• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • Dolly P

Nu har jag skrivit i min blogg vilken mat vi tänkt ha på bröllopet. kika gärna in och kommentera. Är det något som saknar tycker ni?

• augustesen
    knyttan skrev 2012-01-08 23:21:07 följande:
    Har du kollat Etsy? Såg i en tråd någon som hade hittat superfina silverarmband för 200 kr som hon skulle ge till sina tärnor.
    Vi har inget brudfölje men ska ha en toastmadame så jag funderar faktiskt lite på ett sådant till henne.
    Ahhh..haha jag höll på att kolla på den sidan efter smycken men har för mig att jag svävade ut och kollade på tiaror istället. Får gå in igen och kolla :)

Annars hittade jag en superfin tiara i Stockholm på Söders Högtidskläder, dock kostade den 750:- och känns lite dyrt - med SHIT så fin den var. Finns den kvar när jag åker upp nästa gång ska jag nog köpa den!

Vill ha en tiara med både pärlor och bling, någon som kan tipsa om vart man kan köpa tiaror? Googlade och hittade massa tacky sidor med strunt..ska kolla Etsy igen men någon annan sidan kanske?

Ska ni ha tiara eller krona?
  • knyttan
    augustesen skrev 2012-01-09 21:24:11 följande:
    Ahhh..haha jag höll på att kolla på den sidan efter smycken men har för mig att jag svävade ut och kollade på tiaror istället. Får gå in igen och kolla :)

Annars hittade jag en superfin tiara i Stockholm på Söders Högtidskläder, dock kostade den 750:- och känns lite dyrt - med SHIT så fin den var. Finns den kvar när jag åker upp nästa gång ska jag nog köpa den!

Vill ha en tiara med både pärlor och bling, någon som kan tipsa om vart man kan köpa tiaror? Googlade och hittade massa tacky sidor med strunt..ska kolla Etsy igen men någon annan sidan kanske?

Ska ni ha tiara eller krona?
    Lätt att sväva ut där Oskyldig

Jag ska ha birdcage!

Inte exakt denna, men väldigt likt. Från etsy Solig
  • augustesen
    knyttan skrev 2012-01-09 22:39:45 följande:

Jag ska ha birdcage!

Åh det är superfint!!! Klassiskt och snyggt :)
  • LindaochJohn
    Dolly P skrev 2012-01-09 21:21:26 följande:
    Nu har jag skrivit i min blogg vilken mat vi tänkt ha på bröllopet. kika gärna in och kommentera. Är det något som saknar tycker ni?
    Låter toppen!
    Finns ju något för alla o grönsallader o pajer kan man ju variera i oändlighet!
    Jag har ett recept på en italiensk paj med svarta oliver som är otroligt god om du är intresserad!
    knyttan skrev 2012-01-09 22:39:45 följande:

Jag ska ha birdcage!

Jättefint!

Jag ska inte ha något i håret tror jag.. möjligen något fint spänne i så fall, eller en blomma. Men antagligen inget.

Funderar på att åka o prova klänning i helgen! Skrattande Bara prova lite o känna vilken modell man kan tänka sig!
  • LindaochJohn
    conscindo skrev 2012-01-08 20:38:37 följande:
    Wow, känns som om man ligger lite efter här. En annan har ju haft jul-ledigt men ni andra har verkligen lagt på ett kol och planerar för fullt igen :)
    Var inne på www.fyndiq.se igår o hittade dessa:
    http://fyndiq.se/sok/tekanna/#smyckesdel-tekanna-3-pack o tänkkte på dig o ditt tema då! Skrattande Finns massor av sådana hängen som man kan göra något kul av!
  • frejjan

Har börjat få lite halvpanik över tärnklänningarna. Vi har ju tema lila, cremevit och guld, så har varit inne på syrenlila/ljuslila tärnklänningar. Det är bara det att jag hittar inga!! De jag hittat kostar över 1000 och känner inte att jag är villig att betala så mkt.. Hittat en jättefin på bonprix, men den är mörklila.. Kanske känns lite fel då det är vår? Någon som har några tips att ge mig? :)

• Dolly P

Idag har jag och min ena tärna gjort klart alla inbjudningskorten. så nu ska jag skicka ut dom Skrattande

• augustesen
    Dolly P skrev 2012-01-12 21:15:17 följande:
    Idag har jag och min ena tärna gjort klart alla inbjudningskorten. så nu ska jag skicka ut dom Skrattande
    Härligt jobbat! Gjorde ni dom pyssliga eller lite klassiskare?

Vistaprint är fortfarande elak mot mig så har inte kunnat beställa våra std, std-kuvert, inbjudningar och informationskort. Bläääh jag vill skicka ut dom ju :)
    frejjan skrev 2012-01-12 17:01:48 följande:
    Har börjat få lite halvpanik över tärnklänningarna. Vi har ju tema lila, cremevit och guld, så har varit inne på syrenlila/ljuslila tärnklänningar. Det är bara det att jag hittar inga!! De jag hittat kostar över 1000 och känner inte att jag är villig att betala så mkt.. Hittat en jättefin på bonprix, men den är mörklila.. Kanske känns lite fel då det är vår? Någon som har några tips att ge mig? :)
    Känner igen känslan men jag har ju 7,5 månader till på mig, men vore härligt att hitta klänningarna så man kan checka av något från listan.

Vi ska nog ta och boka en konsultation med vår festlokal/arrangör nästa vecka, känner att jag behöver få något att syssla med. Har tenta på lördag och sedan är jag arbetslös, haha kommer spendera mina dagar med att träna och..ja dagdrömma om bröllopet :)
Svar på tråden Kalmarbrudar?!