller inget speciellt intresse, inte mamma iaf. Jag tror att det har o göra med henne dåliga ekonomi, tror hon är ledsen över att inte kunna erbjuda oss någon hjälp på det sättet. Men det gör inte oss något! Hon kan ju hjälpa till med annat! Pappa frågar iaf lite då och då - han är nervös redan nu över att hålla tal! Glad

frejjan - Då har ni mycket att stå i nu? Hoppas allt blir bra iaf o att datumen är lediga!

Svar på tråden Kalmarbrudar?!