• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • augustesen
    LindaochJohn skrev 2012-01-05 19:17:13 följande:
    Jag var förresten och klippte mig igår o passade på att fråga vad de tog för en bruduppsättning.
    Jag har tyvärr inte hört något från Torsås Makeup skola, läraren skulle vidarebefodra mitt mal till två elever som bor i Nybro, men jag har inte hört något som sagt...

De tog 1300 inklusive sminkning! Tyckte inte alls det var farligt!?
    Tyvärr ingick inte någon provuppsättning, utan bara en konsultation, men visst gick det att ordna en provgång oxå om man ville.

Jag ska kolla runt på de andra ställena i Nybro oxå o se vad de säger!
    Det låter ju som ett grymt bra pris, en provuppsättning kan ju inte kosta många hundralappar så vilket kap! Haha jag betalar ju 3200:- för smink och hår liksom så pass på :) Var det något paket så dom lyxar till det med skumpa och så också?

Ja men kolla runt, man vet aldrig du kanske hittar något bättre.

Så skönt att man ser folk checka av allt fler saker från den långa långa listan! Jag vet dock inte riktigt vad jag ska fixa, okej Save the date korten ska ut men kan man boka florist redan nu?
  • Dolly P
    Jag var förresten och klippte mig igår o passade på att fråga vad de tog för en bruduppsättning.
    Jag har tyvärr inte hört något från Torsås Makeup skola, läraren skulle vidarebefodra mitt mal till två elever som bor i Nybro, men jag har inte hört något som sagt...

Tyvärr ingick inte någon provuppsättning, utan bara en konsultation, men visst gick det att ordna en provgång oxå om man ville.

Tråkigt att du inte hört något från dom. Jag vet att dom är ute på praktik nu, men svara på mail borde dom ju kunna göra.
  • Dolly P

Är det någon här som har småbran eller känner någon som har det? Jag letar efter tomma barnmatsburkar nämligenSkrattande

Idag har jag fixat rätt mkt med inbjudningskorten. Och har ringt till Anemonen i Nybro för att kolla upp om brudbukett. Ska dit någon dag och bestämma hur min bukett ska se ut.

Tänkte på en sak. Friade eran blivande till er, eller var det ni, eller hur gjorde ni?Skrattande

• augustesen
    Dolly P skrev 2012-01-05 22:13:33 följande:
    Är det någon här som har småbran eller känner någon som har det? Jag letar efter tomma barnmatsburkar nämligenSkrattande

Idag har jag fixat rätt mkt med inbjudningskorten. Och har ringt till Anemonen i Nybro för att kolla upp om brudbukett. Ska dit någon dag och bestämma hur min bukett ska se ut.
    Tänkte på en sak. Friade eran blivande till er, eller var det ni, eller hur gjorde ni?Skrattande
    Tyvärr inga barnmatsburkar här!

Härligt att fixa med inbjudningskorten..jag vill ha mina här så jag kan fixa utsidan. Vi beställer bara själva korten men vill ha omslag och en söt rosett runt, lääängtar efter att pyssla lite.
    Funderar på vad vi ska dekorera lokalen med, på borden vill jag bara ha ett blomsterarrangemang i mindre version och lite ljus + festprogram, placeringskort och favor. Men vad ska man ha i lokalen....I DONT KNOW!! Någon som varit på fest på Hotell Skansen? :S

Richard friade, men vi hade valt ut ringar tillsammans och jag visste att han hämtat ut dom samma dag och "visste" att han skulle fria. Vi var hemma och hade ätit en riktigt mumsig middag :)
  • Minuz

Jag och mitt minne................ Vilka datum har ni alla?

Vårat datum är ju inte än på länge....

2012-12-01

• augustesen
    Minuz skrev 2012-01-06 11:27:45 följande:
    Jag och mitt minne................ Vilka datum har ni alla?

Vårat datum är ju inte än på länge....

2012-12-01
    Står på sidan 18 när alla gifter sig :) Men Linda kan du inte lägga till det där uppe?

