• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • malinax
    Dolly P skrev 2012-01-26 09:25:19 följande:
    Det är väldigt lugnt här inne nu. Fler än vi som kommit i en planerings svacka?
    jag är i full gång.. har hittat en underbar klänning som jag ska titta på=) frågan är.. kan man köpa en klänning ett helt år innan man ska gifta sig?=/ känns så långt borta.. hmm
  • augustesen
    malinax skrev 2012-01-26 10:34:47 följande:
    jag är i full gång.. har hittat en underbar klänning som jag ska titta på=) frågan är.. kan man köpa en klänning ett helt år innan man ska gifta sig?=/ känns så långt borta.. hmm
    Jag skulle köpa en klänning om den inte är särskilt dyr..men jag kan garantera att du kommer byta smak på ett år.
    Jag köpte min i oktober och kan inte sluta fundera om den verkligen är rätt eller om jag köpte den för tidigt :) Sen är det ju osäkert med storlek kanske så isf köp en med korsettrygg eller en som är lätt att anpassa.
    Vi beställde ÄNTLIGEN våra save the date med matchande kuvert, inbjudningskort och informationskort. Allt ink frakt för 852:- och då beställde vi i dyrare och tjockare papper så de känns lite lyxigare. Hoppas att dom kommer inom 2 veckor :)

Pratade med floristen som tyckte det räckte om vi beställde blommor i sommar någongång, så behöver inte bestämma mig riktigt än vilket känns skönt. Alla checklistor säger ju att man ska beställa 6-mån innan så har haft lite panik om det också.

Linda kom med den smarta idéen att göra egna favors - så ska nog göra egna chokladpraliner! Köpa är ju svindyrt och det är ju faktiskt inte så svårt att göra egna.

Sen har jag pysslat och gjort rosor av kaffefilter..haha låter sjukt men dom är superfina. Sen köpte jag pysselsaker som vi ska slå in våra favors i och så jag kan göra pom-poms att hänga i taken.
    Kolla bloggen så förstår ni - http://mittdrombrollop.blogg.se
  • malinax
    augustesen skrev 2012-01-26 10:58:21 följande:
    Jag skulle köpa en klänning om den inte är särskilt dyr..men jag kan garantera att du kommer byta smak på ett år.
    Jag köpte min i oktober och kan inte sluta fundera om den verkligen är rätt eller om jag köpte den för tidigt :) Sen är det ju osäkert med storlek kanske så isf köp en med korsettrygg eller en som är lätt att anpassa.
    Vi beställde ÄNTLIGEN våra save the date med matchande kuvert, inbjudningskort och informationskort. Allt ink frakt för 852:- och då beställde vi i dyrare och tjockare papper så de känns lite lyxigare. Hoppas att dom kommer inom 2 veckor :)

Pratade med floristen som tyckte det räckte om vi beställde blommor i sommar någongång, så behöver inte bestämma mig riktigt än vilket känns skönt. Alla checklistor säger ju att man ska beställa 6-mån innan så har haft lite panik om det också.

Linda kom med den smarta idéen att göra egna favors - så ska nog göra egna chokladpraliner! Köpa är ju svindyrt och det är ju faktiskt inte så svårt att göra egna.

Sen har jag pysslat och gjort rosor av kaffefilter..haha låter sjukt men dom är superfina. Sen köpte jag pysselsaker som vi ska slå in våra favors i och så jag kan göra pom-poms att hänga i taken.
    Kolla bloggen så förstår ni - mittdrombrollop.blogg.se
    ja, det 'är det jag är rädd för.. men det är korsettrygg på den.. samtidigt är jag rädd att jag inte hittar en likadan till bra pris och att jag komemr ångra mig om jag inte köper den (om jag tycker om den) nypris på den är ca 7000 ochjag kan få den för 2300 ink underkjol.. blir galen!! var jag tvungen att börja leta redan nu..:P
  • Dolly P
    malinax skrev 2012-01-26 10:34:47 följande:
    Jag köpte min klänning förra året typ i FebruariSkrattande
  • augustesen
    malinax skrev 2012-01-26 11:06:47 följande:
    ja, det 'är det jag är rädd för.. men det är korsettrygg på den.. samtidigt är jag rädd att jag inte hittar en likadan till bra pris och att jag komemr ångra mig om jag inte köper den (om jag tycker om den) nypris på den är ca 7000 ochjag kan få den för 2300 ink underkjol.. blir galen!! var jag tvungen att börja leta redan nu..:P
    Ja men det är ju ett jättebra pris :) Har ni budgeten så tycker jag absolut du ska slå till om du verkligen älskar den! :)
  • Dolly P

Idag har vi fått iväg inbjudningskorten. Men gjorde en sån jäkla tabbe. Ett av korten skulle inte skickas idag utan efter den 1 Februari. En kompis som bor i Norge flyttar och får ny adress från och med den 1 Februari. Så tanken var att vänta med att skicka kortet tills dom flyttat, så det inte skulle bli något knas med kortet. Men nu kom det iväg idag och det står den nya adressen på kortet. Undra hur det kommer bli nu. SUCK

• augustesen
    Dolly P skrev 2012-01-26 17:01:13 följande:
    Idag har vi fått iväg inbjudningskorten. Men gjorde en sån jäkla tabbe. Ett av korten skulle inte skickas idag utan efter den 1 Februari. En kompis som bor i Norge flyttar och får ny adress från och med den 1 Februari. Så tanken var att vänta med att skicka kortet tills dom flyttat, så det inte skulle bli något knas med kortet. Men nu kom det iväg idag och det står den nya adressen på kortet. Undra hur det kommer bli nu. SUCK
    Skönt att ha fått iväg dem :) Hoppas att kortet kommer fram som det ska!

Jag hoppas att vi ska få våra kort inom två veckor..helt plötsligt har folk börjat fråga vilket datum det var så vill få iväg STD NUUUUUUU :p
  • pernillaochhenrik

Hejsan hoppsan.. Nu har jag kommit tillbaka hit efter min låååånga paus med jul,nyår,västkusten och fjällen.. 

Men jag har fått en del bröllopsfix klart i varje fall! Klänningen hänger här hemma och den känns JÄTTEBRA!! Ska sys in lite bara.. Haft möte med floristen, catering bokat, kollat bröllopstårtor, bokat frisören, bokat fotograf och så lite till. Men det känns som att vi har kontroll på läget just nu faktiskt. Men det lär väl ändå bli galet stressigt i slutet.. 
    Hur går det för er??

• LindaochJohn

Hej! Vill bara tipsa om att Växtriket i Nybro har halva priset på allt i butiken idag! Perfekt om man som jag ska ha naturtema! Eller om man bara behöver nya krukväxter! ;)

• Dolly P
    LindaochJohn skrev 2012-01-28 09:57:31 följande:
    Hej! Vill bara tipsa om att Växtriket i Nybro har halva priset på allt i butiken idag! Perfekt om man som jag ska ha naturtema! Eller om man bara behöver nya krukväxter! ;)
    Typiskt att jag är sjuk nu då. Annars hade jag nog tagit mig en tripp ditSkrattande
Svar på tråden Kalmarbrudar?!