• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • Minuz

Det vore jättekul att träffas igen.......
    Fast jag jobbar denna och nästa helg...... Rynkar på näsan

Jag har verkligen tappat suget. Planerar inget längre............ Bara äter mig tjockare och tjockare..... och jag som skulle ner minst 20 kg till bröllopet.

Hur gör man för att hitta motivationen för allt igen?

• Jiwer
    augustesen skrev 2012-04-02 10:25:11 följande:
    Kära brudar!

Vi pratade om en fika nu till påsken och vad jag vet blev inget bestämt.

Är vi fortfarande intresserade av en fika och i så fall när?
    hej hej jag är absolut intresserad av att träffas och ha en fika och se vilka ni är som är med i detta forum...kram kram
  • frejjan

Jag är oxå på en fika till, men är bortrest nu över påsken..

• augustesen
    Minuz skrev 2012-04-03 08:34:26 följande:
    Det vore jättekul att träffas igen.......
    Fast jag jobbar denna och nästa helg...... Rynkar på näsan

Jag har verkligen tappat suget. Planerar inget längre............ Bara äter mig tjockare och tjockare..... och jag som skulle ner minst 20 kg till bröllopet.

Hur gör man för att hitta motivationen för allt igen?
    Meh vad är detta för attityd Rynkar på näsan Du får joina nästa gång istället då!

Sluta komma med ursäkter är steg 1.
    Det är bara att tvinga iväg sig till gymmet..eller gå på en snabb promenad..eller ta en joggingtur..eller ladda ner en träningsdvd till datorn och köra i vardagsrummet. INGA URSÄKTER ACCEPTERAS!!!! Demon

När det kommer till planerandet är det ju svårt om man inte känner sig inspirerad. Köp en ny tidning eller leta efter inspirerande hemsidor eller bloggar.. det ska ju vara roligt att planera och inget jobbit "måste".
  • Dolly P

Jag träffar gärna igen, men kan inte nu i påsk.

• augustesen

Idag följde jag med svärmor som skulle hämta ut ett smycke på Molins och när vi gick in blev jag påhoppad - mina vigselringar som beställdes i fredags hade kommit idag :) :) :)

Provad dom och det blev såååå jäkla snyggt!!!!
    Blir ganska tjockt med ringar då det blir 2mm, 3,5mm och 2 mm = 7,5mm ringar men såg faktiskt riktigt bra ut. Dom fick ligga kvar där och vänta på att Richards nya ring ska komma in :)

• m2012
    Jiwer skrev 2012-03-31 09:11:15 följande:
    Hej hej!!! har inte bestämt någon budget än precis....men 10000 för lokalen har jag inte tänkt då vi försöker oss på ett ganska billigt bröllop....jag bor i kolboda eller loverslund typ söder om kalmar.... du då?
    Hej hej :)
    Jag bor inne i Kalmar, vi är inte från Kalmar från början så det var väldigt klurigt o hitta en lokal som passade vår budget. Först hyrde vi Skälby loge som tog 4000 kr, eller om det var 3000 kr. Men för att få det mysigt och över huvudtaget ha festen där skulle vi få lägga ned mycket tid och pengar och dessutom blev det för stort. Så i panik mailade vi för att se om Villa Solbacken var ledig och vi hade tur för det var det.
    Jag tror att det kommer kosta oss ca 3000-4000 kr mer att vara där så det är ju inte jättefarligt och sen får vi räkna med hur mycket mindre tid vi slipper lägga på att ställa i ordning :) Det som drar iväg för oss är maten och drickan :S
    Men där har vi oss själva att skylla... det går ju verkligen att spara in på mat och dricka men ändå få det jättebra ändå.
  • m2012
    frejjan skrev 2012-03-31 08:04:27 följande:

Hmm ja d var ju konstigt de sålde ut klänningen först och sen tar in den igen och höjer priset.. men men kanske funkar så? ;) Jag väntar fortfarande på min underkjol. Beställde ju en ny från ebay med en till ring och extra längd. Mätte mig häromdagen och jag är tydligen 172 och med 7 cm klack på skon så blir jag rätt lång :)

Har du funnit någon kjol ännu?

Näe jag inväntar din så får jag höra hur du resonerar ;)
    Jag är 168 cm och tänkte nog inte ha så mycket högre än 8 cm klack... så då borde jag bli 176 totalt... humm humm
  • m2012
    augustesen skrev 2012-04-04 14:57:50 följande:
    Blir ganska tjockt med ringar då det blir 2mm, 3,5mm och 2 mm = 7,5mm ringar men såg faktiskt riktigt bra ut.
    Jag ska ha två och de blir tillsammans 8,5 mm :S jag hoppas att det inte blir för brett....
  • augustesen
    m2012 skrev 2012-04-05 09:54:25 följande:
    Jag ska ha två och de blir tillsammans 8,5 mm :S jag hoppas att det inte blir för brett....
    Nej det blir nog fint :)

Har ni pratat något med med Partykompaniet om mat och vilka som kommer sköta cateringen?
    Dom hade fortfarande inte koll förra gången vi pratade med dom - suck :p Är ju en rätt stor kostnad så man vill ju veta vad det går på! Skulle ni ha 3-rätters eller vad tänkte ni?

Glad påsk!
Svar på tråden Kalmarbrudar?!