• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • Dolly P
    LindaochJohn skrev 2012-01-14 16:10:35 följande:
    Jag har varit o provat klänning idag... Ingen höjdare.
    Jag var i både Kalmar o i en av butikerna i Växjö.

I Kalmar känndes det inte som att de visste vad de sysslade med alls o visade inget intresse för att hjälpa till förrän vi frågade lite.
    I Växjö fick vi ingen hjälp alls o precis när vi skulle gå kom en av dem o sa typ: "Det var ju synd att vi inte hann hjälpa dig men kom gärna komma tillbaka en vardagsförmiddag eller boka en tid."
    Hur ska man kunna veta att de vill att man ska boka tid? O hur många kan komma en vardagsförmiddag?

Men det värsta var att det fanns så få klänningar som ens passade mig... Rynkar på näsan
    Jag vet att jag är överviktig men borde inte jag kunna få gifta mig i en fin klänning ändå? Gråter
    Jag vill inte prova en klänning som jag inte kan stänga i ryggen o sen beställa den i en storlek som förhoppningsvis passar när man måste köpa den. De tar ju inte hem några bara för att prova.
    Är det bara små smala brudar som faktiskt kan få prova en klänning i sin storlek?Rynkar på näsan

Har ni haft samma problem?
    När jag var i Kalmar, var dom jätte trevliga och hjälpsamma. Kanske beror på vem som jobbar. Tråkigt att du inte fick någon hjälp. Självklart måste det finnas klänningar för annat än trådsmala. Några av dom jag provade var stora stlr, tror någon var kring 40-42. Jag behövde en 36:a, men dom hade inte den hemma i den modellen. Så därför fick jag testa en i den strl, bara för att se typen av klänning. Hoppas verkligen dom är mer hjälpsamma nästa gång.
  • Minuz

augustesen skrev 2012-01-09 21:24:11 följande:
    Ska ni ha tiara eller krona?
    jag ska ha en hög guldfärgad tiara.......

• augustesen

Nej vad tråkigt! :( Det ska ju vara en trevlig upplevelse att prova klänningar!

Det är inte ofta dom frågar om man vill ha hjälp i Kalmar..oavsett vem som jobbar. Men ägaren är iaf den trevligaste av dom. Nej skulle aldrig aldrig köpa en klänning utan att prova den i rätt stolek, då vet man ju inte hur den faktiskt ser ut i rätt storlek..kan ju variera rätt mycket!

Jag provade ju ingen klänning här nere för jag inte ville höra "nej vi har inte i din storlek" för då skulle jag bli deprimerad :p Så jag är glad jag åkte till Sthlm och köpte min där :) Där finns allt..även oss som tycker om bullar ;)
  • LindaochJohn
    augustesen skrev 2012-01-14 16:33:23 följande:
    Nej vad tråkigt! :( Det ska ju vara en trevlig upplevelse att prova klänningar!

Det är inte ofta dom frågar om man vill ha hjälp i Kalmar..oavsett vem som jobbar. Men ägaren är iaf den trevligaste av dom. Nej skulle aldrig aldrig köpa en klänning utan att prova den i rätt stolek, då vet man ju inte hur den faktiskt ser ut i rätt storlek..kan ju variera rätt mycket!

Jag provade ju ingen klänning här nere för jag inte ville höra "nej vi har inte i din storlek" för då skulle jag bli deprimerad :p Så jag är glad jag åkte till Sthlm och köpte min där :) Där finns allt..även oss som tycker om bullar ;)
    Jag får nog åka dit för efter dagen är jag verkligen inte glad... Gråter
    Man känner sig som något onormalt som vandrar runt eftersom tjejer i min storlek tydligen inte behöver någon brudklänning...

Jag ska till Göteborg i helgen, kanske skulle göra ett försök där...
  • knyttan

I Kalmar känndes det inte som att de visste vad de sysslade med alls o visade inget intresse för att hjälpa till förrän vi frågade lite.
    I Växjö fick vi ingen hjälp alls o precis när vi skulle gå kom en av dem o sa typ: "Det var ju synd att vi inte hann hjälpa dig men kom gärna komma tillbaka en vardagsförmiddag eller boka en tid."
    Hur ska man kunna veta att de vill att man ska boka tid? O hur många kan komma en vardagsförmiddag?

Men det värsta var att det fanns så få klänningar som ens passade mig... Rynkar på näsan
    Jag vet att jag är överviktig men borde inte jag kunna få gifta mig i en fin klänning ändå? Gråter
    Jag vill inte prova en klänning som jag inte kan stänga i ryggen o sen beställa den i en storlek som förhoppningsvis passar när man måste köpa den. De tar ju inte hem några bara för att prova.
    Är det bara små smala brudar som faktiskt kan få prova en klänning i sin storlek?Rynkar på näsan

EXAKT samma problem (fast ja i Malmö då). Så det var därför jag bestämde mig för att beställa en kinaklänning. Varför ska man utsätta sig för en massa otrevliga expediter, och sen får man ändå inte prova en klänning i rätt storlek, utan måste beställa den först?? Då kan jag lika gärna beställa den själv direkt från Kina, få den måttsydd och med de ändringar jag vill ha, för en tredjedel av priset! Nej tummen ner för brudklänningsbutiker säger jag.
  • knyttan

Fö. är jag en storlek 40-42 och det är då inte någon onormal storlek på något sätt, utan faktiskt den storlek som de flesta svenska kvinnor har så det kan ju gärna ine bero på att jag har en onormal storlek!!!

• Dolly P
    knyttan skrev 2012-01-14 20:01:27 följande:
    Fö. är jag en storlek 40-42 och det är då inte någon onormal storlek på något sätt, utan faktiskt den storlek som de flesta svenska kvinnor har så det kan ju gärna ine bero på att jag har en onormal storlek!!!
    Ja det är ju absolut inget onormal strl. Det är ju inte jätte vanligt att kvinnor har 34 i strl.
  • frejjan

Fick tips om att john Bauer gymnasiet har en floristlinje och de har även en butik där eleverna jobbar. Tänkte försöka leta reda på butiken o höra om de gör brudbuketter :)

• frejjan

Lindaochjohn: det får bli mörka klänningar till tärnorna och ljusa till barnen och sen blir d olika lila i dukningen. Tack för tipset :)

• augustesen
    LindaochJohn skrev 2012-01-14 16:40:34 följande:
    Jag ska till Göteborg i helgen, kanske skulle göra ett försök där...
    Det är ju perfekt, dom måste ju ha massa bröllopsbutiker där! Kolla runt innan på nätet och kolla ut några av dom som verkar bäst och go for it - hoppas du hittar någon!!
Svar på tråden Kalmarbrudar?!