• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • Doffan

När det gäller bil vet vi hur vi ska göra. Tycker det är för mycket med 3400kr för en bil som man bara kommer en liten stund. Skulle vilja ha en limo eller  Rolls Royce.. Försökt hitta någon privat person med men det är inte det lättaste.Rynkar på näsan

Ja, det stämmer bokingsavgiften låg på 200kr.  Jag tyckte också att de kändes tomt att inte ha någon dekoration i kyrkan.

Vart ska ni ha bröllopsfesten?

• m2012
    Doffan skrev 2012-02-20 12:45:49 följande:
    När det gäller bil vet vi hur vi ska göra. Tycker det är för mycket med 3400kr för en bil som man bara kommer en liten stund. Skulle vilja ha en limo eller  Rolls Royce.. Försökt hitta någon privat person med men det är inte det lättaste.Rynkar på näsan

Ja, det stämmer bokingsavgiften låg på 200kr.  Jag tyckte också att de kändes tomt att inte ha någon dekoration i kyrkan.

Vart ska ni ha bröllopsfesten?
    Hummm näe jag har väldigt dålig koll på det här med biltransport får jag lov att säga.
    Vi kommer att vara på Villa Solbacken på Svensknabben :) Vart skulle ni vara? Jag har nog läst det någonstans i här i tråden men glömt av det.
  • augustesen
    Doffan skrev 2012-02-20 12:45:49 följande:

Transport är då inte det lättaste! Vi har bokat en Bentley av Hotel Skansen och dom tar 3000:- för 2 timmar med chaufför och skumpa..galet dyrt så vi ska boka av den. Gav fästmannen i uppgift att hitta en ny bil :)

I förmiddags var vi och kollade på Brofästet hotell och konferens som tar typ 750:-/person och då är allt förutom tårta inkluderat. Dom skulle skicka en offert utifrån våra önskemål så hoppas på ett bra pris.

Hoppas dock fortfarande på Villa Solbacken men har inte hört något från dom än.
  • m2012
    augustesen skrev 2012-02-20 14:57:26 följande:
    Transport är då inte det lättaste! Vi har bokat en Bentley av Hotel Skansen och dom tar 3000:- för 2 timmar med chaufför och skumpa..galet dyrt så vi ska boka av den. Gav fästmannen i uppgift att hitta en ny bil :)

I förmiddags var vi och kollade på Brofästet hotell och konferens som tar typ 750:-/person och då är allt förutom tårta inkluderat. Dom skulle skicka en offert utifrån våra önskemål så hoppas på ett bra pris.

Brofästet lät ju kalas! Jag har satt ut dem som ett alternativt hotell för gästerna att boka. Det är ju i princip gångavstånd från Villa Solbacken. Har du ringt till Partykompaniet eller mailat?  Vi har haft kontakt med Christian, en av ägarna. Kanske går snabbare om du ringer honom, Telefon: 0733-32 70 61 (enl. hemsidan så det borde ju vara ok att skriva här :))
  • knyttan

Villa solbacken låter ju helt fantastiskt, kollade på lite bilder o så.. Vad kostar det att hyra??
    Nu har vi ju redan ett bra ställe typ gratis, men jag blev helt förtjust i fotona...

• m2012
    augustesen skrev 2012-02-20 14:57:26 följande:

Åååååh! Nu kom jag på! Jag jobbade förut ute på Varvsholmen och där finns det en restaurang på nedre plan, minns att de vid ett tillfälle hade bröllop där. Den restaurangen har inte öppet kvällstid och har inga rättigheter (om de inte har fått det nu på senaste) så där får man catera samt ha med sig egen dryck. Värt att kolla kanske? Då har du dessutom hela Kalmarsund som utsikt.
  • augustesen
    m2012 skrev 2012-02-20 15:29:27 följande:
    Brofästet lät ju kalas! Jag har satt ut dem som ett alternativt hotell för gästerna att boka. Det är ju i princip gångavstånd från Villa Solbacken. Har du ringt till Partykompaniet eller mailat?  Vi har haft kontakt med Christian, en av ägarna. Kanske går snabbare om du ringer honom, Telefon: 0733-32 70 61 (enl. hemsidan så det borde ju vara ok att skriva här :))
    Jo det är ett bra pris och lokalen är gigantisk men lätt att skärma av så finns många möjligheter vilket fästmannen tyckte om. Nu vill han ha Brofästet mer än Skansen..och jag är fortfarande tvärt om då prisskillnaden inte är gigantisk trots allt.

Jag mailade till Caroline (?) men kanske skulle ringt till Christian istället, det är en kompis till fästmannen så då får han sköta det samtalet :)
    knyttan skrev 2012-02-20 16:41:59 följande:
    Villa solbacken låter ju helt fantastiskt, kollade på lite bilder o så.. Vad kostar det att hyra??
    Nu har vi ju redan ett bra ställe typ gratis, men jag blev helt förtjust i fotona...
    Vart finns det bilder på lokalen? Jag har bara hittat på utsidan.. :S
  • Dolly P

Satt och kollade igenom vad vi hade kvar att göra och insåg att det är alldeles för mkt, börjar känna mig lite stressad över det hela nu. Ska man hinna med allt på tre månader?

Vi ska ju inte ha något festprogram på bordet, men funderar på om man skulle ha en liten lapp med lite info om varje gäst, det kan ju faktiskt vara lite roligt.
    Typ såhär
    www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3748965.html

• HerrochFruJakobsson

Åh jag kunde inte komma i söndags! Hoppas ni ska ses snart igen så jag får träffa er!!

Är det någon som ska gå på bröllopsmässan den 4 mars?

Svar på tråden Kalmarbrudar?!