• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • Caroline0728

Vi har valt Förlösa kyrka, min "skolavslutningskyrka" samt konfirmationskyrka. Känns bra, den är så ljus och fin, lite orolig för att den är för stor bara. Vi har två lokalalternativ, bla att ha festen på en skola, eller att vara på Åmund.
    Är det någon av er andra som kollat på Åmund? Omgivningarna är så vackra, men lokalen är verkligen inte perfekt för oss som har runt 80 gäster. Det är ett enda avlångt bord och jag tror det kan bli jättevarmt där inne då det är lite "växthuskänsla". Dessutom har det gått rykten om att grannar klagat på ljudnivån och att folk därmed inte kunnat ha liveband.

Maten kommer en kock som är bekant till familjen att laga. Jag har köpt klänning, snart ska vi beställa save-the-dates, gästerna kommer från olika delar av landet så vi vill gärna att de bokar in vår dag. Vi är bosatta i Stockholm, men jag är från Kalmar.

• pernillaochhenrik
    LindaochJohn skrev 2011-11-12 13:06:15 följande:
    Vi funderar med över band så om någon vet något bra, inte för dyrt så säg till!
    Min sambos bror och kusin ska sjunga på vårt bröllop, vi tycker de sjunger bra. Jag kan nog få fram namnet på några andra om du vill Pernilla?
    Ja, gärna om du har några tips! Alltid bra med tips juhe!

Jag gillar att pyssla så jag fuinderar på att göra mina kort själv med, men vi får se. Save the date får man väl skicka ut snart.. Eller om man ska köra en kombo.. Julkort/save the date?

Vad kul att du startade den här tråden så vi kan tipsa varandra..

Caroline: Ja, det vore ju jätte tråkigt om grannarna kommer och ber er vara tysta typ.. Hoppas ni hittar något som passar..
  • knyttan
    Caroline0728 skrev 2011-11-12 22:42:48 följande:
    Vi har valt Förlösa kyrka, min "skolavslutningskyrka" samt konfirmationskyrka. Känns bra, den är så ljus och fin, lite orolig för att den är för stor bara. Vi har två lokalalternativ, bla att ha festen på en skola, eller att vara på Åmund.
    Är det någon av er andra som kollat på Åmund? Omgivningarna är så vackra, men lokalen är verkligen inte perfekt för oss som har runt 80 gäster. Det är ett enda avlångt bord och jag tror det kan bli jättevarmt där inne då det är lite "växthuskänsla". Dessutom har det gått rykten om att grannar klagat på ljudnivån och att folk därmed inte kunnat ha liveband.

Maten kommer en kock som är bekant till familjen att laga. Jag har köpt klänning, snart ska vi beställa save-the-dates, gästerna kommer från olika delar av landet så vi vill gärna att de bokar in vår dag. Vi är bosatta i Stockholm, men jag är från Kalmar.
    Vi kontaktade Mikael Sparretun, ägaren till Åmund, för det var ett av alternativen vi funderade över också. Men det var aldeles för dyrt för oss, de vill ha 10.000 i hyra!! Ska se om jag kan hitta mailet...
  • knyttan

Jo nu hittade jag det, ser också att det var bokat redan då (i augusti) på vårt datum så för nästa sommar är det nog rätt uppbokat.

Här är vad han skrev:

Kul att Ni har hittat till Åmund Vin & Fruktgård Hoppas att Ni har varit på vår hemsida www.amund.se Vi kommer att bygga till festlokalen med en ny danslokal  väg i väg med ca 150 m2 står klar april 2012 så den totala yta blir för Er  ca  370 m2  fullt möblerad med bestik talltikar  glas i alla storlekar
    tillträde  kl 12.00  fredag----söndag  16.00  hyra total 10.500:-   lokalen tar i ett långbord 80-86  st   vi har också övernattningstum inkl bröllopsrummet  ca  13 bäddar med eget kök   lediga helger:  maj 4-6/5   11-13/5  25-27/5  juni  1-3/6  22-24/6  juli  20-22/7  augusti 3-5/8  För att få mera info-- kom gärna ner och titta.   Med vänlig hälsning  Mikael Sparretun

• LindaochJohn
    frejjan skrev 2011-11-12 21:03:57 följande:
    Vi ska gifta oss i Juli i Kalmar slottskyrka och hålla festen på bjursnäs bygdegård. Kommer bjuda ca 80 stycken. Inbjudningskorten håller jag på att göra själv, gillar att pyssla :) Maten kommer vi göra själva. Mannen jagar så köttet finns redan :)
    Var ligger den lokalen?

