• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • augustesen
    Dolly P skrev 2012-02-20 21:15:17 följande:
    Satt och kollade igenom vad vi hade kvar att göra och insåg att det är alldeles för mkt, börjar känna mig lite stressad över det hela nu. Ska man hinna med allt på tre månader?

Vi ska ju inte ha något festprogram på bordet, men funderar på om man skulle ha en liten lapp med lite info om varje gäst, det kan ju faktiskt vara lite roligt.
    Typ såhär
    www.brollopstorget.se/Forum-1-4/m3748965.html
    Det kommer gå superbra, om två män kan sätta ihop vettiga bröllop på tre vecker (Don´t tell the bride) klarar du det lätt på tre månader! :)

Ja men det lär väl bli superbra också, en snackis vid bordet om alla inte känner alla.
    HerrochFruJakobsson skrev 2012-02-20 21:37:32 följande:
    Åh jag kunde inte komma i söndags! Hoppas ni ska ses snart igen så jag får träffa er!!

Är det någon som ska gå på bröllopsmässan den 4 mars?
    Vi ska fika igen lördagen 3/4 eftersom det var ett gäng som inte kunde nu i veckan.

Ska vi köra Café Nilsson då också eller vad tycker ni? Var ett vettigt ställe tycker jag :)
  • Caroline0728

Jag är inne här varje dag men jag skriver ju inget! beror nog på att det inte händer så mycket på bröllopsfronten! Idag var jag dock och provade min vigselring för första gången. Nästa måndag kommer den att vara klar, är så spänd och förväntansfull!

Det var på bröllopsmässan här i Stockholm som jag blev galet kär i en ring i kombination med min. Tyvärr låg den 8500 kronor över vår ringbudget och jag tyckte inte det var pengar vi kunde lägga där. Min fantastiskt lugna och förnuftiga blivande man tog dock tag i saken, gick runt till andra guldsmedar och frågade om de kunde göra en likadan samt då till vilket pris. Det slutade med att vi fick ner priset till 1000 under budget, helt fantastiskt! Guldsmeden är så duktig, Michael O Dwyer heter han, finns med ett reportage om honom i senaste Lifestyle Wedding tror jag..

:D

• m2012
    knyttan skrev 2012-02-20 20:00:24 följande:
    Ja, här:
    www.magnusj.net/kalmars-vackraste-kontor-sven...

vet nu inte om det är dessa rum som hyrs ut till bröllopsfester? Men vackert vackert ser det ut att vara
    Jag tror att detta är övervåningen, men är inte helt säker :) De har ju renoverat sen dessa bilder togs och vi var där på mörkaste kvällen :) Men det är fint där nere också.
    augustesen skrev 2012-02-20 17:06:59 följande:
    Jo det är ett bra pris och lokalen är gigantisk men lätt att skärma av så finns många möjligheter vilket fästmannen tyckte ..
    Augustensen, jag vet inte om du såg mitt inlägg om restaurang Varvsholmen. Jag vet iaf att en bröllopsfest har hållits där (om jag inte minns helt galet) 2010. Jag tror det är Kalmar Sicencepark eller Kifab som du ska kontakta.
    här är iaf utsikten, makalös! Tänk att jag gav upp den utsikten när jag bytte jobb. well well.
    http://3.bp.blogspot.com/--cUJfLx-Hdw/TdOP_8rVc8I/AAAAAAAAAls/kqXFbZr2fx8/s1600/IMG_4866.JPG
    Man kan gå in i restaurangen från vattnet dessutom, det finns en stor terass där som ni kan pynta upp :)

Hade det inte varit för att jag har jobbat där och flera av gästerna har en jobbrelation till stället så hade jag kollat upp vad det kostar att hyra illa kvickt! :)
  • m2012

hummm så konstig länken blev... ser ni bilden som jag laddade upp istället?
  • Minuz
    m2012 skrev 2012-02-21 09:47:53 följande:

hummm så konstig länken blev... ser ni bilden som jag laddade upp istället?
    Ja, den syns. Vilken underbar utsikt!!!!!!!
  • frejjan

