m2012 skrev 2012-04-05 13:08:01 följande:
Nej vi har inte hört något, vi tänkte maila dem i påsk med ett antal frågor som vi vill ha svar på. Vi träffade dem i mitten på mars och då var de nästan färdiga med vilka kockar de skulle ha och nästan färdiga med vilka som skulle ingå i servisen.
Vi ska ha 2 rätters och tårta som efterrätt. Kommer ta tårtan från Peppes kök, ska träffa dem nästa vecka för att få se en skiss på hur den kan bli. Spännande! Då tror jag att det kommer att kännas på riktigt igen :)
Sen inbjudningarna gick ut och klännigen blev köpt känner jag att jag hamnat i något sorts mellan läge igen.
Nu i april ska jag gå tillbaka till Lindéns för att diskutera brudbukett och tärnbuketterna. Jag har nästan helt bestämt mig för ljusrosa pioner, cremefärgade kvistorsor och smultronblad (hoppas det går med bladen).
Tyg är köpt till tärnklänningarna nu också så nu väntar vi på att sömmerskan ska ha måttat klart och klippt för o se om det räcker till två, håll tummarna! Det var en jättefin stuvbit, men i värsta fall får vi hitta tyg som går ton i ton.
Jaha nehe det var nog min uppdatering sen senast :)
Ja men när man har brudklänningen och det som är mest basic känns det som man iaf kommer gifta sig..resten är detaljer :p
Okej ja men det låter ju bra, får kolla med dom då och hoppas man kan få lite svar. Vi kommer ha förrätt, buffé och sen tårta som min söta mamma ska baka (som är grymt duktig). Känns som maten är ett bra ställe att spara pengar på :p
Ni ska inte ta blommorna via Blomsterkrysset? Partykompaniet hade bättre priser där så dom rekommenderade dom. Vi pratade med Lindéns men dom kunde inte fixa pioner i augusti så vi valde Solrosen i Berga istället. Din bukett låter suuuuperfin!
Jag trooooor jag bestämmt hur våra inbjudningar ska se ut, vill göra dom lite piffiga men inte allt för avancerat.