LindaochJohn skrev 2012-02-23 19:29:11 följande:
knyttan skrev 2012-02-23 18:16:12 följande:
Kul, vi ska också ha catering från dem! Men vi har inte någon möjlighet att åka dit o provsmaka, så det är ju bra att man får veta att andra tycker det är gott

. Soppa ska vi dock inte ha, det blir nog för varmt ändå i juli...
Det var verkligen gott så du behöver säkert inte oroa dig! Vad ska ni ha?
augustesen skrev 2012-02-23 18:48:33 följande:
Nej vad roligt..dock hade jag nog bara ätit upp Ploppen..mums mums så gott! Men rolig grej, ska spana efter dom i butiken!
Först och främst rekommenderar jag Lilly där jag köpte min, underbara små och stora skapelser. Sen finns det 4 butiker längst Hornsgatan, börja vid Slussen och Bröllopskällarn och sen är det bara att vandra vidare så ligger dom på höger sida. Vissa ä diviga andra är riktigt bra..beror på personalen :p
Jag måste själv upp snart, är en massa födelsedagar i Mars så hoppas jag kan köpa tiaran jag kollat ut (om den finns kvar :s) samt kolla på skor.
Vi ska ha en buffé med svensk och lokalproducerad mat, nu minns jag inte riktigt men det är småländsk skinka, rödbetor med chevre och vinegrätt, färskpotatissallad och lax mm mm. Vi har gått på rekomendationer och alla säger att Kallskänken gör jättegod mat så vi hoppas på att vi inte har misstagit oss

augustesen skrev 2012-02-23 19:29:28 följande:
Jag börjar seriöst ifrågasätta om vi ska ha solist under vigseln, eftersom vi inte har någon kompis som kan sjunga måste vi ju köpa in tjänsten och jag vet inte om det känns nödvändigt. Verkar som det kostar runt 2000:- för två låtar..pengar jag helre lägger på något annat.
Ni som faktiskt varit på bröllop - brukar det alltid vara solosång, jag menar skulle folk reagera på att man tagit bort den biten?
Ska kolla lite mer i bekantskapskretsen om det är någon som vill ta ton men annars får det nog vara.
Vi ska inte ha ngn. Jag känner att OM man ska ha någon som sjunger så ska det vara någon som man har ett personligt band till o att de gör det som en gest åt oss brudpar, annars känns det konstlat, liksom att man bjuder in till en show... Jag förstår ju att alla inte håller med mig om detta men så känner vi. Och eftersom ingen av de musiker- och sångkunniga som vi känner kunde/ville ställa upp så väljer vi att inte ha solist. Inte på grund av kostnaden så mycket som att det känns typ fel...
På de bröllop jag varit på har det varit solist i ett fall av fem, och då var det brudgummens syster - som är professionell operasångerska - som sjöng. Mkt vackert och mkt personligt. På de andra bröllopen kändes det inte som att något saknades då de var personliga på sina egna sätt!