• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • Minuz
    frejjan skrev 2012-02-21 22:00:19 följande:

Inte världens bästa bild, men syns kanske på ett ungefär iaf. Måste ju ha en underkjol så den får lite snyggare fall :)
    Jättefin klänning. En underkjol med två ringar kanske skulle passa.

Jag som köper allt via ebay och dhgate då....... *S*

Dessa två underkjolar har jag köpt......

kostade $ 46
     kostade $ 30

Just det............... på alla mina klänningar har jag max betalat 1000-1500 i tull och moms......
  • m2012
    frejjan skrev 2012-02-22 07:05:06 följande:
    Jag är lite inne på att ha en med ringar, men vet inte hur många eller hur stora.. Kanske värt o testa tyll oxå :) Men har hört att d kan bli varmt eftersom d är så mkt lager på lager. Svårt!!
    Ja men det är ju sant, tyll värmer. Får ta mig en funderare på detta :D Men underkjol tror jag nog att vi båda ska satsa på, fallet på släpet blir ju så mkt finare då :) Har du tänkt göra någon korrigering på din klänning?
    Jag skulle vilja ha spetsen som är på släpet även över bysten... men det kanske är svårt?

Har kollat upp solisten som min kompis hade i kyrkan, Martin Rydell hette han :) Inte Andreas.
  • m2012
    frejjan skrev 2012-02-21 22:22:40 följande:
    Haha vad roligt :) Har du köpt din i butiken i Kalmar oxå? Jag minns ju inte vilken underkjol ja testade till klänningen.. Om d var ringar eller tyll? Hur formen var osv. Var inne samtidigt som ja hade min då lilla bebis med mig så hade inte riktigt full fokus på allt ;)

Japp köpt här i Kalmar, när köpte du din klänning? :) Det fanns bara två kvar när jag köpte, i två olika storlekar. Men vi ser ut att ha samma storlek så du köpte nog före mig :D
  • augustesen
    m2012 skrev 2012-02-21 22:29:49 följande:
    Ja jag vill ha i tyll :) den i butiken var nog med skenor ja. Har fått för mig att det känns lyxigar med tyll :) Berätta sen när du vet vad hon gillade sin underkjol :D
    När jag köpte min provade jag den med tyll, dock vill jag att klänningen ska bli större och vill inte ha 17 lager tyll. Pratade med ägaren i Bröllopsbutiken, en av alla 17 gånger vi varit där, och då tyckte hon att en med skenor skulle nog fungera bäst. Men 800:- för den dom säljer är det inte värt så håller tummarna för den på ebay.

Den här har tjejen här på BT köpt
  • pernillaochhenrik

Min klänning har inbyggd underkjol så jag behöver inte tänka på det vilket är såååå skönt!! 

• m2012
    pernillaochhenrik skrev 2012-02-22 10:00:25 följande:
    Min klänning har inbyggd underkjol så jag behöver inte tänka på det vilket är såååå skönt!! 
    Ja det förstår jag :) Här tror man att man är klart med klänningsbiten också är det bara att ge sig in i underkjols-djungeln istället ;) 
  • augustesen
    pernillaochhenrik skrev 2012-02-22 10:00:25 följande:
    Min har också inbyggd men inte tillräckligt stor :p I want it BIG!

Jag har hittat en superbra försäljare på Ebay, dom säljer sidenband, favor boxes, dukar - ALLT. Mycket är gratis frakt också så perfekt om man ska pyssla lite. Kolla upp lingsupplies!
  • Minuz

Jag som älskar klänningar och är nyfiken...... Kan ni inte lägga upp bilder på era?

• frejjan
    Minuz skrev 2012-02-22 08:09:30 följande:
    Jättefin klänning. En underkjol med två ringar kanske skulle passa.

Jag som köper allt via ebay och dhgate då....... *S*

Dessa två underkjolar har jag köpt......

kostade $ 46
    kostade $ 30

Just det............... på alla mina klänningar har jag max betalat 1000-1500 i tull och moms......
    Tack! :) Ska gå in på ebay o börja söka lite. Börjar kanske bli dags o beställa sånt snart så man får hem det i tid. Man vet ju aldrig om det passar eller inte.
Svar på tråden Kalmarbrudar?!