• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • LindaochJohn

Frejjan - förstår hur det känns! Jag letar tärnklänningar vart jag än går, fast jag egentligen bara behöver vänta tills våren/sommaren eftersom jag vill ha lite enklare klänningar...
    Visst kanman ha mörklila på våren! Om man har lila som temfärg tycker jag det är fint att ha 2-3 stycken nyanser av lila o inte bara 1.

Dolly P - Jättefina kort! o det blir väl bra med "festfin"! Härligt att få skicka ut dem! Skrattande

• augustesen
    Dolly P skrev 2012-01-13 09:13:44 följande:
    http://www.brollopstorget.se/hem/dolly_p/gallery/phpkfij26.jpg

Såhär blev detSkrattande
    Superfina :)
  • knyttan

Hej hej.
    I dag var jag på IKEA för att köpa en jädrans massa tyg för att sy servetterna. 10 meter blev det. Jag hittade även fina karaffer för 19 kr stycket och av dem köpte jag 10 st men slog sönder en på vägen hem Rynkar på näsan Nåja det blir nog fler turer till IKEA...
    Men det som slog mig där var att det måste ju vara fler av oss som köper ungefär samma saker på IKEA? Jag är ju rätt mycket inne på återanvändning mm och tycker det är trist att köpa en massa grejer som man sen bara kanske använder en gång... Så jag tänkte att man kanske kunde höra här vad det är ni har köpt redan och kan tänka er sälja vidare sedan, alternativt vad ni planerar att införskaffa? Kanke kan vi göra gemensam sak om något? Fördelen tänkte jag mig att vi alla gifter oss på ungefär samma ställe så kan man köpa glas o så av varandra, för även om man hittar sånt på Blocket eller här på BT mm så kan man oftast inte frakta det.

Det som vi behöver är främst glas, vanliga vattenglas och champagneglas 60 st av varje. Sen tänkte jag köpa knoppa-lakan till dukar, ca 10 st.

Det jag kommer att kunna sälja av efter bröllopet är (hittills) vattenkaraffer, rosa dukar (60*60) och servetter.

Vi gifter oss 7/7. hojta till om ni tror att det är en bra idé.

• Dolly P

Tack så mkt. Är rätt nöjd faktisktSkrattande Men jäklar vilket pyssel det var att få till dom.

• Minuz

åh, vad jag längtar tills jag får börja med mina kort, säga till alla att vi ska gifta oss osv. Än är det ingen som vet något! Hur tidigt har ni skickat inbjudningskorten?

Dolly P - dina kort var jättefina
    Knyttan - Tyckte det var en kanon bra idé! Tyvärr är våra färger guld,champagne, mörklila och lite vit/ivory

Och gissa om det kliar i fingrarna att beställa en ny klänning..... Gubben skriker nog snart..... Har ju redan 4 st men har blivit kär i ännu en. *ASG* Hur många gånger hinner man byta under en vigsel? Skrattande

• Dolly P
    Minuz skrev 2012-01-14 10:56:29 följande:
    åh, vad jag längtar tills jag får börja med mina kort, säga till alla att vi ska gifta oss osv. Än är det ingen som vet något! Hur tidigt har ni skickat inbjudningskorten?

Dolly P - dina kort var jättefina
    Knyttan - Tyckte det var en kanon bra idé! Tyvärr är våra färger guld,champagne, mörklila och lite vit/ivory

