• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • Dolly P

åhh ikväll hade jag tänkt sätta mig med lite bröllopsplanering. Men vad händer, jo jag somnar i soffan redan vid 19 och vaknade nu vid 21. haha
    Andreas har försökt väcka mig sen kl 20 utan resultat. Hoppas jag kan sova inatt.
    Det får bli lite planering imon, tänkte jag skulle ringa prällen och boka in tid att träffas osv.

• frejjan

Vad har ni för underkjolar till era klänningar? Jag är inte så jättesugen på att betala 800 kr för en underkjol, men vågar inte beställa en från ebay heller när jag inte vet vad jag ska ha för ngn till min klänning.. :/ Lär väl sluta med att man går till butiken o betalar 800 kr, men känns surt! Vi har inte väldens största budget, så vill snåla in på det som går ;) Någon som har några bra tips? :D

Jag har ju inte varit med på ngn fika ännu, men den 3/3 tänkte jag joina er! Kul med lite bröllopsmässa sen dagen efter oxå.

LindaochJohn: Har kallskänken både varm och kall mat man kan beställa?

• Minuz
    frejjan skrev 2012-02-21 21:45:07 följande:
    Vad har ni för underkjolar till era klänningar? Jag är inte så jättesugen på att betala 800 kr för en underkjol, men vågar inte beställa en från ebay heller när jag inte vet vad jag ska ha för ngn till min klänning.. :/ Lär väl sluta med att man går till butiken o betalar 800 kr, men känns surt! Vi har inte väldens största budget, så vill snåla in på det som går ;) Någon som har några bra tips? :D

Jag har ju inte varit med på ngn fika ännu, men den 3/3 tänkte jag joina er! Kul med lite bröllopsmässa sen dagen efter oxå.

Vad har du för klänning?
  • frejjan

Inte världens bästa bild, men syns kanske på ett ungefär iaf. Måste ju ha en underkjol så den får lite snyggare fall :)
  • m2012
    frejjan skrev 2012-02-21 22:00:19 följande:

Inte världens bästa bild, men syns kanske på ett ungefär iaf. Måste ju ha en underkjol så den får lite snyggare fall :)
    Haha vi har samma klänning!!! Jag ska ha underkjol men inte beställt ngn ännu. Den de hade på butiken tyckte jag var lite tråkig... visst den ska inte synas men lite fin underkjol vill man ju ha... eller?
  • frejjan

Haha vad roligt :) Har du köpt din i butiken i Kalmar oxå? Jag minns ju inte vilken underkjol ja testade till klänningen.. Om d var ringar eller tyll? Hur formen var osv. Var inne samtidigt som ja hade min då lilla bebis med mig så hade inte riktigt full fokus på allt ;)

• augustesen
    frejjan skrev 2012-02-21 21:45:07 följande:

Jag ska beställa en från ebay, finns från 150:- och uppåt. Hittade en tråd där en tjej beställt en likadan underkjol som jag vill ha, så väntar på att hon ska få sin levererad. Är den vettig beställer jag en likadan  för 150:- ink frakt :)
    Kallskängen har både varm och kall mat!
    m2012 skrev 2012-02-21 22:16:42 följande:
    Haha vi har samma klänning!!! Jag ska ha underkjol men inte beställt ngn ännu. Den de hade på butiken tyckte jag var lite tråkig... visst den ska inte synas men lite fin underkjol vill man ju ha... eller?
    Utseendet i sig på underkjolen spelar ingen större roll för mig, mer att den är bekväm och håller sig uppe.
    Antar att ni ska ha en i tyll och det finns det gott om fina på Ebay så kolla upp utbudet. Dom i tyll är mycket finare än dom med skenor i också :p
  • m2012
    augustesen skrev 2012-02-21 22:26:56 följande:
    Jag ska beställa en från ebay, finns från 150:- och uppåt. Hittade en tråd där en tjej beställt en likadan underkjol som jag vill ha, så väntar på att hon ska få sin levererad. Är den vettig beställer jag en likadan  för 150:- ink frakt :)
    Kallskängen har både varm och kall mat!
    m2012 skrev 2012-02-21 22:16:42 följande:
    Utseendet i sig på underkjolen spelar ingen större roll för mig, mer att den är bekväm och håller sig uppe.
    Antar att ni ska ha en i tyll och det finns det gott om fina på Ebay så kolla upp utbudet. Dom i tyll är mycket finare än dom med skenor i också :p
    Ja jag vill ha i tyll :) den i butiken var nog med skenor ja. Har fått för mig att det känns lyxigar med tyll :) Berätta sen när du vet vad hon gillade sin underkjol :D
  • frejjan

Jag är lite inne på att ha en med ringar, men vet inte hur många eller hur stora.. Kanske värt o testa tyll oxå :) Men har hört att d kan bli varmt eftersom d är så mkt lager på lager. Svårt!!

• Minuz
    LindaochJohn skrev 2012-02-21 19:40:06 följande:
    Alla klänningarna ser toppen ut ju! Varifrån har du beställt? Man kankse skulle göra det ändå...?
    Vad har du betalt för dem?
    Tack!

Klänningarna är jättefina, fint härligt tyg med bra sömnad.

Bild nr 3 köpte jag först. Kostade $ 123
    Bild nr 2 blev tvåan. kostade $ 156
    bild nr 4 blev trean och kostade $ 207
    då den inte blev som den skulle skulle hon göra en "bättre" klänning till mig så jag ritade en helt ny som blev pannkaka, alltså bild nr 1, hon sydde i fel färg, fel material på fluffet, slitsen sitter fel osv osv. Till slut blev hon sur på mig när jag inte tyckte hon sydde den som hon lovat...... Så den kostade $ 118 för jag fick tillbaka 500 kr eftersom jag gick vidare till DHgate eftersom jag inte var nöjd.

Så det är samma försäljare på de tre sista klänningarna.

DHgate fiunkar ju så att man betalar när man lägger sin order men DHgate behåller pengarna tills du godkänt och fått hem din klänning. Har man problem så hjälper de till. Jätte smidigt faktiskt!

Denna klänning köpte jag till tjejen för $ 57. Den är lite mörkare och mattare i färgen i verkligheten. Men jättefin och hon älskar den. Tyvärr vill inte datorn ladda upp bilder idag.....så denna dåliga bild var den enda jag kunde kopiera.....

Svar på tråden Kalmarbrudar?!