• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • Dolly P

Var det några fler som var sugna på att springa Margaretaloppet?

• augustesen
    Dolly P skrev 2012-02-19 18:07:30 följande:
    Var det några fler som var sugna på att springa Margaretaloppet?
    Kom igen nu brudar, vi tar det som en utmaning :)

Jag har precis mailat ut ett gäng förfrågningar om festlokal, bland annat till Brofästet Hotell och konferens som hade bra priser.

"Bröllopspaket 695:-
    - Vid inledningen serveras ett glas mousserande vin med påfyllning i vår lounge. 

- Tre rätters bröllopsmeny serveras i restaurangen med tillhörande vinpaket. Vinpaketet inkluderar ett glas till förrätten, två glas vin till varmrätten, ett glas dessertvin samt kaffe. 

- Vickning med lättdryck.

- Bar med stort utbud och fullständiga rättigheter fram till kl 01.00.

- Blommor till middagsbordet, linnedukar och servertter, ljus, presentbord, serverings- och barpersonal, provsmakning av bröllopsmen
    "

Känns helt okej..nackdelen är väl att dom bara har rättigheter till 01.
  • Dolly P
    augustesen skrev 2012-02-19 18:20:46 följande:
    Kom igen nu brudar, vi tar det som en utmaning :)

Jag har precis mailat ut ett gäng förfrågningar om festlokal, bland annat till Brofästet Hotell och konferens som hade bra priser.

"Bröllopspaket 695:-
    - Vid inledningen serveras ett glas mousserande vin med påfyllning i vår lounge. 

- Tre rätters bröllopsmeny serveras i restaurangen med tillhörande vinpaket. Vinpaketet inkluderar ett glas till förrätten, två glas vin till varmrätten, ett glas dessertvin samt kaffe. 

- Vickning med lättdryck.

- Bar med stort utbud och fullständiga rättigheter fram till kl 01.00.

- Blommor till middagsbordet, linnedukar och servertter, ljus, presentbord, serverings- och barpersonal, provsmakning av bröllopsmen"

Känns helt okej..nackdelen är väl att dom bara har rättigheter till 01.
    Ja kom igen nu.  Skrattande
  • malinax

Ja!! Supertrevligt att träffa er!!;) Jag har redan planerat margaretaloppet med några andra men vill ni kan vi köra alla i ett gäng!!;)

• Minuz
    Dolly P skrev 2012-02-19 18:36:03 följande:
    Ja kom igen nu.  Skrattande
    visst vore det en rolig utmaning...........
  • LindaochJohn
    pernillaochhenrik skrev 2012-02-19 17:11:34 följande:
    Linda!
    Råkade snubbla över en bild på tall kottar där bordsplaceringskorten satt.. Tänkte på erat tema. Bara ut och plocka, billigt och bra. Såg rätt snyggt ut faktiskt.. 
    Ja, jag har sett det med, jätte fint! Finns med i de  tjugoelva andra bordsplaceringsideerna jag har, haha! Skrattande
    augustesen skrev 2012-02-19 18:20:46 följande:
    Låter ju som ett riktigt bra pris ju! Hoppas de inte har bokat! 
    knyttan skrev 2012-02-18 23:46:00 följande:
    Sen gör alla som de vill och som de trivs med, för vissa är det jätteviktigt att få "klämma" ordentligt på det de ska köpa innan, och andra tar lite mera chanser, men att en klänning direktbeställd från Kina är lika med dålig kvalite stämmer inte.
    Jag håller med dig, jag tror att man kan få bättre eller sämre kvalite, precis som hemma i Sverige!
    Jag funderar och funderar men tror inte jag vågar beställa någon då jag är en sådan som vill klämma o känna. Iof sig har du ju rätt i att man inte får det i en vanlig brudbutik heller, där får man prova klänningen i fel storlek... Uscha vad rådvill jag är! Obestämd

O sist : Kul o träffas vi som gjorde det! Hoppas många kan den 3 Mars oxå! Skrattande
  • Minuz

Jag har ju beställt 4 st kinaklänningar. Kvaliten är kanon på allihopa. Jättefint sydda och billiga......
    Jag är tyvärr sån som har lite beslutsångest och blir "kär" i alla fina klänningar, därav att jag har så många. Är faktiskt på väg att beställa nr 5. *S*
    Ska jag vara ärlig så har 3 av klänningarna inte blivit som jag förväntade mig fast de är underbart fina....... Och då jag inte vill ha en klänning som alla andra så tar jag "godbitarna" av favoritklänningarna och gör till en.......

• Doffan
    m2012 skrev 2012-02-17 12:15:52 följande:
    Kl. 16 är det dags för oss :)
    Vi är lite inne på det där med blommor längst med gången också, men tänk om det är helt galet mot den färgen man har i buketten. Inte för att jag är en bridezilla på så vis men väljer de röda rosor och jag rosa pioner i buketten så ser  det ju inte helt genomtänkt ut.
    Det stod att det skulle kosta 250 kr i informationsbladet vi fick, är det det priset som vi kan dela på då?
    Okej då är ni efter oss Glad Blommorna som jag tänkte på är de som är vid varje bänk (28 små buketter står de i vår info). I den informationen som vi fick så står det att de blommorna kostar ca 1500kr. Men det kanske är ändrat då. vi fick vårt papper i höstas. Men jag kan kolla med Pia´s blommor det är de som har hand om de blommorna. Jag beställde min brudbukett och de andra blommorna. Vi pratade om bänkblommorna och hon sa att de brukar vara en neutral färg på blommorna så att det ska passa alla paren. Hur har ni tänkt på med bil?
  • m2012
    Doffan skrev 2012-02-20 09:04:30 följande:
    Okej då är ni efter oss Glad Blommorna som jag tänkte på är de som är vid varje bänk (28 små buketter står de i vår info). I den informationen som vi fick så står det att de blommorna kostar ca 1500kr. Men det kanske är ändrat då. vi fick vårt papper i höstas. Men jag kan kolla med Pia´s blommor det är de som har hand om de blommorna. Jag beställde min brudbukett och de andra blommorna. Vi pratade om bänkblommorna och hon sa att de brukar vara en neutral färg på blommorna så att det ska passa alla paren. Hur har ni tänkt på med bil?
    Alltså jag kan mycket väl komma ihåg fel pris :) kom precis på att bokningsavgiften nog låg någonstans runt 200 kr va, kan vara det priset jag har i huvudet.. Men om det är neutrala färger så vill vi ha bänkdekoration. Jag tyckte det var lite tomt utan.

Det här med transporten för vår del kommer att vara ytterst hemlig ;) men jag kan avslöja att bil kommer det (förmodligen) inte att bli :D
    Hur gör ni?
Svar på tråden Kalmarbrudar?!