Och gissa om det kliar i fingrarna att beställa en ny klänning..... Gubben skriker nog snart..... Har ju redan 4 st men har blivit kär i ännu en. *ASG* Hur många gånger hinner man byta under en vigsel? Skrattande
    Jag ska skicka ut mina nu i veckan tror jag och vi gifter oss den 19:e Maj.
  • LindaochJohn
    knyttan skrev 2012-01-13 18:21:55 följande:
    Hej hej.
    I dag var jag på IKEA för att köpa en jädrans massa tyg för att sy servetterna. 10 meter blev det. Jag hittade även fina karaffer för 19 kr stycket och av dem köpte jag 10 st men slog sönder en på vägen hem Rynkar på näsan Nåja det blir nog fler turer till IKEA...
    Men det som slog mig där var att det måste ju vara fler av oss som köper ungefär samma saker på IKEA? Jag är ju rätt mycket inne på återanvändning mm och tycker det är trist att köpa en massa grejer som man sen bara kanske använder en gång... Så jag tänkte att man kanske kunde höra här vad det är ni har köpt redan och kan tänka er sälja vidare sedan, alternativt vad ni planerar att införskaffa? Kanke kan vi göra gemensam sak om något? Fördelen tänkte jag mig att vi alla gifter oss på ungefär samma ställe så kan man köpa glas o så av varandra, för även om man hittar sånt på Blocket eller här på BT mm så kan man oftast inte frakta det.

Det som vi behöver är främst glas, vanliga vattenglas och champagneglas 60 st av varje. Sen tänkte jag köpa knoppa-lakan till dukar, ca 10 st.

Det jag kommer att kunna sälja av efter bröllopet är (hittills) vattenkaraffer, rosa dukar (60*60) och servetter.

Vi gifter oss 7/7. hojta till om ni tror att det är en bra idé.
    Vilken super bra ide! Skrattande Det är ju toppen att kunna låna lite av varandra o slippa lägga ut massa pengar!

Det jag har att låna ut hittills är 9 st höga vaser o 12 träljusstakar, ska ta bilder o lägga ut!
    Jag skulle gärna vilja låna vita dukar och vita/gröna servetter om någon ska ha det i tyg...
  • Dolly P
    LindaochJohn skrev 2012-01-14 15:58:49 följande:
    Vilken super bra ide! Skrattande Det är ju toppen att kunna låna lite av varandra o slippa lägga ut massa pengar!

Det jag har att låna ut hittills är 9 st höga vaser o 12 träljusstakar, ska ta bilder o lägga ut!
    Jag skulle gärna vilja låna vita dukar och vita/gröna servetter om någon ska ha det i tyg...
    Vi har köpt vita knoppa lakan från IKEA, som vi ska ha som dukar. Tydligen många som gör det.
  • LindaochJohn

Jag har varit o provat klänning idag... Ingen höjdare.
    Jag var i både Kalmar o i en av butikerna i Växjö.

I Kalmar känndes det inte som att de visste vad de sysslade med alls o visade inget intresse för att hjälpa till förrän vi frågade lite.
    I Växjö fick vi ingen hjälp alls o precis när vi skulle gå kom en av dem o sa typ: "Det var ju synd att vi inte hann hjälpa dig men kom gärna komma tillbaka en vardagsförmiddag eller boka en tid."
    Hur ska man kunna veta att de vill att man ska boka tid? O hur många kan komma en vardagsförmiddag?

Men det värsta var att det fanns så få klänningar som ens passade mig... Rynkar på näsan
    Jag vet att jag är överviktig men borde inte jag kunna få gifta mig i en fin klänning ändå? Gråter
    Jag vill inte prova en klänning som jag inte kan stänga i ryggen o sen beställa den i en storlek som förhoppningsvis passar när man måste köpa den. De tar ju inte hem några bara för att prova.
    Är det bara små smala brudar som faktiskt kan få prova en klänning i sin storlek?Rynkar på näsan

Har ni haft samma problem?

• Minuz
    LindaochJohn skrev 2012-01-14 16:10:35 följande:
    Men det värsta var att det fanns så få klänningar som ens passade mig... Rynkar på näsan
    De flesta klänningarna är nog tyvärr i "små" storlekar....... Men när jag var i Kalmar i höstas och provade så fanns det ändå några att prova. Jag hittade en klänning som fanns för uthyrning i större stl som var så fin. Men man kunde även köpa den. Så några få har de nog, men kanske beror på hur stor du är....... Men de flesta är för små smala stickor...... Gråter
Svar på tråden Kalmarbrudar?!