• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • LindaochJohn

Yeay! Bröllopsfika! # Mars går jättebra!Skrattande
    Jag behöver verkligen inspiration, just nu står allt still!
    Jag kan hjälpa till att ordna något om du behöver hjälp Johanna!

Jag har iaf bokat en tjej från Torsås Makeup skola som ska göra mitt o mina tärnors/systrars smink o hår! Allt för 1800 inkl provuppsättning o provsminkning för mig! Skrattande
    De hade ju inte hört av sig så jag mailade läraren igen o då visade det sig att hon glömt säga till eleverna..!
    Nu är det bokat iaf o det känns jätte bra! Skrattande

Vi har även tagit kontakt med två cateringfirmor o fått förslag från dem. Vi ska boka in en provsmakning hos den ena till nästa helg tror jag!

augustesen skrev 2012-02-02 23:38:24 följande:Vi hörde av oss till dom i början av sommaren och då lät de bra. Nu hörde jag av mig igen och fick väldigt konstigt svar som bara inkluderade mat och ingenting annat..så vet inte riktigt vad dom håller på med :p Men vi håller oss till Skansen iaf, de kommer bli super :)
    Törneby vet nog inte riktigt själva just nu då deras kock just slutat... Flört
    Men när vi var där tog de 450 kr för en 3-rätters. Ville man hyra hela hotellet med rum kostade det 16.000 kr o sen tillkommer ju dryck mm.
    Det är SUPERFINT där men de har inte plats för så många gäster, runt 60 är nog det optimala.
    augustesen skrev 2012-02-01 20:32:58 följande:.

En tanke vi har är att ta bort efterrätten och dessertvin, istället skulle vi servera tårta, kaffe och avec efter varmrätten. Då blir det mer tid till party :) Vi behöver ju inte fatta besultet förens typ 2 veckor innan men vi skulle spara ca 7000:-.
    Det låter väl som en ganska bar sak att spara in på om ni vill det. Man får ju tårta sedan så något sött blir det ju ändå..
  • augustesen
    Minuz skrev 2012-02-04 14:28:16 följande:

Om den 19/2 passar alla er andra så kan jag försöka byta bort den natten.......
    Vilken tid har ni tänkt er att vi ska träffas?

Vi får se vad allmänheten säger men jag skulle föreslå att vi ses runt lunch, förra gången hann vi inte med någonting så vi behöver några timmar på oss skulle jag säga :)
    LindaochJohn skrev 2012-02-04 14:31:21 följande:
    Jag har iaf bokat en tjej från Torsås Makeup skola som ska göra mitt o mina tärnors/systrars smink o hår! Allt för 1800 inkl provuppsättning o provsminkning för mig! Skrattande
    De hade ju inte hört av sig så jag mailade läraren igen o då visade det sig att hon glömt säga till eleverna..!Det låter väl som en ganska bar sak att spara in på om ni vill det. Man får ju tårta sedan så något sött blir det ju ändå..
    Härligt att du äntligen fått det bokat, och till ett så fantastiskt pris! Jippie! :)
    Ja vi får se hur vi gör, har varit emot det tidigare men sparar man så mycket så är det ett alternativ iaf :p
  • augustesen

Puh!!!
    Nu har jag suttit i två timmar och letat upp adresser till våra kära gäster, nu är dom inskrivna i ett worddokument i etikettformat - redo för utskrift när std kommer fram :)

Dock har jag ett litet dilemma och behöver HJÄLP!!!!!!
    Vi har två familjekompisar..

Fam 1 - en familj som bott grannar med oss alltid och vi brukade umgås. Består av mamma, pappa, min vän och en till dotter. Sprang på mamman i november men inte setts på 4 år innan dess.

Fam 2 - en familj som jag umgåts mycket med och våra mammor är lite sådär tajta, träffas dock mest vid dop och på fika då och då. Består av mamma, pappa, min vän, en lillebror och hand fästmö. Sågs senast i somras på dop.

Saken är den att jag bjudit de älsta döttrarna - "mina kompisar" men jag har ju träffat deras familjer nästan lika mycket. Ska jag bjuda in hela högen för att undvika att någon i familjen blir ledsen/besviken..känns lite mysko att bjuda en i familjen men inte övriga. Vi betalar 800:-/pers så är ju rätt mycket pengar :p

Vad skulle ni göra?

• Minuz
    augustesen skrev 2012-02-05 00:16:30 följande:
    Vad skulle ni göra?
    Jag hade bara bjudit mina kompisar, inte hela deras familjer......
  • LindaochJohn

Jag hade oxå bara bjudit kompisarna.

• Minuz

Tyvärr kan jag inte byta bort den 19/2. Men det löser sig kanske iaf..... Kanske klarar natten trots få timmars sömn.

Vilket datum blir det vi träffas tjejer?

• augustesen

Jag vet inte..vad säger folket?

19/2 - är förslag 1
    3/3 - är förlag 2

Några fler förslag?

• conscindo
    augustesen skrev 2012-02-08 17:19:56 följande:
    Jag vet inte..vad säger folket?

19/2 - är förslag 1
    3/3 - är förlag 2

Några fler förslag?
    Om jag ska ha möjlighet att ta mig till Kalmar så är det den 3/3 som passar bäst.
Svar på tråden Kalmarbrudar?!