• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • Dolly P
    augustesen skrev 2012-01-15 20:11:17 följande:
    Kolla på systemets hemsida, dom har en bra mall där som jag hört ska vara vettig. Om ni ska köpa från systemet kan ni ju lämna tillbaka de som är oöppnat, men oavsett så köp ordentligt. Pappa berättade om en familjekompis bröllop där all alkohol tog slut i princip vid maten - fy så pinsamt!!
    Jag var inne och kikade på den precis :) känns som att två öl per person är lite väl lite. Dom räknade 20 flaskor till 10 personer. hahah vet att det kommer gå åt mer än två öl/person.
  • augustesen
    Dolly P skrev 2012-01-15 20:17:57 följande:
    Jag var inne och kikade på den precis :) känns som att två öl per person är lite väl lite. Dom räknade 20 flaskor till 10 personer. hahah vet att det kommer gå åt mer än två öl/person.
    Ah då kanske dom gjort om den för läste att de ska ha varit så bra :p Haha nej 2 öl räcker ju inte särskilt långt..dömt att misslyckas. Men jag hittade en annan mall som vi skulle köra efter, ska kolla på datorn om jag har den sparad :)

Annan fråga till er som hittat klänning - Kommer ni ha underkjol och i så fall vad har ni köpt för någon?

Prövade min med Lilly´s underkjol i tyll x3 men den kostar 1300:- vilket är toooo much! Kollade på en Nixa i Kalmar som kostade 800:- med ringar, men känns som i sverige tycker alla att ringar - klänningen gungar, Men i utlandet kör dom i princip enbart på ringar. Någon som köpt någon begagnad?
  • Minuz
    augustesen skrev 2012-01-15 20:48:11 följande:
    Annan fråga till er som hittat klänning - Kommer ni ha underkjol och i så fall vad har ni köpt för någon?
     Ett tips..............

Kolla ebay. Finns mycket till väldigt bra priser. Där kan du få en underkjol för ca 250-300 kr inkl frakt.
    Dhgate.com har också mycket till bra priser.

Val av underkjol beror ju helt och hållet på vad du har för klänning.............
  • Minuz

denna tex köpte jag på dhgate för 207 kr inkl frakt

sedan har jag även en med släp som jag inte heller gav många kr för ca 230 kr

• augustesen
    Minuz skrev 2012-01-16 07:03:06 följande:

denna tex köpte jag på dhgate för 207 kr inkl frakt

sedan har jag även en med släp som jag inte heller gav många kr för ca 230 kr

Jo jag har kollat på Ebay men tycker det är svårt att hitta en som är i vettig kvalite, man ser ju inte så mycket på bilderna. Vill ju inte få hem en som är stenhård och obekväm..för hälften ser ju för jäkliga ut :p Vill inte ha en med obekväm/hård resor i midjan ut

Den översta såg bra ut, är den i bra kvalite?
  • augustesen
    Dolly P skrev 2012-01-15 20:17:57 följande:
    Här är mallen vi skulle köra efter:

• Minuz
    augustesen skrev 2012-01-16 09:26:54 följande:
    Den översta såg bra ut, är den i bra kvalite?
    Båda två är i liknande kvalitet. Och kvaliten är helt ok. Jag har köpt båda mina på dhgate
  • Dolly P
    augustesen skrev 2012-01-16 11:03:14 följande:
    Här är mallen vi skulle köra efter:

Ölen där, ska ni ha 13 flak? bara så jag fattar rätt.
  • augustesen
    Dolly P skrev 2012-01-16 17:43:51 följande:
    Ölen där, ska ni ha 13 flak? bara så jag fattar rätt.
    Japp I guess so, 24burkar x 33 cl :)
  • LindaochJohn

Hej tjejer! Hur går det för er alla?
    Har ni en liten svacka i planerandet precis som vi? Obestämd
    Vi har inte orkat ta tag i att ringa olika cateringfirmor o inte fotograf heller... Måste göra det snart!

Men först ska jag till Göteborg o kolla lite brudklänningar, jag hoppas på 110% bättre utbud o service där! Skrattande

Svar på tråden Kalmarbrudar?!