• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • m2012
    augustesen skrev 2012-04-05 11:55:02 följande:
    Har ni pratat något med med Partykompaniet om mat och vilka som kommer sköta cateringen?
    Dom hade fortfarande inte koll förra gången vi pratade med dom - suck :p Är ju en rätt stor kostnad så man vill ju veta vad det går på! Skulle ni ha 3-rätters eller vad tänkte ni?

Glad påsk!

Nej vi har inte hört något, vi tänkte maila dem i påsk med ett antal frågor som vi vill ha svar på. Vi träffade dem i mitten på mars och då var de nästan färdiga med vilka kockar de skulle ha och nästan färdiga med vilka som skulle ingå i servisen.

Vi ska ha 2 rätters och tårta som efterrätt. Kommer ta tårtan från Peppes kök, ska träffa dem nästa vecka för att få se en skiss på hur den kan bli. Spännande! Då tror jag att det kommer att kännas på riktigt igen :)
    Sen inbjudningarna gick ut och klännigen blev köpt känner jag att jag hamnat i något sorts mellan läge igen. 

Nu i april ska jag gå tillbaka till Lindéns för att diskutera brudbukett och tärnbuketterna. Jag har nästan helt bestämt mig för ljusrosa pioner, cremefärgade kvistorsor och smultronblad (hoppas det går med bladen).

Tyg är köpt till tärnklänningarna nu också så nu väntar vi på att sömmerskan ska ha måttat klart och klippt för o se om det räcker till två, håll tummarna! Det var en jättefin stuvbit, men i värsta fall får vi hitta tyg som går ton i ton.

Jaha nehe det var nog min uppdatering sen senast :)

• Caroline0728

Vi ska också ha tårta från Peppes, och ska också träffa dem nästa vecka! Spännande!

• augustesen
    m2012 skrev 2012-04-05 13:08:01 följande:

Nej vi har inte hört något, vi tänkte maila dem i påsk med ett antal frågor som vi vill ha svar på. Vi träffade dem i mitten på mars och då var de nästan färdiga med vilka kockar de skulle ha och nästan färdiga med vilka som skulle ingå i servisen.

Vi ska ha 2 rätters och tårta som efterrätt. Kommer ta tårtan från Peppes kök, ska träffa dem nästa vecka för att få se en skiss på hur den kan bli. Spännande! Då tror jag att det kommer att kännas på riktigt igen :)
    Sen inbjudningarna gick ut och klännigen blev köpt känner jag att jag hamnat i något sorts mellan läge igen. 

Nu i april ska jag gå tillbaka till Lindéns för att diskutera brudbukett och tärnbuketterna. Jag har nästan helt bestämt mig för ljusrosa pioner, cremefärgade kvistorsor och smultronblad (hoppas det går med bladen).

Tyg är köpt till tärnklänningarna nu också så nu väntar vi på att sömmerskan ska ha måttat klart och klippt för o se om det räcker till två, håll tummarna! Det var en jättefin stuvbit, men i värsta fall får vi hitta tyg som går ton i ton.

Jaha nehe det var nog min uppdatering sen senast :)

Ja men när man har brudklänningen och det som är mest basic känns det som man iaf kommer gifta sig..resten är detaljer :p

Okej ja men det låter ju bra, får kolla med dom då och hoppas man kan få lite svar. Vi kommer ha förrätt, buffé och sen tårta som min söta mamma ska baka (som är grymt duktig). Känns som maten är ett bra ställe att spara pengar på :p

Ni ska inte ta blommorna via Blomsterkrysset? Partykompaniet hade bättre priser där så dom rekommenderade dom. Vi pratade med Lindéns men dom kunde inte fixa pioner i augusti så vi valde Solrosen i Berga istället. Din bukett låter suuuuperfin!

