• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • Dolly P

Idag har jag ringt runt och kollat upp bröllopstårtor. Var inne på att beställa från city gross. MEn dom kunde inte göra tårtan med laktosfri grädde. Hon tyckte jag skulle servera en fruktsallad istället då. Hon sa att hon inte rekommenderade att göra en tårta med laktosfri grädde, för den skulle bara sjunka ihop. Konstigt att jag kan göra tårtor med laktosfri grädde då, som blir kanon bra. Nej så city gross går bort. Trotts att dom var billigast.

• m2012
    Dolly P skrev 2012-04-10 16:14:12 följande:
    Idag har jag ringt runt och kollat upp bröllopstårtor. Var inne på att beställa från city gross. MEn dom kunde inte göra tårtan med laktosfri grädde. Hon tyckte jag skulle servera en fruktsallad istället då. Hon sa att hon inte rekommenderade att göra en tårta med laktosfri grädde, för den skulle bara sjunka ihop. Konstigt att jag kan göra tårtor med laktosfri grädde då, som blir kanon bra. Nej så city gross går bort. Trotts att dom var billigast.

Usch vilket tråkigt svar, som glutenintolerant så vet jag att man kan få hemskt tråkiga alternativ ibland fast att jag själv vet att det är väldigt lätt att fixa något annat än sorbet. :)

Peppes kök verkade vara duktiga på det där med allergier, vad får den kosta per bit?

Jag har en gäst som är superallergisk så till den tänkte jag baka själv och göra lite lyxigare cupcake. Kan det kanske vara ett alternativ för dig med?

• augustesen
    Dolly P skrev 2012-04-10 16:14:12 följande:
    Mums mums tårta :) Vad har ni tänkt ha för någon tårta?
    Känns som det är många konditorier som vägrar göra någonting special, iaf om man läser här på BT. City Gross anser väl att dom är stora nog att kunna skippa dom ordrarna då det blir jobbigare för dom.
    Vilka ska ni beställa ifrån nu då?

Nu ska jag sätta mig och göra en provinbjudning..hoppas att det blir bra!
  • augustesen

Juste vi skickade in en hög blanketter till PRV om byte av efternamn idag så nu väntar några veckor av spänning innan vi får veta vilket av våra tre alternativ det blir. Kul kul kul!

• m2012

Jag tokletar skor och i helgen ska jag ta tag i det delikata underkjolsproblemet.

Hittade de här skorna som var  så himla söta! Vill gärna ha ett par med lite färg

http://www.brandos.se/minna-parikka/jodie-pink-lizard/a46775

Men inte till det priset!! Om någon av er har strl 38 (de här behöver förmodligen beställas i 39 då de var små i strl) och gillar dem kanske vi kan dela på dem och priset :) Kanske inte du Doffan eftersom jag gifter mig tiden efter er, kan bli lite stressigt ;)

• augustesen

Haha sorry att jag totalt bombar tråden..
    Tänkte kolla om det är någon som har en stans för bårder jag skulle kunna låna? Eller om någon vet vart de finns att köpa billigt?

Tänkte stansa ut fina kanter på pappret vi trycker informationen på för att sedan klistra fast de på ett färgglatt papper precis som nedan..tycker det var så sött och gör det lite mer "special".

• m2012
    augustesen skrev 2012-04-10 16:48:09 följande:
    Haha sorry att jag totalt bombar tråden..
    Tänkte kolla om det är någon som har en stans för bårder jag skulle kunna låna? Eller om någon vet vart de finns att köpa billigt?

Tänkte stansa ut fina kanter på pappret vi trycker informationen på för att sedan klistra fast de på ett färgglatt papper precis som nedan..tycker det var så sött och gör det lite mer "special".

Har ej men har tips på inköpsställe :)
    Den lilla pysselbutiken på övervåningen på Baronen eller på Dillbergs.
    Kanske att de har billigare på leksaksaffärer? Bara en tanke...
  • augustesen
    m2012 skrev 2012-04-10 16:50:18 följande:
    Har ej men har tips på inköpsställe :)
    Den lilla pysselbutiken på övervåningen på Baronen eller på Dillbergs.
    Kanske att de har billigare på leksaksaffärer? Bara en tanke...
    Jo jag såg att dom hade någon på baronen så ska dit imorgon, hoppas att dom har någon snygg som inte kostar skjortan :) Dillbergs hade också men dom var inte supersnygga..jag är så senil så måste kolla där igen :p
  • Dolly P

Ja man blir lite smått sur när dom inte är trevliga när man ringer. Det får dom inga kunder på..

Vi kommer beställa från en tjej som har det som hobby. vi har inte bestämt hur tårtan ska se ut än, men det lutar åt en fyrkantig med en våning på, och då är andra våningen formad som ett hjärta. Och sen vill jag ha en liten fyrkantig som ser likadan ut, fast utan hjärtat på. Och den ska då vara laktosfri.
    Tror det kommer bli kanon bra.

• Dolly P

Jaha, nu hoppade sambons ena bestman av. Vad fasen gör man nu? Ska han bara ha en, eller ska han hitta någon annan? Jäkla knepiga människor det finnas asså.Demon

Svar på tråden Kalmarbrudar?!