• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • m2012
    augustesen skrev 2012-03-07 16:25:18 följande:
    Stolarna ska draperas så det kommer ingå för alla, är basic utbud. Ägaren kom när vi satt och pratade med Christian där ute så fick lite bonusinformaton :)
    ahhh så kul undra om det kan ha varit för att jag såg lite fundersam ut när ägaren beskrev stolen som de hade beställt haha. Han var så glad över att det var en mjuk dyna och rejäl ram i stål eller aluminium då såg jag lite fundersam ut och frågade om stolsmåtten då vi kan få tag på stolsöverdrag via en vän :) 
    Men toppen att det ingår för alla! Då ska jag genast börja leta efter band som kan knytas runt ryggarna!! tjohooo 
  • augustesen
    m2012 skrev 2012-03-07 16:32:56 följande:
    ahhh så kul undra om det kan ha varit för att jag såg lite fundersam ut när ägaren beskrev stolen som de hade beställt haha. Han var så glad över att det var en mjuk dyna och rejäl ram i stål eller aluminium då såg jag lite fundersam ut och frågade om stolsmåtten då vi kan få tag på stolsöverdrag via en vän :) 
    Men toppen att det ingår för alla! Då ska jag genast börja leta efter band som kan knytas runt ryggarna!! tjohooo 
    Haha ja han var allt lite luddig :p

Vad ska ni ha för färgtema på bröllopet?
  • m2012

augustesen skrev 2012-03-07 18:18:32 följande:
    Haha ja han var allt lite luddig :p

Vad ska ni ha för färgtema på bröllopet?
    Inbjudana såg ut så här i färger så vi ska ha inslag av guld, ljust grön och ljus gammelrosa :) Funderade på om man kanske skulle köra på vita organzaband för på borden kommer det nog att vara rosa blandat med grönt :)
  • augustesen
    m2012 skrev 2012-03-07 20:53:14 följande:
    Inbjudana såg ut så här i färger så vi ska ha inslag av guld, ljust grön och ljus gammelrosa :) Funderade på om man kanske skulle köra på vita organzaband för på borden kommer det nog att vara rosa blandat med grönt :)
    Ja men då är det lite samma som oss då :)
    Superfin inbjudan!!

Vart köpte du kuverten? Tycker det är så snyggt när man ser igenom! Vet att jag hittade någon webshop som sålde dom men har supit bort länken :p
  • m2012

augustesen skrev 2012-03-07 21:43:18 följande:
    Ja men då är det lite samma som oss då :)
    Superfin inbjudan!!

Vart köpte du kuverten? Tycker det är så snyggt när man ser igenom! Vet att jag hittade någon webshop som sålde dom men har supit bort länken :p
    Åh så kul att vi verkar vara lite lika :)
    Vad ska du ha för brudbukett? Jag ska ha pioneer :D

Det är celofanpåsar :D
    Men vi skickade dem i kuvert, vi tänkte först skicka bara celofanpåsarna men jag kom på dagen innan det var dags att när jag jobbade på posten suckade man mkt åt sk. "specialpost" som inte går att köra i stämpelmaskinen. Alltså var vi snälla mot posten och la ned celofanpåsarna i kuvert :)
    Kan tillägga att konfettin tog Svante 4-5h att stansa ut hahaha.
  • augustesen
    m2012 skrev 2012-03-07 23:00:40 följande:
    Åh så kul att vi verkar vara lite lika :)
    Vad ska du ha för brudbukett? Jag ska ha pioneer :D

Det är celofanpåsar :D
    Men vi skickade dem i kuvert, vi tänkte först skicka bara celofanpåsarna men jag kom på dagen innan det var dags att när jag jobbade på posten suckade man mkt åt sk. "specialpost" som inte går att köra i stämpelmaskinen. Alltså var vi snälla mot posten och la ned celofanpåsarna i kuvert :)
    Kan tillägga att konfettin tog Svante 4-5h att stansa ut hahaha.
    Ah du var lite snäll! Jag planerar att vara ond :p Nej men vore riktigt fint att skicka i celofan, såg en bild på det någon år sedan och har inte kunnat släppa det.

Vi skickade ju std några veckor sedan och nu börjar det ryktas om människor som inte kan komma. Två par har gjort slut så där försvinner 2. Sen ska någon till Oslo och två andra på släktkalas - så vi är -5 än så länge. Har börjat diskutera om vi ska bjuda in nytt folk vilket jag vill men Richard vill inte. Tråk!

