• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • augustesen

Haha ja BB måste vara en av få helt okej ursäkter att inte komma ;)

Man har rätt att bli sur på vissa dock..men oh well om dom inte vill vara med, fett surt dock!
    En av mina kompisar skulle resa till Oslo den helgen "och den resan bokade vi redan i december" åååhh jag fick typ frispel och ville skrika att vi bestämde vårt datum i april och alla andra i världen visst om det. *suck*

Jobbigt med näbbklänningar, jag är tacksam att vi har mina småbröder - kostymer är så mycket lättare!!

• Jiwer
    augustesen skrev 2012-04-08 10:46:57 följande:
    Verkar inte som allt är 100% bestämt än, eller kanske är det nu men det var inte det när vi pratade med dom någon månad sedan.

Men det ska ingå stolar med vita överdrag, bord, porslin, någon som är ansvarig samt städning (inte grovstädning dock). Sen får man ju ta med egen alkohol vilket är en stor post man sparar in på jämfört med om man har på många andra lokaler. Maten vet vi inte än hur det blir med..vi ska iaf ha förrätt, buffe

Sen är dom riktigt schysta och låter en göra mycket själv, vi kommer till exempel ha egna bartenders vilket vi sparar ett gäng tusen på. Sen fixar vi tårtan och blommorna själva också :)
    okej då vet jag det ifalll det blir ett alternativ senare kanske...måste ringa och prata med dem på kolbodagården när jag vet datum och så och höra mer exakt hur det är där....
  • Jiwer
    Dolly P skrev 2012-04-09 08:21:04 följande:
    Idag har vi sista Osa. Hoppas att dom som inte har svarat gör det idag. Visst alla som ska komma på middagen har svarat, nu är det bara några av dom som är bjudna till festen på kvällen, som inte har svarat.

Så nu kan jag göra klart festhäftet, bordsplaceringen- om vi nu kommer att ha någon.
    hej såg att du hade bjudit några på fest och några på middag vilka får komma på vilket alltså vänner, släkt och så...funderar nämligen på att göra något liknande?!
  • Dolly P
    Jiwer skrev 2012-04-09 20:59:09 följande:
    hej såg att du hade bjudit några på fest och några på middag vilka får komma på vilket alltså vänner, släkt och så...funderar nämligen på att göra något liknande?!
    På middagen kommer släkten komma och två av mina absolut närmaste vänner, den ena ska vara tärna. Sen kommer det fler vänner på kvällen. Det är vänner som man kanske inte är lika nära längre, som man har varit. Fast man vill endå ha dom med på bröllopet.
  • Dolly P

Satte mig med festhäftet nu. Men shit får tre blanka sidor. Vad sjutton ska jag fylla tre sidor med? Någon som har något tips?
    Jag har:

Välkommen text till gästerna
    Hur vi träffades
    Till min fru
    Till min man
    Presentation av gästerna
    Gemensamt tal
    Kärlekscitat av barn.

• Dolly P

Funderar på om man skulle ha 5 snabba frågor. Men vad ska man ha för frågor då?

• Jessicaia

Vi har lite roliga ordningsregler, snapsvisor, tack till de som hjälpt oss, bingo och mycket bilder för temat. På de bröllop jag varit innan har man kanske haft seriestrippar som passar, korsord, meny, hållpunkter för dagen, bilder på paret både som barn och vuxna, tidslinje....bara fantasin sätter gränser :p Om inte annat kanske man har en viss typ av logga/bilder som man har genomgående som man kan fylla upp med och mer sprida ut texten över sidorna?

• Dolly P
    Jessicaia skrev 2012-04-10 10:45:09 följande:
    Vi har lite roliga ordningsregler, snapsvisor, tack till de som hjälpt oss, bingo och mycket bilder för temat. På de bröllop jag varit innan har man kanske haft seriestrippar som passar, korsord, meny, hållpunkter för dagen, bilder på paret både som barn och vuxna, tidslinje....bara fantasin sätter gränser :p Om inte annat kanske man har en viss typ av logga/bilder som man har genomgående som man kan fylla upp med och mer sprida ut texten över sidorna?

Jag la in ordningsregler och Bröllopets ABC. Men sen har jag nog en sida kvar. Men tror att jag har löst det hela nuSkrattande
  • Jiwer
    Dolly P skrev 2012-04-09 21:29:46 följande:
    På middagen kommer släkten komma och två av mina absolut närmaste vänner, den ena ska vara tärna. Sen kommer det fler vänner på kvällen. Det är vänner som man kanske inte är lika nära längre, som man har varit. Fast man vill endå ha dom med på bröllopet.
    okej vilka får vara med på själva bröllopet då? och hur har du gjort med inbjudan alltså hur har du skrivit och så...
  • Dolly P
    Jiwer skrev 2012-04-10 11:48:04 följande:
    okej vilka får vara med på själva bröllopet då? och hur har du gjort med inbjudan alltså hur har du skrivit och så...
    Nu blir det kanske ändrade planer, så alla kommer vara med på middagen. Men det är för att det är så pass många som har tackat nej av dom som skulle komma på kvällen. Så vi sa att dom 7 som skulle kommit på kvällen, kan lika gärna vara med på middagen också. Men annars hade vi bara släkten på middagen plus två av mina absolut närmaste vänner. Vi gjorde två olika inbjudningar. Alla är ju välkomna till kyrkan, så där stod det likadant. Men sen skrev vi att det var grillbuffé efetr vigseln till dom som var välkomna dit och på den andra inbjudan skrev jag att dom var bjudna på fest på kvällen.
Svar på tråden Kalmarbrudar?!