• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • LindaochJohn

Hej allihopa!
    Var jättelänge sedan jag var här inne nu... fy på mig! Jag har så mkt att göra med mitt examensarbete att jag knappt hinner något annat just nu. O fokus ligger ju på just det o examen så bröllopet ligger lite i andra hand.

Vi har börjat fundera på att eventuellt skjuta på bröllopet lite... De pengar som skulle funnits finns inte riktigt då vi har haft hundar som fått vara hos veterinären o bilar som behövts lagas. Surt som attan.
    Så nu funderar vi på hur vi vill göra - minska ner ganska mkt på gäster eller skjuta upp bröllopet?
    Vi vill ju helst inget av det så klart.

Sen är det trassel med min sambos familj, också något som gör att ett bröllop känns mindre roligt.

Hur går det för er andra?
    Det är ju inte långt kvar för Frejjan o Dolly P! Skrattande 

• augustesen
    Jiwer skrev 2012-04-08 08:23:25 följande:
    Hej allihopa! Hur har ni tänkt och göra med ringar ska båda ha eller bara ni själva? Och hur ha ni tänkt med underhållning och så? Kram
    Vi kommer båda få nya ringar, jag kommer ha två tunna vigselringar + förlovningsringen. Vi ska sälja fästmannens förlovningsring i vitguld då den är för känslig och istället får han en i titan som ska hålla bättre när han jobbar :)

Underhållning kommer vi ha en grym professionell DJ som spelar under kvällen. Om vi får pengar över funderar vi på att ha en trubadur också som spelar och sjunger under minglet och middagen...är på vår "bonuslista" om vi hinner få jobb innan dess :)
  • Jiwer
    m2012 skrev 2012-04-05 09:47:58 följande:
    Hej hej :)
    Jag bor inne i Kalmar, vi är inte från Kalmar från början så det var väldigt klurigt o hitta en lokal som passade vår budget. Först hyrde vi Skälby loge som tog 4000 kr, eller om det var 3000 kr. Men för att få det mysigt och över huvudtaget ha festen där skulle vi få lägga ned mycket tid och pengar och dessutom blev det för stort. Så i panik mailade vi för att se om Villa Solbacken var ledig och vi hade tur för det var det.
    Jag tror att det kommer kosta oss ca 3000-4000 kr mer att vara där så det är ju inte jättefarligt och sen får vi räkna med hur mycket mindre tid vi slipper lägga på att ställa i ordning :) Det som drar iväg för oss är maten och drickan :S
    Men där har vi oss själva att skylla... det går ju verkligen att spara in på mat och dricka men ändå få det jättebra ändå.
    Hej! okej...vad ingår på villa solbacken? jo det går ju och spara in på maten och det...det är det vi kommer att försöka göra så mycket som det går...kram
  • Jiwer
    augustesen skrev 2012-04-08 10:17:41 följande:
    Vi kommer båda få nya ringar, jag kommer ha två tunna vigselringar + förlovningsringen. Vi ska sälja fästmannens förlovningsring i vitguld då den är för känslig och istället får han en i titan som ska hålla bättre när han jobbar :)

Underhållning kommer vi ha en grym professionell DJ som spelar under kvällen. Om vi får pengar över funderar vi på att ha en trubadur också som spelar och sjunger under minglet och middagen...är på vår "bonuslista" om vi hinner få jobb innan dess :)
    okej men då kommer din man i slutändan bara ha en ring...vad kommer underhållningen och kosta då?
  • augustesen
    Jiwer skrev 2012-04-08 10:32:09 följande:
    Hej! okej...vad ingår på villa solbacken? jo det går ju och spara in på maten och det...det är det vi kommer att försöka göra så mycket som det går...kram
    Verkar inte som allt är 100% bestämt än, eller kanske är det nu men det var inte det när vi pratade med dom någon månad sedan.

Men det ska ingå stolar med vita överdrag, bord, porslin, någon som är ansvarig samt städning (inte grovstädning dock). Sen får man ju ta med egen alkohol vilket är en stor post man sparar in på jämfört med om man har på många andra lokaler. Maten vet vi inte än hur det blir med..vi ska iaf ha förrätt, buffe

Sen är dom riktigt schysta och låter en göra mycket själv, vi kommer till exempel ha egna bartenders vilket vi sparar ett gäng tusen på. Sen fixar vi tårtan och blommorna själva också :)
  • m2012
    augustesen skrev 2012-04-08 10:46:57 följande:
    Verkar inte som allt är 100% bestämt än, eller kanske är det nu men det var inte det när vi pratade med dom någon månad sedan.