Imorgon ska jag nog in till stan och kolla vigselring på Molins. Ska kolla tårta på Fiesta också, men mest bara för att sno deras smaker då min mamma ska göra vår tårta - äntligen bestämt!
  • Dolly P

Behöver er hjälp tjejer. Jag sitter och skriver i festhäftet. Ska skriva ner några rader om hur vi träffades, men får verkligen inte till något bra. Såhär var det, ska göra det kort. sommaren 2007 träffades vi när vi stod i baren. Iaf vad vi tror. Vi var så jäkla dragna båda två att vi inte minns hur vi träffades. Jag vet att jag blev pressenterad för hans polare och att vi fortsatte att festa ihop resten av kvällen. Men sen ville jag inte ha mer med han att göra. Jag brydde mig inte speciellt mkt. dom kommande 2 månaderna fick jag många fina sms av Andreas, vi gick på bio någon gång och fortsatte att festa ihop lite. Sen en kväll när vi skulle till strand i Borgholm hade jag bestämt att jag skulle säga till honom att jag inte ville träffa honom mera. Men så blev det givetvis inte. haha
    Vi åkte till Liseberg och hade en super härlig dag. Ja sen blev det en början på vårat förhållande.
    '
    Men HUR i hela friden ska man få ner detta på ett bra sätt på pappret?

• pernillaochhenrik

Oj, ännu en gång.. Guud vad det händer grejer här.. Linda.. Superfin klänning! Den tycker jag att du ska ha.. 

Jag har haft två av min tärnor här i helgen.. Vi var en sväng in i bröllopsbutiken i Kalmar och sedan så satt vi här hemma och glottade nätet.. Dom (vi) hittade en som dom gillade och ville ha.. Då ville inte den tredje tränan ha den.. Sen har det skickats runt bilder på fler klänningar idag.. Som dom två första tärnonran ville ha.. (den var lätt finast tycker jag) Men näe.. Den ville inte den tredje tärnan ha heller.. Pussth! Men nu har jag snackat med henne och hon verkar villig att ha den ändå även att det inte var hennes första val.. Så nu hoppas jag att vi kan beställa dom snart så man kan pricka av det med på listan..

Så har jag varit på Lagerhaus och köpt bägare och tallrikar till godisbordet.. Å så massa ljus på Ikea.. Men piff piff tar tid!!

• augustesen
    pernillaochhenrik skrev 2012-03-11 18:41:37 följande:
    Oj, ännu en gång.. Guud vad det händer grejer här.. Linda.. Superfin klänning! Den tycker jag att du ska ha.. 

Jag har haft två av min tärnor här i helgen.. Vi var en sväng in i bröllopsbutiken i Kalmar och sedan så satt vi här hemma och glottade nätet.. Dom (vi) hittade en som dom gillade och ville ha.. Då ville inte den tredje tränan ha den.. Sen har det skickats runt bilder på fler klänningar idag.. Som dom två första tärnonran ville ha.. (den var lätt finast tycker jag) Men näe.. Den ville inte den tredje tärnan ha heller.. Pussth! Men nu har jag snackat med henne och hon verkar villig att ha den ändå även att det inte var hennes första val.. Så nu hoppas jag att vi kan beställa dom snart så man kan pricka av det med på listan..

Så har jag varit på Lagerhaus och köpt bägare och tallrikar till godisbordet.. Å så massa ljus på Ikea.. Men piff piff tar tid!!
    Ja herregud det är inte lätt att hitta tärnklänningar, jag och en av mina satt och kollade igår (via facebook) och kom ingenvart. Den jag hittat och trodde var fin var inte alls fin nu när vi kollade igen - bajs. Tänkte ni beställa från Kina eller vart kollade ni?

Jag har fyra som ska komma överrens..om dom börjar tjafsa kommer jag lägga in mitt veto :p

Detaljerna är riktigt utmanande..jag vet inte hur jag vill ha någonting känns det som nu. Tänker nog inte dekorera själva lokalen så mycket utan blir fokus på middagsborden, presentbord, godisbuffé/tårtbordet. Har svårt att se det framför mig, man fokuserar ju på helheten men detaljerna är ju det svåra...
  • Caroline0728

Kolla coast-stores.com för tärnklänningar!
    De har så himla många fina klänningar! Långa och korta =)

Svar på tråden Kalmarbrudar?!