• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • Dolly P
    frejjan skrev 2012-03-23 19:14:19 följande:
    Ja väldigt mysko! Och man fick inga vidare tips heller utan det var typ hör av dig när du hittat en.. Åker ju till Umeå snart och de ha en eller två butiker jag tänkte besöka :) Hur gick det med potatissalladen? Hunnit provsmaka något ännu? :)
    Håller tummarna att du hittar någon när du är i Umeå dåSkrattande Nej jag har inte hunnit än. Ska ev lämna Lowa hos morfar imon, så får köpa en då. Vore toppen om den smakade bra.
  • augustesen

Om någon letar efter skor kan jag tipsa om denna sidan som legat som favorit i min dator ett tag..
    Säljer bland annat Rainbow Club etc för en bråkdel av vad tex Bröllopsbutiken i Kalmar och alla andra butiker i Sverige, ett par skor som kostar 2100:- i butik kostar 890:- där :)

Jag ska nog beställa mina därifrån tänkte jag så om någon annan är intresserad skulle vi kunna dela på frakten, let me know!

http://www.girlsofelegance.co.uk/

Toscana Wedding Shoes - Else By Rainbow Club - 670:-

Sancerre Wedding Shoes - Else By Rainbow Club - 740:-

Nicole Wedding Shoes - Rainbow Club 740:-

Melanie Wedding Shoes - Rainbow Club 895:-

• knyttan
    Augustesen: Oh så fina skor!! Nr två var verkligen stiliga!! Men jag har redan köpt Glad
  • augustesen
    knyttan skrev 2012-03-25 20:34:48 följande:
    Augustesen: Oh så fina skor!! Nr två var verkligen stiliga!! Men jag har redan köpt Glad
    Visst är dom fina..svårt att bestämma sig för vad man vill ha :p

Vad har du köpt för några?
  • m2012
    frejjan skrev 2012-03-23 18:10:40 följande:

Idag har jag varit i bröllopsbutiken och lämnat in min klänning och de hade ingen underkjol som passade min klänning.. Konstigt att de säljer klänningar där som de inte har någon passande underkjol till? Eller är det bara jag som tycker det är konstigt? :) Så nu börjar jakten på en underkjol IGEN. Vill ha en med elastisk midja så det inte syns något igenom klänningen plus att d håller in magen lite ;) Så är det någon som har tips, tipsa gärna på! :)

Hur går det för er andra med all bröllopsplanering??

Men... men??... den underkjolen som jag provade till ska alltså inte vara till den klännigen? Jag tyckte iof att släpet inte riktigt kom till sin fulla rätt men ändå?
    Jahaa. Å suck då får jag gå in och kolla vad de säger också då, fast du fick ju inget vidare svar. Sucka.
    Den du köpte på Ebay, syntes den igenom klänningen? Provade du den under din klänning?
  • frejjan
    m2012 skrev 2012-03-26 13:19:13 följande:
    Men... men??... den underkjolen som jag provade till ska alltså inte vara till den klännigen? Jag tyckte iof att släpet inte riktigt kom till sin fulla rätt men ändå?
    Jahaa. Å suck då får jag gå in och kolla vad de säger också då, fast du fick ju inget vidare svar. Sucka.
    Den du köpte på Ebay, syntes den igenom klänningen? Provade du den under din klänning?

Jag prövade den de hade med två ringar, men den höll inte ut klänningen tillräckligt så såg jättekonstigt ut på mig. Var som att klänningen veckade sig lite eftersom underkjolen inte kunde hålla ut den :/ Men hon inne i butiken sa inget utan det var jag som fick påpeka det och DÅ höll hon med om att underkjolen nog inte passade utan att den skulle nog vara lite större.. suck!

Den jag köpte på Ebay syntes inte igenom klänningen, men den var däremot för kort.. Den hade först ringar och sen var det två lager tyll utanpå. tänkte inte på att mina högklackade gjorde mig ännu längre ;)

• m2012
    frejjan skrev 2012-03-26 14:51:15 följande:

Jag prövade den de hade med två ringar, men den höll inte ut klänningen tillräckligt så såg jättekonstigt ut på mig. Var som att klänningen veckade sig lite eftersom underkjolen inte kunde hålla ut den :/ Men hon inne i butiken sa inget utan det var jag som fick påpeka det och DÅ höll hon med om att underkjolen nog inte passade utan att den skulle nog vara lite större.. suck!

Den jag köpte på Ebay syntes inte igenom klänningen, men den var däremot för kort.. Den hade först ringar och sen var det två lager tyll utanpå. tänkte inte på att mina högklackade gjorde mig ännu längre ;)

Åh jag förstår! Hur lång är du? Jag tyckte nämligen också att den underkjolen de har i butiken var lite otillräcklig för fallet men tänkte att det kanske var jag som är lite ovan.
    Om den från Ebay hade varit längre, hade den då varit tillräckligt vid? Men det är klart det kanske inte går att sy den längre ändå. Om du är längre än mig kanske den passar min längd bra då skulle jag ju kunna köpa ebay kjolen av dig :)
  • frejjan

M2012: Tyvärr så har jag redan sålt underkjolen från ebay. Annars hade du ju kunnat testa den till din klänning. Jag har precis beställt hem en ny underkjol med 3 ringar istället och dessutom extralång. Jag är 171 tror jag och sen med klackarna 7 cm till.. När var det du skulle gifta dig? Passar denna till klänningen (hoppas,hoppas) så kan du ju oxå få testa den o se hur den passar på dig :)

• knyttan
    augustesen skrev 2012-03-25 20:43:36 följande:
    Visst är dom fina..svårt att bestämma sig för vad man vill ha :p

Vad har du köpt för några?
    Jag vet!! Jag är skooman så jag har nog lagt mer tid på att hitta de perfekta skorna än hitta drömklänningen Skrattande
    Men nu har jag slutligen bestämt mig för dessa:

så jag försöker blunda för alla andra brudskor....
Svar på tråden Kalmarbrudar?!