Jag har inte heller skrivit så mkt här på sistone, men jag har varit inne o läst :) 
    Har stått stilla här på bröllopsfronten trots att det börjar dra ihop sig för oss nu! Mkt som ska fixas men har inte haft varken tid eller ork. Ringen bestämde jag mig för vilken jag ska ha igår iaf så nu ska den bara beställas. Ska era killar har en till ring oxå eller hur ska de göra? Beställt massa saker från ebay till dekoration på borden så det börjar oxå bli klart och cateringen är beställd oxå.

Vad ska ni ha för solister i kyrkan? Någon som vet om kyrkan brukar ha ngn?

• augustesen

Nu har fästmannen varit och pratat med Christian på Partykompaniet och Villa Solbacken var ledigt 4 augusti så vi ska dit och kolla så snart som möjligt! Jippie jippie jippie.

Kommer vara Kallskänken som håller i cateringen så det känns ju bra, dom verkar ju vara jätteduktiga. Nackdelen är väl att man tydligen bara har tillgång lördag-söndag men ska kolla upp det när vi träffar honom i dagarna - känns SÅ SKÖNT och hoppas att lokalen är fin nu då så jag inte blir besviken :p

m2012 skrev 2012-02-21 09:47:53 följande:

Wow vilken utsikt!!

Jag hade precis besök av Barometern som gjorde ett reportage om vår bröllop och min bröllopsblogg. Väldigt spännande att se vad hon får ihop, dock vägrade Richard vara med så blev bara jag :p
    Skulle komma ut lördagen 3/4 då dom skulle ha bröllopsspecial så då får ni läsa tidningen ;)
  • HerrochFruJakobsson
    augustesen skrev 2012-02-20 22:31:59 följande:
    Det kommer gå superbra, om två män kan sätta ihop vettiga bröllop på tre vecker (Don´t tell the bride) klarar du det lätt på tre månader! :)

Ja men det lär väl bli superbra också, en snackis vid bordet om alla inte känner alla.
    HerrochFruJakobsson skrev 2012-02-20 21:37:32 följande:
    Åh jag kunde inte komma i söndags! Hoppas ni ska ses snart igen så jag får träffa er!!

Är det någon som ska gå på bröllopsmässan den 4 mars?
    Vi ska fika igen lördagen 3/4 eftersom det var ett gäng som inte kunde nu i veckan.

Ska vi köra Café Nilsson då också eller vad tycker ni? Var ett vettigt ställe tycker jag :)
    Va bra! :) jag bokar in det på en gång :) Vilken tid?
  • m2012
    augustesen skrev 2012-02-21 15:30:54 följande:
    Nu har fästmannen varit och pratat med Christian på Partykompaniet och Villa Solbacken var ledigt 4 augusti så vi ska dit och kolla så snart som möjligt! Jippie jippie jippie...
    HÄRLIGT!!! Vilket flyt! Jag kanske ska se om jag kan få "tips-rabatt" om ni väljer den lokalen  Flört
    Oh så det blev Kallskänken, då ska jag genast kolla om man kan se några varmrätter. Hade ni också tänkt ha sittande servering? Hade vi inte varit så bestämda med sittande servering så hade vi sparat ca 15 000 kr tror jag då man slipper ha så många i serveringspersonalen, eller servisen som det tydligen hette haha.

3/4 alltså, spännande!
  • augustesen
    HerrochFruJakobsson skrev 2012-02-21 15:32:32 följande:
    Va bra! :) jag bokar in det på en gång :) Vilken tid?
    Vi har inte sagt någon tid men Café Nilsson har öppet mellan 10-16 på lördagar.
    Kanske ska köra vid 12 igen..eller är det någon som föredrar något annat?
Svar på tråden Kalmarbrudar?!