• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • frejjan

Nä FRÅN 45 kr biten kände jag oxå var lite dyrt, speciellt när det är en privatperson som gör och inte ett företag. Ska ju egentligen vara billigare än hos riktiga bagerier om man beställer från någon "svart" för då betalar man ju ingen moms.. Sen beror ju priset givetvis lite oxå på hur pass lång tid dekorationer o sånt tar, men nää lite för dyrt för vår budget. Har hittat en annan tjej som ska göra våra tårtor och hon tar 25 kr biten och är jätteduktig! :)

• Dolly P
    LindaochJohn skrev 2012-01-04 17:01:38 följande:

Bagerskan i Emmaboda tar 40 kr/biten iaf, det är det enda jag vet... Glad
    Kanske skulle vara idé att titta på Citygross om man nu kan få lite andra dekorationer där, frågan är bara vad?
    Billigt = Bra! Skrattande

Klart du ska vara med på nästa träff Minuz! Vi pratade om en i ev  Februari! Då hoppas vi att vi får massor av tjejer dit! Skrattande

Jag hoppas på att kunna hänga med på nästa träff. Det hade varit niceSkrattande
  • Minuz
    Dolly P skrev 2012-01-04 18:43:29 följande:
    Jag sitter och kollar på lite dekorations prylar. Fastnade för dessa blommor. Men vet i tusan vad jag ska ha dom till
    www.pappersmarknad.se/se/art/pappersblommor-r...
    Dom var fina......... och billiga........... Skulle nog passa bra till våra framtida inbjudningar....
  • LindaochJohn
    Dolly P skrev 2012-01-04 18:43:29 följande:
    Jag sitter och kollar på lite dekorations prylar. Fastnade för dessa blommor. Men vet i tusan vad jag ska ha dom till
    www.pappersmarknad.se/se/art/pappersblommor-r...
    Jättefina!
    Går ju att ha till lite allt möjligt: inbjudningar, vigselprogram, festprogram, menyer, bordsplaceringskarta osv!
    There´s no end to the possibilities! Skrattande
    Klart du oxå ska vara med på nästa möte!Skrattande

Minuz - Vi ska nog ha The Poughes "Love you ´til the end" och Sarah Dawn Finers "Kärleksvisan". Men det finns massor av fina låtar att välja mellan så det kan ändras! Flört
    Någon som har koll på någon fin låt man kan spela på saxofon? I ett svagt ögonblick bad vi Johns lillebror spela, men har ingen aning om VAD han ska spela! Förvånad
  • Dolly P
    LindaochJohn skrev 2012-01-05 08:34:11 följande:
    Jättefina!
    Går ju att ha till lite allt möjligt: inbjudningar, vigselprogram, festprogram, menyer, bordsplaceringskarta osv!
    There´s no end to the possibilities! Skrattande
    Klart du oxå ska vara med på nästa möte!Skrattande

Minuz - Vi ska nog ha The Poughes "Love you ´til the end" och Sarah Dawn Finers "Kärleksvisan". Men det finns massor av fina låtar att välja mellan så det kan ändras! Flört
    Någon som har koll på någon fin låt man kan spela på saxofon? I ett svagt ögonblick bad vi Johns lillebror spela, men har ingen aning om VAD han ska spela! Förvånad
    Inbjudningskorten är redan klara, vi  ska varken ha vigselprogram, festprogram,menyer. Vi står i valet och kvalet om vi ska ha bordsplacering eller inte. Det kommer bli jätte krångligt att placera ut alla så dom blir nöjda. Så vi funderar på att bara ha placering vid honörsbordet.
    Skulle vilja ha blommorna på bordet. Men ska fundera lite till på detSkrattande

Vi tänkte ha Så som stjärnorna med Molly sandén. Jag skulle vilja att Andreas går in före mig och att när låten börjar spelas kommer jag med brudnäppar och tärnor. Sen hittade vi en jätte fin variant av I was made for loving you. Men vad vi ska ha när vi går ut vet i tusanSkrattande
  • augustesen
    Minuz skrev 2012-01-05 07:33:33 följande:

Har  ni valt musik till kyrkan än?
    Denna vill jag ha..... Den är sååå fin men vet att jag kommer tjuta ihjäl mig.....
    www.tcartermusic.com/products/this_ring

Denna låt skrev han till sin fru.........

Den var otroligt fint!!!!
    Jag vill ha "Bless the broken road" med Rascal Flatts den är också lite sorlig men fin, har en lista i mobilen med fler låtar jag vill ha (men vem vet vart man har mobilen?)

Första dansen kommer bli Shania Twain "From this moment" (obs. duetten!!!!) det har jag vetat sen jag var 11år så den är bestämd!
    Kram kram
  • LindaochJohn

Dolly P - Ja du, då ska jag fundera lite till... Ni ska inte ha menykort då? Det kan man ju ha även om man har buffe. Då kan du ju ha blommorna på dem.

Angående låtar:
    Vi ska gå ut till Top Gun-låten! Flmen är min man2bs bästa film så han o marskalkarna ska dra på sig solbrillor o sen går vi. Blir nog med en riktig elgitarrist i kyrkan för de hade ingen ljudanläggning!

Första dansen blir till Stings "Fields of gold" Hjärta

• LindaochJohn

Jag var förresten och klippte mig igår o passade på att fråga vad de tog för en bruduppsättning.
    Jag har tyvärr inte hört något från Torsås Makeup skola, läraren skulle vidarebefodra mitt mal till två elever som bor i Nybro, men jag har inte hört något som sagt...

De tog 1300 inklusive sminkning! Tyckte inte alls det var farligt!?
    Tyvärr ingick inte någon provuppsättning, utan bara en konsultation, men visst gick det att ordna en provgång oxå om man ville.

Jag ska kolla runt på de andra ställena i Nybro oxå o se vad de säger!

Svar på tråden Kalmarbrudar?!