Usch så länge ni får vänta, jag tycker 4 augusti känns gaaaaaalet långt bort. Hinner bara ändra mig hela tiden, hade jag ett år hade jag blivit helt knasig! :p
  • knyttan

Oj det var faktiskt ett bra pris! Vart var det? På guldsaxen kanske? De brukar ha bra priser o är riktigt duktiga!! Jag brukar passa på att klippa mig där när jag är hemma för det är så prisvärt men denna julen blev det inte så...
    Jag hade ju iofs tänkt sminka mig själv men om man kunde få både uppsättning o smink till det priset så kanske man ska slå till iaf... Provuppsättning tror jag inte jag vill ha ändå, ska ha en sån enkel o klassisk frisyr som jag vet att jag passar i så jag har svårt att se hr det skulle kunna misslyckas Tungan ute
    Förresten nu när jag tänker på det så gjorde jag min baluppsättning på ett ställe ute i pukeberg och hon var jätteduktig och inte alls dyrt, fast detta var ju då som sagt rätt länge sen så jag vet inte om salongen är kvar... men jag kan luska om du vill?
  • knyttan
    Minuz skrev 2012-01-05 07:33:33 följande:

Har  ni valt musik till kyrkan än?

Denna vill jag ha..... Den är sååå fin men vet att jag kommer tjuta ihjäl mig.....

www.tcartermusic.com/products/this_ring

Denna låt skrev han till sin fru.........

Vi ska antingen gå in eller ut till Ave Maria, den är så vacker och stämningsfull och så får vi in lite katolsk touch också även om det är ett svenskt bröllop. Jag vill absolut ha orgelmusik i kyrkan så det blir någon annan brudmarch till, alltså inte typ mendhelssons Kräks  utan någon av de fina svenska, kanske den öländska, har för mig den är fin, eller om det nu är som jag blandar ihop det...

Sen skulle jag så gärna vilja hitta någon som kan sjunga på spanska i kyrkan. "Gracias a la vida" är ju vacker men kanske lite sorglig på ett bröllop? ("jag vill tacka livet" som Arja Sajonma sjöng) Men som det ser ut just nu så har vi ingen som kan tänka sig sjunga i kyrkan alls varken på svenska eller något annat språk...

Sen blir en av psalmerna "en vänlig grönskas rika dräkt" för det är min favoritpsalm. Den andra får vi se vad det blir.
  • knyttan

På festen så har vi bestämt att vi ska komma in till Viva la Vida av Coldplay för det är "vår" låt Glad och dessutom så är det rätt härlig energi i den.
    Valsen blir en tango, antingen till "Into your arms" av Nick Cave (om jag får bestämma) eller en riktig tango-klassiker (om pojkvännen får bestämma).  Hahaha, upptäcker nu att vi har hela musikprogrammet klart juh! Bra, då kan man tänka på annat sen Flört

• LindaochJohn

Dolly P - tyvärr inga småbarn här heller, de minsta i vänkretsen är snart 2...

Vi pratade och bestämde att vi skulle gifta oss ihop men John friade. Jag hade sagt att jag gärna ville att vi skulle titta på ringar ihop så han hade köpt en 10 kronors ring i en automat på Kvantum! Flört Den ahde blå och svarta leopardfläckar på!
    Vi åkte till Slottsparken i Kalmar o han hade champagne, jordgubbar o glass med, mums!

Minuz - Hur lägger man till våra datum? Jag har ingen aning! Förvånad
    Vi gifter oss den 1 September iaf!

Knyttan - PÅ Unisax var det, jätte bra pris o som sagt kan en provuppsättning inte kosta skjortan. Det enda som bekymmrar mig lite är ju hur stor deras kunskap om just sminkning är? Ofta har ju frisörer bara gått en halvdagsutbildning... ?

Bra - nu vet du ju alla låtar! Skrattande

Svar på tråden Kalmarbrudar?!