• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • m2012
    augustesen skrev 2012-02-29 17:15:15 följande:
    Vad roligt!

Vi var och kollade på Villa Solbacken i eftermiddags och det var helt underbart, riktigt charmigt! Dom är inte klara med renoveringen så var inga möbler men fick provsitta stolarna iaf :p Kommer bli riktigt grymt och väldigt prisvärt.

Det roliga var att vi preliminärbokade i förra tisdagen och dom hade fått två förfrågningar senaste veckan om samma datum. Muhaha! SKÖNT att ha en jäkligt nice lokal bokad iaf!!!!
    Fantastiskt!! Tänk så bra med tipsen i den här tråden :D
  • augustesen
    m2012 skrev 2012-02-29 20:52:04 följande:
    Fantastiskt!! Tänk så bra med tipsen i den här tråden :D
    Ja men precis, det är ju därför den finns till! :)

Tråkigt att du inte kan komma på fikan men blir fler! Vart ska ni kolla klänningar någonstans?
  • m2012
    augustesen skrev 2012-02-29 21:03:07 följande:
    Ja men precis, det är ju därför den finns till! :)

Tråkigt att du inte kan komma på fikan men blir fler! Vart ska ni kolla klänningar någonstans?

Vi tänkte kolla i bröllopsbutiken först och se vad de har att erbjuda och till vilket pris. Vi har hittat en modell som vi  gillar så ev. ska vi låta sy upp hos sömmerska om det inte finns ngt bra i bröllopsbutiken :)

• Minuz

Om inget händer så kommer jag på fikan......

• fotografida

Hej, jag har en liten fråga som jag är säker på att ni som är boende i Kalmar kan hjälpa mig med. Jag hoppas gå på bröllopsmässan nu på söndag men bor i Karlskrona. Jag kommer inte ha möjlighet att ta mig dit med bil, så min fråga är alltså - hur tar man sig lättats ut till mässan kommunalt? Jag har hittat en lösning via blekingetrafikens sida, men då måste man vänta på stationen i Kalmar i 40 minuter för att ta en buss ut till IKEA som bara tar 10 minuter. Finns det alternativa bussar ut till mässan. 

Tack för hjälpen!

mvh
    Ida  

• m2012
    fotografida skrev 2012-03-01 18:47:18 följande:
    Hej, jag har en liten fråga som jag är säker på att ni som är boende i Kalmar kan hjälpa mig med. Jag hoppas gå på bröllopsmässan nu på söndag men bor i Karlskrona. Jag kommer inte ha möjlighet att ta mig dit med bil, så min fråga är alltså - hur tar man sig lättats ut till mässan kommunalt? Jag har hittat en lösning via blekingetrafikens sida, men då måste man vänta på stationen i Kalmar i 40 minuter för att ta en buss ut till IKEA som bara tar 10 minuter. Finns det alternativa bussar ut till mässan. 

Tack för hjälpen!

mvh
    Ida  
    Hej hej! Jag är ledsen men det är nog kollektivtrafik som gäller dit ut. Så synd att det blir 40 min väntetid! Du kanske kan äta lunch inne stan medan du väntar? :)
  • LindaochJohn
    fotografida skrev 2012-03-01 18:47:18 följande:

Tack för hjälpen!

mvh
    Ida  
    När kommer du med tåget? Beroende på när skulle jag kunna plocka upp dig på stationen..? Det blir ingen större omväg för mig.
  • augustesen
    Minuz skrev 2012-03-01 08:45:20 följande:
    Om inget händer så kommer jag på fikan......
    Härligt, roligt att du kan komma :)
    m2012 skrev 2012-02-29 22:02:55 följande:

Vi tänkte kolla i bröllopsbutiken först och se vad de har att erbjuda och till vilket pris. Vi har hittat en modell som vi  gillar så ev. ska vi låta sy upp hos sömmerska om det inte finns ngt bra i bröllopsbutiken :)

Ah okej!  Jag har också en modell i huvudet om vilken typ av klänning jag vill att tärnorna ska ha..men inte det lättaste att hitta. Funderar på att beställa från Kina men ska kolla runt i ett gäng butiker uppe i Stockholm samt Halmstad innan. Långklänningarna brukar ju ligga på en 2000:- i butik och online kan man få dom för max 1000:-.

Blir ni klara snabbt kanske du hinner svänga förbi oss och säga hej? :)
  • m2012
    augustesen skrev 2012-03-02 09:57:21 följande:
    Långklänningarna brukar ju ligga på en 2000:- i butik och online kan man få dom för max 1000:-.

Blir ni klara snabbt kanske du hinner svänga förbi oss och säga hej? :)
    Rackarns så billigt! Var har du hittat de priserna? Vi kommer ha knälång klänning till tärnorna och då har sömmerskan gett ett pris på ca. 1500 kr per klänning exkl. tyg. Usch jag får magsår på alla kostnader.
    Satt och räknade på spriten i förrgår... ev. blir vi nykterister lagom till bröllopet och bjuder inte på alkohol.
  • augustesen
    m2012 skrev 2012-03-02 10:27:26 följande:
    Rackarns så billigt! Var har du hittat de priserna? Vi kommer ha knälång klänning till tärnorna och då har sömmerskan gett ett pris på ca. 1500 kr per klänning exkl. tyg. Usch jag får magsår på alla kostnader.
    Satt och räknade på spriten i förrgår... ev. blir vi nykterister lagom till bröllopet och bjuder inte på alkohol.
    Jag har kollar på ett gäng kinasidor, finns en massa trådar om de så ta en koll på dom och se om ni hittar något passande. Ska ni ha kortare klänning borde det ju vara ännu billigare :) Sålänge man tar från en rekommenderad sida borde det ju inte vara några problem.

Haha ja man kanske skulle bli nykterist! Jag har räknat med 2800:- för brudskål med påfyllning, 1 glas till förrätt, 2 glas till varmrätt samt avec för 60 pers. Sen ska vi köpa sprit till baren också och de lär bli en 8000:- tror jag men gästerna får betala sjkpris.
Svar på tråden Kalmarbrudar?!