• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • frejjan
    Dolly P skrev 2012-02-28 17:02:24 följande:
    Hur kan man få för sig att bjuda in två till utan att fråga? Jag hade blivit tokig. Hoppas det löser sig.
    Är inte så förvånad när det gäller den personen och det var inte svärmor heller, men nu har de fått ett mail om vad som gäller! ;)
  • Jessicaia
    Dolly P skrev 2012-02-28 17:34:42 följande:
    Vad kommer ni ge till tärnor, toastmaste, solister mm för att dom hjälper till? Jag börjar få lite panik över det hela. Känns som pengarna bara flyger iväg. Vi måste verkligen hålla i kronorna nu, sambon är ju arbetslös. Så det är lite tajt.
    Shit vad ni skriver, hinner inte med att läsa :S Vi kommer att ge toastmaster och toastmadame en kryssning med oss till Polen. Kostar ca 500:- /person med mat inräknat. Lite dyrt kanske, men vi har sparat till det också i budgeten, och så blir det en kul grej att göra ihop. Näbbarna får sina klänningar och smycken. Övriga får ett stort tack samt får närvara! ;)
  • Dolly P
    Jessicaia skrev 2012-02-28 17:41:11 följande:
    Shit vad ni skriver, hinner inte med att läsa :S Vi kommer att ge toastmaster och toastmadame en kryssning med oss till Polen. Kostar ca 500:- /person med mat inräknat. Lite dyrt kanske, men vi har sparat till det också i budgeten, och så blir det en kul grej att göra ihop. Näbbarna får sina klänningar och smycken. Övriga får ett stort tack samt får närvara! ;)
    ah ok.  Det hade ju varit lite roligt. Men kan tyvärr inte lägga den summan.
  • frejjan

Jag har köpt mina tärnors klänningar och sen tänkte jag köpa ett armband eller nåt till dem som de kan ha under dagen. Funderar på detta: http://www.loveandbeproud.se/sv/brollop/armband/parlarmband-tarna.html

Marskalkerna vet jag inte ännu.. Killar är alltid svåra ;)

Våra tärnor och marskalker kommer vara de som håller i festen plus att en av mina tärnor kommer fixa frisyren och den andra bryn, fransar, vaxning osv..

• Dolly P
    frejjan skrev 2012-02-28 18:07:40 följande:

Jag har köpt mina tärnors klänningar och sen tänkte jag köpa ett armband eller nåt till dem som de kan ha under dagen. Funderar på detta: www.loveandbeproud.se/sv/brollop/armband/parl...

Marskalkerna vet jag inte ännu.. Killar är alltid svåra ;)

Våra tärnor och marskalker kommer vara de som håller i festen plus att en av mina tärnor kommer fixa frisyren och den andra bryn, fransar, vaxning osv..

Jag funderade också på det armbandet.
    Tror det får bli en liten relax stund för dom på Kalmarsundshotellet. Ena tärnan och toastmastern är ett par, så det kan vara passande. Så ger nog även det till den andra tärnan. Vet i tusan vad jag ska ge hon som sjunger i kyrkan. Hon ska bara sjunga två låtar, så känns ju inte som man behöver ge något speciellt egentligen.
  • knyttan
    Dolly P skrev 2012-02-28 17:34:42 följande:
    Vad kommer ni ge till tärnor, toastmaste, solister mm för att dom hjälper till? Jag börjar få lite panik över det hela. Känns som pengarna bara flyger iväg. Vi måste verkligen hålla i kronorna nu, sambon är ju arbetslös. Så det är lite tajt.
    Vi har inget brudfölje så på det kommer vi spara massor av pengar Skrattande. Men till våran fina toastmadame tänkte jag ge något slags smycke, har också kollat på olika armband på loveandbeprod.se och även på etsy.com men har inte bestämt än.
    Sen har vi några vänner till mina föräldrar som har hjälpt oss massor, bla bjussar de på lokalen vi ska vara i och de har också fått tag på de som ska hjälpa till med serveringen och lite annant smått o gott... så de måste få något fint men jag vet inte riktigt vad... funderade på en delikatesskorg, med några olika goda viner, fina ostar mm mm. då de uppskattar sådant. Vad tror ni?
  • frejjan
    Dolly P skrev 2012-02-28 18:16:57 följande:
    Jag funderade också på det armbandet.
    Tror det får bli en liten relax stund för dom på Kalmarsundshotellet. Ena tärnan och toastmastern är ett par, så det kan vara passande. Så ger nog även det till den andra tärnan. Vet i tusan vad jag ska ge hon som sjunger i kyrkan. Hon ska bara sjunga två låtar, så känns ju inte som man behöver ge något speciellt egentligen.

En relaxstund lät härligt! Vad kostar det?
    Båda mina tärnor bor i Stockholm, så blir o ge dem en sak.. Men marskalkarna bor i Kalmar så kan ju va en rolig grej o ge dem en upplevelse av nå slag.

• Dolly P
    frejjan skrev 2012-02-28 19:22:23 följande:

En relaxstund lät härligt! Vad kostar det?
    Båda mina tärnor bor i Stockholm, så blir o ge dem en sak.. Men marskalkarna bor i Kalmar så kan ju va en rolig grej o ge dem en upplevelse av nå slag.

Det fanns olika paket att välja mellan. Jag googlade på relax i kalmar och fick upp kalmarsundshotellet och sen klickade jag mig fram. så kika in därSkrattande
  • augustesen

Hur många är det som kommer på fikat på lördag?
    Vore bra så man har en uppskattning om hur stort bord vi behöver :p

Som sagt Lördag 12.00 Café Nilsson på Baronen.

Ska bli kul att ses igen och hoppas att ni som inte kunnat komma tidigare kan nu :)

• Dolly P
    augustesen skrev 2012-02-29 10:00:42 följande:
    Hur många är det som kommer på fikat på lördag?
    Vore bra så man har en uppskattning om hur stort bord vi behöver :p

Som sagt Lördag 12.00 på Café Nilsson på Baronen.

Ska bli kul att ses igen och hoppas att ni som inte kunnat komma tidigare kan nu :)
    Jag kan tyvärr inte komma. Rynkar på näsan
Svar på tråden Kalmarbrudar?!