Men det ska ingå stolar med vita överdrag, bord, porslin, någon som är ansvarig samt städning (inte grovstädning dock). Sen får man ju ta med egen alkohol vilket är en stor post man sparar in på jämfört med om man har på många andra lokaler. Maten vet vi inte än hur det blir med..vi ska iaf ha förrätt, buffe

Sen är dom riktigt schysta och låter en göra mycket själv, vi kommer till exempel ha egna bartenders vilket vi sparar ett gäng tusen på. Sen fixar vi tårtan och blommorna själva också :)
    Hej hej!
    Nej allt verkar inte vara 100% bestämt ännu. T ex. sa de att stolsöverdragen inte kommer att ingå senare utan bara nu till de som de har lovat nu, då det blir en stor kostnad för dem att ta med kemtvätt och strykning efter varje gång.
    Det som vi tjänar på att mot att vara på Skälbyloge är att miljön inte behöver pimpas alls :) Det räcker att vi sätter ut blommor på borden och ljushållare. På Skälbyloge hade vi behövt köpa metervis med tyger. Vi hade även behövt ta dit en elektriker för en tillfällig ljuslösning (då jag inte ville ha 50 lysrör som "mysbelysning") Vi behöver inte hyra porslin för det ingår i hyran av Villa Solbacken, det kommer det nog göra för alla fram över. Och framförallt tjänar vi på TIDEN, vi slipper gå upp i ottan och stressa för att få till festlokalen :)
  • Dolly P

Idag har vi sista Osa. Hoppas att dom som inte har svarat gör det idag. Visst alla som ska komma på middagen har svarat, nu är det bara några av dom som är bjudna till festen på kvällen, som inte har svarat.

Så nu kan jag göra klart festhäftet, bordsplaceringen- om vi nu kommer att ha någon.

• augustesen
    Dolly P skrev 2012-04-09 08:21:04 följande:
    Idag har vi sista Osa. Hoppas att dom som inte har svarat gör det idag. Visst alla som ska komma på middagen har svarat, nu är det bara några av dom som är bjudna till festen på kvällen, som inte har svarat.

Så nu kan jag göra klart festhäftet, bordsplaceringen- om vi nu kommer att ha någon.
    Härligt!! Ska bli skönt att veta exakt vilka som kommer, är några som tackade nej redan vid std så det är ju skönt. Enda tråkiga är att min sjuka mormor inte tror hon orkar åka från Stockholm ner till Kalmar :( Vi får filma åt henne! Men tråkigt är det..

Jag börjar få panik då jag inte riktigt vet hur vi ska göra med våra redan tryckta inbjudningar men som har fel text..ska man göra om dom, göra nya själva eller beställa nya? Suck suck suck suck jag vet inte vad som är bäst!
  • Jessicaia
    Dolly P skrev 2012-04-09 08:21:04 följande:Idag har vi sista Osa. Hoppas att dom som inte har svarat gör det idag. Visst alla som ska komma på middagen har svarat, nu är det bara några av dom som är bjudna till festen på kvällen, som inte har svarat.
    Vi har en vecka till på OSA men bara två som inte svarat. Dock är det två par som kommer om de inte är på BB då... :/ svårt att planera efter det liksom :p

Jag börjar få smått panik dock ang näbbklänningarna. Har hittat många fina, men finns de i stora tjejens storlek så finns de inte till den lillas storlek!! Och de ska ju helst vara lika! Mamman till barnen har börjat besöka olika affärer och frågat om de kan få fram två likadana i deras storlekar, men det tycks omöjligt? Hade jag vetat det tidiagre hade jag sytt upp klänningar till dem, men jag trodde faktiskt det skulle gå att fixa när studentklänningar och annat kom...

Så, nu har jag fått klaga lite :p Tack :)
  • Dolly P

Har fått två nej idag. Tycker dock att den ena hade en jäkligt dålig bortförklaring, så blev lite sur. Men jaja.
    Hon sa att det var lite rörigt i  hennes liv just nu. Men med tanke på att vi har gemensamma kompisar, så vet jag ju att det inte är sådär super rörigt. Kan min kusin och hans tjej fortfarande komma, vars hus nästan brann upp, så borde denna tjej kunna komma..

Usch idag har varit en helvetes dag över lag tycker jag. Humöret har varit piss. 
    Tänkte sätta mig med festhäftet när dottern har somnat, om jag  är på humör för detDemon

Svar på tråden Kalmarbrudar?!