Jag trooooor jag bestämmt hur våra inbjudningar ska se ut, vill göra dom lite piffiga men inte allt för avancerat.
  • frejjan

M2012: fick hem en underkjol med tre ringar nu, men den vart på tok för vid tycker jag.. Känns som att hela klänningen var utspänd vilket gjorde den kort nästan.. Gifter mig snart i mjukisbyxor tror jag! :p Väntar hem en till underkjol nu efter påsk sen tänkte jag ta med båda till bröllops urinen och testa när de ser hur det ser ut. I värsta fall kanske man kan sy om en av kjolarna så det blir bra. Avskyr underkjolar för tillfället!! ;p

• augustesen
    frejjan skrev 2012-04-05 18:19:18 följande:
    M2012: fick hem en underkjol med tre ringar nu, men den vart på tok för vid tycker jag.. Känns som att hela klänningen var utspänd vilket gjorde den kort nästan.. Gifter mig snart i mjukisbyxor tror jag! :p Väntar hem en till underkjol nu efter påsk sen tänkte jag ta med båda till bröllops urinen och testa när de ser hur det ser ut. I värsta fall kanske man kan sy om en av kjolarna så det blir bra. Avskyr underkjolar för tillfället!! ;p
    Visst är det en huvudvärk! Jag drömde om underkjolar inatt - inget skämt!! Haha!
    Drömde att jag köpte en Nixa M6 men den var pluttig, måste ta en tur förbi bröllopsbutiken och se hur den ser ut igen. Hittade den begagnad för 400:- vilket känns ok eftersom man kan sälja den vidare :)
  • frejjan

Augustesen: Mardrömmar om bröllopet hemsöker mig väldigt ofta nu förtiden! Hehe.. jag har testat deras underkjol från nixa och tycker inte den var så mkt o ha faktiskt.. Absolut inte värd 800, men 400 är ju helt ok ändå! OM man tycker den fyller ut klänningen då.. Till min klänning blev d skitfult, men den behöver en del vidd har jag upptäckt. vad har du för klänning?

• augustesen
    frejjan skrev 2012-04-05 20:36:39 följande:
    Augustesen: Mardrömmar om bröllopet hemsöker mig väldigt ofta nu förtiden! Hehe.. jag har testat deras underkjol från nixa och tycker inte den var så mkt o ha faktiskt.. Absolut inte värd 800, men 400 är ju helt ok ändå! OM man tycker den fyller ut klänningen då.. Till min klänning blev d skitfult, men den behöver en del vidd har jag upptäckt. vad har du för klänning?
    Jo jag är ju lite osäker på om den är tillräckligt stor..
    Min klänning - www.lilly.dk/Default.aspx&ProductID=PROD1001&GroupID=GROUP130&VariantID=VO58

Provade den med Lillys underkjol med 3 lager tyll och ville ha den lite större + jag tror det blir för varmt med allt tyll och en tuuuung klänning i augusivärmen :p

Funderar på att beställa denna från ebay med tre ringar, kostar 250:-.
    Vad har du beställt för kjolar online?

• frejjan

Augustesen: verkligen jättesnygg klänning!! 250 kr var ju inte mkt. Passar den inte så är den ju bara att sälja vidare :) Har betalat kring 250 för mina underkjolar oxå. Sitter vid ipaden nu så lyckas inte ladda upp bilder, men ska försöka fixa det senare :)

• augustesen
    frejjan skrev 2012-04-06 10:51:11 följande:
    Augustesen: verkligen jättesnygg klänning!! 250 kr var ju inte mkt. Passar den inte så är den ju bara att sälja vidare :) Har betalat kring 250 för mina underkjolar oxå. Sitter vid ipaden nu så lyckas inte ladda upp bilder, men ska försöka fixa det senare :)
    Tack tack :) Har inte provat den sedan i Oktober så hoppas jag fortfarande tycker om den på :p

Jo jag ska nog beställa underkjolen och fungar den inte får jag helt enkelt sälja den vidare! Man har ju ingen aning om hur underkjolen ser ut "live" men äscha hoppas på det bästa.
  • Jiwer

Hej allihopa! Hur har ni tänkt och göra med ringar ska båda ha eller bara ni själva? Och hur ha ni tänkt med underhållning och så? Kram

Svar på tråden Kalmarbrudar?!