Vi har varit o tittat på Åmund men priset är alldeles för dyrt för oss + att precis som du säger Knyttan så tyckte vi inte heller att det va bra med bara ett enda långt bord. O dessutom - kan man ha någon form av power point där? Ha svårt att förstå vart så alla kan se iaf... Annars är det ett drömställe, SÅ FINT!

Visst är Oskarskyrkan bra! Ska bli jätte mysigt! =)
    Jennie2012 skrev 2011-11-11 23:56:38 följande:
    Vi har inte riktigt bestämt oss än. Bor i Stockholm men jag kommer ursprunligen från Kalmar. Vi vill gifta oss i Aug/sep 2012 och letar nu lokal för fullt. Kan tänka oss Kalmar, Stockholm eller Gotland (där min fästman har haft sommarställe sedan han var liten)

Någon som har förslag på bra lokal i Kalmar som får plats med ca 70 pers runt runda bord??

Förresten, Kallskänken är ju riktigt bra på mat och fest.  
    Björnö Slott har runda bord tror jag, har inte varit där o tittat själv men på hemsidan verkar det jätte fint. Det funkar bara vid ett sommarbröllop för det finns ingen värme o man måste ha catering för det finns inget kök.
    Har för mig att det kostar 150 kr/person att hyra.

Vi kommer antagligen hyra in catering från Törneby Herrgård då vi är lite bekanta  med kocken o hoppas få et bra pris.. men inget är bestämt ännu.
  • Caroline0728

Vi har Åmund bokat för den 28 juli, mest att vi funderar på att avboka pga hur lokalen är med långbord osv. Nu, till skillnad från när vi bokade i maj, har vi ju ett andrahandsalternativ.

Björnö ligger fint, vi var utanför och tittade men blev avskräckta av att det stod bajamajor utanför, inget man vill gå på som brud!? Finns tydligen en stalltoalett inne också enl. hemsidan..när vi pratade med Björnö i augusti var det redan då väldigt uppbokat, tror det är en populär lokal!

Tänk att det ska vara så svårt med lokal i Kalmartrakterna!

Har ni tänkt kring tårta? Varifrån köper ni?

• LindaochJohn

Kan tänka mig att det är populärt, jag känner hon som ägde Björnö innan och som skapat lokalen. Den låter väldigt fin men toaletter är nog ett problem det med. O nej, en bajamaja känns inte speciellt kul... Förvånad

Jag funderar på att beställa tårta från en tjej i Emmaboda: www.bagerskan.se
    Tror hon tar 40kr/biten. Jättefina tårtor och mkt tillmötesgående via mail!

Vi funderar på att ha vår fest i Ruskemåla skola utanför Nybro. Den är liten men mkt mysig o våra vänner gifte sig där o det funkade bra.

Törneby Herrgård är jättefint men inte riktigt den stil vi söker. Vi har även tittat på Kolboda och Skälby loge.
    Men det är super svårt att hitta en lokal för större sammankomster i Kalmar, tråkigt!

• knyttan
    LindaochJohn skrev 2011-11-13 20:31:24 följande:
    Jag funderar på att beställa tårta från en tjej i Emmaboda: www.bagerskan.se
    Tror hon tar 40kr/biten. Jättefina tårtor och mkt tillmötesgående via mail!
    Haha, henne ska vi nog oxå beställa från!!!
  • LindaochJohn
    knyttan skrev 2011-11-13 21:08:02 följande:
    Haha, henne ska vi nog oxå beställa från!!!
    Tycker hon verkar super bra! Skrattande
Svar på tråden Kalmarbrudar?!