• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • augustesen

Välkommen Julibrud89 :)

Efter lite uträkningar kom vi fram till att det skulle bara skilja ca 12.000:- så äsch de tar vi, haha jag måste bara ta lugnande :p Finns andra sätt att spara pengar så vi har suttit och planerat lite nu.

En tanke vi har är att ta bort efterrätten och dessertvin, istället skulle vi servera tårta, kaffe och avec efter varmrätten. Då blir det mer tid till party :) Vi behöver ju inte fatta besultet förens typ 2 veckor innan men vi skulle spara ca 7000:-.

En annan sak är bilen vi bokat, den kostar 3000:- för 2h men eftersom vi ska fotas innan vigseln skulle vi enbart använda bilen för att åka Kalmar slott - Färjestaden och känns liiite dyrt med 3000:- för den lilla biten. Så vi ska försöka hitta en billigare bil..

Någon som kan tips om någon som hyr ut finare bil/veteranbil?

Nu ska jag fortsätta att hitta saker att spara in lite på :)

• knyttan

Augustesen: jag tror faktiskt att man känner så, oavsett budget! Vår budget är "bara" drygt 40.000, vi har lokal med catering o egen alkohol, gör alla dekorationer själv mm mm. Men vi känner också att det springer iväg och blir jobbigt dyrt... Nu har sambon precis deklarerat att han är beredd att betala 4000 extra för ringarna för att jag ska få den jag verkligen vill ha, och jag tycker bara det känns jobbigt... samtidigt så vill jag ju ha ringen...
      Min poäng är att man blir sjukt stressad av att gifta sig o alla de kostnader som följer med, oavsett storleken på festen tror jag... om ni tycker det är värt det kan ju bara ni avgöra, om ni har möjligheten o vill lägga ut så mkt pengar...

• malinax
    augustesen skrev 2012-01-31 21:03:44 följande:
    Okej jag får magsår! Jag känner mig inte nöjd och vet inte vad jag ska göra åt saken :(

Bröllopet är dyrt, inte mer än tänkt men bara jäkligt DYRT! Vi kommer betala 52.200:- för mat, dryck och lokal till Skansen - sen tillkommer tårta och dekorationer m.m. Vi hamnar precis under 110.000:- totalt *svetten rinner*

Känner att allt blivit för stort och känner mest för att skippa Skansen och skaffa en annan lokal. Men saken är att jag inte hittat någon annan lokal så finns ju inte så mycket att göra åt saken, blaha blaha.

Någon som har tips på en fin lokal som inte behöver dekoreras supermycket där man kan ha egen catering?
    iofs en mil från kalmar men björnö slott ska vara riktigt fint!=) har dock ingen aning om priser..
  • augustesen
    malinax skrev 2012-02-01 21:05:32 följande:
    Iofs en mil från kalmar men björnö slott ska vara riktigt fint!=) har dock ingen aning om priser..
    Vi hade bokat Björnö tidigare men dom var oseriösa och hörde aldrig av sig när man försökte nå dom. Fina omgivningar.. thats about it :p
  • augustesen
    knyttan skrev 2012-02-01 21:01:12 följande:
    Augustesen: jag tror faktiskt att man känner så, oavsett budget! Vår budget är "bara" drygt 40.000, vi har lokal med catering o egen alkohol, gör alla dekorationer själv mm mm. Men vi känner också att det springer iväg och blir jobbigt dyrt... Nu har sambon precis deklarerat att han är beredd att betala 4000 extra för ringarna för att jag ska få den jag verkligen vill ha, och jag tycker bara det känns jobbigt... samtidigt så vill jag ju ha ringen...
      Min poäng är att man blir sjukt stressad av att gifta sig o alla de kostnader som följer med, oavsett storleken på festen tror jag... om ni tycker det är värt det kan ju bara ni avgöra, om ni har möjligheten o vill lägga ut så mkt pengar...
    Jo det är nog sant, men 110.000:- är ju inte direkt småpotatis. Det är inte direkt pengar vi har på banken utan sparar ju rätt hårt. Men eftersom jag får in 0:- i månaden just nu och fästmannen går på a-kassa får vi börja dra in på saker om vi inte får jobb snart - håll tummarna att jag ska hitta något asap.

Vi har iaf prioriterat och konstaterat vad vi tycker är viktigast, sen får vi ta det som det kommer! :)

Ringar och fotograf är ju stora kostnader men absolut värt det så har ni pengarna tycker jag absolut du ska köpa det du vill ha. Den ska ju ändå sitta där några år.
  • Sanna87

Tingby gård har en lokal på 900 kvm, vet dock inte pris men dem kan erbjuda rätt mkt så priset blir ju säkerligen därefter.

Folkets hus i lindsdal är ju en annan populär lokal, vi funderade på den lokalen till vårt bröllop. Hyran är rätt billig med. Den tar rätt många personer med. Har dock aldrig tittat på den i verkligheten så hur fin och fräsch lokalen är vet jag inte.

En annan populär lokal är ju IFK bergas, dock är den nog rätt så liten tror jag.

• Sanna87

Törneby herrgård ute vid flyget är ju också en otroligt vacker plats, prisklass vet jag inget om.

• Dolly P
    augustesen skrev 2012-02-01 20:32:58 följande:
    Välkommen Julibrud89 :)

Efter lite uträkningar kom vi fram till att det skulle bara skilja ca 12.000:- så äsch de tar vi, haha jag måste bara ta lugnande :p Finns andra sätt att spara pengar så vi har suttit och planerat lite nu.

En tanke vi har är att ta bort efterrätten och dessertvin, istället skulle vi servera tårta, kaffe och avec efter varmrätten. Då blir det mer tid till party :) Vi behöver ju inte fatta besultet förens typ 2 veckor innan men vi skulle spara ca 7000:-.

En annan sak är bilen vi bokat, den kostar 3000:- för 2h men eftersom vi ska fotas innan vigseln skulle vi enbart använda bilen för att åka Kalmar slott - Färjestaden och känns liiite dyrt med 3000:- för den lilla biten. Så vi ska försöka hitta en billigare bil..

Någon som kan tips om någon som hyr ut finare bil/veteranbil?

Nu ska jag fortsätta att hitta saker att spara in lite på :)
    Kolla med Södermöre Raggarklubb. Dom har en limmo man kan hyra, tror inte det var så jätte dyrt. Annars vet dom alla gånger någon ni kan fråga om bil Skrattande
  • augustesen
    Dolly P skrev 2012-02-02 16:11:46 följande:
    Kolla med Södermöre Raggarklubb. Dom har en limmo man kan hyra, tror inte det var så jätte dyrt. Annars vet dom alla gånger någon ni kan fråga om bil Skrattande
    Tack för tipset! :)
    Sanna87 skrev 2012-02-02 12:18:14 följande:
    Törneby herrgård ute vid flyget är ju också en otroligt vacker plats, prisklass vet jag inget om.
    Vi hörde av oss till dom i början av sommaren och då lät de bra. Nu hörde jag av mig igen och fick väldigt konstigt svar som bara inkluderade mat och ingenting annat..så vet inte riktigt vad dom håller på med :p Men vi håller oss till Skansen iaf, de kommer bli super :)
  • augustesen

Eftersom andra tråden är död/bortglömd tänkte jag ta upp det heta ämnet..

Ny bröllopsfika??

Vet att Linda och Pernilla är på men hur är det mer er andra?
    Vad sägs om en söndag nu i februari?

Svar på tråden Kalmarbrudar?!