• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • MandiF

Behöver någon av er en fotograf? Hör av er till mig!

• augustesen
    pernillaochhenrik skrev 2012-01-27 21:22:48 följande:
    Hejsan hoppsan.. Nu har jag kommit tillbaka hit efter min låååånga paus med jul,nyår,västkusten och fjällen.. 

Men jag har fått en del bröllopsfix klart i varje fall! Klänningen hänger här hemma och den känns JÄTTEBRA!! Ska sys in lite bara.. Haft möte med floristen, catering bokat, kollat bröllopstårtor, bokat frisören, bokat fotograf och så lite till. Men det känns som att vi har kontroll på läget just nu faktiskt. Men det lär väl ändå bli galet stressigt i slutet.. 
    Hur går det för er??
    Välkommen tillbaka :)

Härligt att ni fått så mycket gjort och inte minst hittat en klänning - yay!! Gud så spännande!

Vad ska ni ha för florist? Jag var inne och pratade med Buketten här om dagen när jag köpte pysselsaker och det är andra gången jag känner mig allmänt ovälkommen så vi kommer nog inte använda dom..suck!

Haha ja det lär nog bli galet oavsett om allt är klart 5 månader innan, hihi :)

Jag håller på att planera bordsdekorationer just nu, blev inspirerad från ett tv-program men så självklart tyckte Richard inte alls om det - suck! Enda gången han säger något är det nått han inte vill ha, men säger han inte vad han vill ha så struntar jag i honom, muhahhahahaha!
  • Dolly P

åhh idag ska vi hämta våra ringarSkrattande

• augustesen
    Dolly P skrev 2012-01-31 08:02:11 följande:
    åhh idag ska vi hämta våra ringarSkrattande
    Oh så spännande!! :)
  • Dolly P

Denna dag har varit allt annat än bra.
    Först var jag på Ikea för att köpa lila panelgardiner. Men dom var inte lila, dom var rosa. Så nu vet jag inte vart jag ska hitta lila gardiner till bra pris.
    Sen skulle vi ju hämta ringarna. Sambons ring passade jätte bra. Men min ring var så fel den kunde vara. Dels var det fel storlek, så jag fick inte ens på mig den. Och sen var det fel antal stenar. Jag skulle ha en med tre stenar i. Denna var det bara en sten i. Men dom gjorde en ny beställning, så hoppas på bättre lycka nästa gång.

• augustesen
    Dolly P skrev 2012-01-31 15:41:14 följande:
    Denna dag har varit allt annat än bra.
    Först var jag på Ikea för att köpa lila panelgardiner. Men dom var inte lila, dom var rosa. Så nu vet jag inte vart jag ska hitta lila gardiner till bra pris.
    Sen skulle vi ju hämta ringarna. Sambons ring passade jätte bra. Men min ring var så fel den kunde vara. Dels var det fel storlek, så jag fick inte ens på mig den. Och sen var det fel antal stenar. Jag skulle ha en med tre stenar i. Denna var det bara en sten i. Men dom gjorde en ny beställning, så hoppas på bättre lycka nästa gång.
    Men suck! Tråkigt att det sket sig :( Ingen aning om vart man kan hitta lila gardiner..har du kollat på Jotex och dom andra postorderföretagen? Brukar ju vara rätt billigt och ofta finns det rabattkoder så man kan spara en slant på de också.

Det här med ringar är inte lätt, jag beställde min men den var för stor..dock var det rätt storlek. Men det är fansiken inte lätt att hitta rätt storlek med "testringarna" som guldsmederna har..dom är ju för tunna och sitter fast på en fet nyckelring - omöjligt att hitta rätt.
  • Dolly P
    augustesen skrev 2012-01-31 20:26:40 följande:
    Men suck! Tråkigt att det sket sig :( Ingen aning om vart man kan hitta lila gardiner..har du kollat på Jotex och dom andra postorderföretagen? Brukar ju vara rätt billigt och ofta finns det rabattkoder så man kan spara en slant på de också.

Det här med ringar är inte lätt, jag beställde min men den var för stor..dock var det rätt storlek. Men det är fansiken inte lätt att hitta rätt storlek med "testringarna" som guldsmederna har..dom är ju för tunna och sitter fast på en fet nyckelring - omöjligt att hitta rätt.
    Tror tyvärr inte jag hittar så billiga som dessa. Så jag får fundera om lite. Får dekorera med annat lila annars i fönstrenaSkrattande

ja det är ju super svårt att hitta rätt storlek. Testringarna är ju inte kupade eller något. Skit svårt att veta ju.Men tror och hoppas att den vi beställde idag kommer passa bra.
  • augustesen

Okej jag får magsår! Jag känner mig inte nöjd och vet inte vad jag ska göra åt saken :(

Bröllopet är dyrt, inte mer än tänkt men bara jäkligt DYRT! Vi kommer betala 52.200:- för mat, dryck och lokal till Skansen - sen tillkommer tårta och dekorationer m.m. Vi hamnar precis under 110.000:- totalt *svetten rinner*

Känner att allt blivit för stort och känner mest för att skippa Skansen och skaffa en annan lokal. Men saken är att jag inte hittat någon annan lokal så finns ju inte så mycket att göra åt saken, blaha blaha.

Någon som har tips på en fin lokal som inte behöver dekoreras supermycket där man kan ha egen catering?

• JuliBrud89

Jag ær från Kalmar/Øland, men bor i norge :) Ska gifta mig 28 juli hær i Røros :D

• LindaochJohn

Välkommen JuliBrud89!
    Alltid kul med nya ansikten! Glad

Augustesen - Jag vet, jag känner oxå lite att, "fasen, man kanske bara ska vara de närmsta?". 
    Tyvärr kan jag inte bidra med lokaler... Kolla svensknabben, vet inte om man kan ha catering dit dock..?

Dolly P - Fy vad tråkigt att de hade fel ring! Inte ok! Fy vad besvikna ni måste blivit.. Kan ni få ner priset något pga av det?
    Hoppas det löser sig med kortet, har din vän inte eftersändning?

pernillaochhenrik - Kul att se dig här igen! O vad mkt du fått gjort! Vilken cateringfirma blev det tillslut? Kan vi inte få se en bild på sin klänning? Flört

Här står det fortfarande rätt still.. Vi kollar på olika fotografer o cateringfirmor fortfarande...

Svar på tråden Kalmarbrudar?!