• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • m2012
    frejjan skrev 2012-03-30 19:49:39 följande:
    Okej ja då passar ju kolbodagården bättre :) Nä jag bor i Ljungbyholm. Jag köpte min klänning i bröllopsbutiken för 3000 kr, men då var det halva priset.. Men jag tror de har klänningar som både kostar mkt och lite. De hyr även ut om man inte vill köpa. Tror inte det blev bestämt ngt om fika tyvärr..
    Du o ja med samma klänning :) (fast uppenbarligen olika pris... jaja ;)) Har du provat med en ny underkjol ännu?
  • knyttan
    Pekkiisch4 skrev 2012-03-29 16:57:40 följande:
    Hej! Tänkte höra, ska alla hyra in sig på resturang/festlokal som har porslin eller köper ni eget/hyr?

Jag är just ute efter porslin till mina 40 gäster, men alla har ju typ julbord när jag behöver dem. Ingen som råkar ha över ? :D
    Vi kommer nog att köpa in en del, främst glas o koppar som vi kommer sälja vidare sen. Tallrikar o bestick kommer vi nog ta från catering. Vi gifter oss 7/7 och kommer ha ca 50 gäster så om du är intresserad så kan vi kanske komma överens om ngt :)
  • Dolly P

Jag kommer sälja alla knoppa lakan efter vårat bröllop, så är det någon som är intresserad är det bara att säga tillSkrattande

Här flyter planeringen på. Ska köpa sambons skor och kostym på måndag. Sen är det nog bara små saker som ska fixas.

• frejjan

Hmm ja d var ju konstigt de sålde ut klänningen först och sen tar in den igen och höjer priset.. men men kanske funkar så? ;) Jag väntar fortfarande på min underkjol. Beställde ju en ny från ebay med en till ring och extra längd. Mätte mig häromdagen och jag är tydligen 172 och med 7 cm klack på skon så blir jag rätt lång :)

Har du funnit någon kjol ännu?

m2012 skrev 2012-03-30 21:04:03 följande:
    Du o ja med samma klänning :) (fast uppenbarligen olika pris... jaja ;)) Har du provat med en ny underkjol ännu?
  • Jiwer
    frejjan skrev 2012-03-30 19:49:39 följande:
    Okej ja då passar ju kolbodagården bättre :) Nä jag bor i Ljungbyholm. Jag köpte min klänning i bröllopsbutiken för 3000 kr, men då var det halva priset.. Men jag tror de har klänningar som både kostar mkt och lite. De hyr även ut om man inte vill köpa. Tror inte det blev bestämt ngt om fika tyvärr..
    okej...hmm får kolla läget där någon dag och se om dem har någon som ser utr som den jag vill ha....okej får spana och se om det blir någon fika längre fram då....har du barn eller? Tänkte ifall vi kanske har setts?!
  • Jiwer
    m2012 skrev 2012-03-30 21:02:25 följande:
    Hej!
    Vad har du för budget? Jag (och även augustesen nu mera ;) ) kommer att ha bröllopsfesten på Villa Solbacken, Svensknabben. Det ligger ju precis vid vattnet. De har ett rum (tror de kallade den för vinterträdgården...) som det tänkt rekommendera för borgerlig vigsel. Alt. om det är fint väder så tror jag att vigseln kan hållas i deras trädgård. Hyra (just nu) är 10 000 kr sen tillkommer så klart saker men ta kontakt med Partykompaniet om du är intresserad :)

Bor du i Kalmar?
    Hej hej!!! har inte bestämt någon budget än precis....men 10000 för lokalen har jag inte tänkt då vi försöker oss på ett ganska billigt bröllop....jag bor i kolboda eller loverslund typ söder om kalmar.... du då?
  • Jiwer
    Dolly P skrev 2012-03-30 22:23:29 följande:
    Jag kommer sälja alla knoppa lakan efter vårat bröllop, så är det någon som är intresserad är det bara att säga tillSkrattande

Här flyter planeringen på. Ska köpa sambons skor och kostym på måndag. Sen är det nog bara små saker som ska fixas.
    knoppa lakan? menas med vad?
  • Dolly P
    Jiwer skrev 2012-03-31 09:12:27 följande:
    knoppa lakan? menas med vad?
    Jag ska ha dom som dukar.
  • frejjan

Knoppalakan är billiga lakan på Ikea som många använder som dukar till sitt bröllop :) Kostar bara 19 kr :) Jag har två barn, så mkt möjligt vi kan ha setts om du är i Ljungbyholm ibland :) Men har inte varit på öppna mkt alls sedan den andra kom :/

• knyttan
    Dolly P skrev 2012-03-30 22:23:29 följande:

Hur många knoppalakan ska du sälja? Jag hade tänkt hänga upp det på väggarna för att liksom dela av, vår lokal är ganska så stor. Så om de inte är fläckiga eller så (om någon har spillt på "duken"  och det inte går bort i tvätten menar jag) så köper jag gärna ett gäng!

Vi börjar också få allt stora grejer under kontroll, det är egentligen musik och underhållning i kyrkan o på festen som fortfarande är lite suddigt... Jag har en bekant som jag skulle vilja att han kommer och spelar på vår fest, han är verkligen en underbart duktig musiker, men han är dessutom rätt oplanerad plus att han har enhel del gig ändå med mkt bättre betalt än vad vi kan erbjuda.. Han sa redan i höstas att han blev jätteglad av att bli tillfrågad och att det skulle vara superroligt, men att han inte visste säkert... så vi väntar på att han ska bestämma sig typ Obestämd
Svar på tråden Kalmarbrudar?!