• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • frejjan
    augustesen skrev 2012-02-22 15:04:31 följande:
    frejjan skrev 2012-02-22 13:34:02 följande:

Okej :) Ja har du inte fått rätt rabatt tycker jag absolut att du ska gå in och säga till! Handlar ju ändå om en del pengar med tanke på vad klänningarna kostar till ordinarie pris. Jag fick 50% på min. Var in o köpte den sista helgen de hade rea om jag inte minns helt fel.

Är inne på ebay nu o kikar på underkjolar och blir nog en med ringar för mig, men frågan är om man ska ha 3 eller två ringar? Bra pris är d på dem där iaf om man jämför med 800 kr i butiken. Hittat för mellan 130-170 kr :D

Jag skulle nog säga att du ska ha två ringar, tre blir nog för stort för den klänningen. Men om du kollar på Ebay finns det ofta bilder på vilken typ av klänning som passar en viss underkjol, jag kommer köpa en med tre och det är ju bara en chansning utifrån bilderna :p
    När jag provade i butiken hade den underkjolen 3 lager tyll vilket var för litet för min smak :)
    Har kollat lite på bilderna och vissa med två ringar ser jättefjuttigt ut och då ser 3 ringar bättre ut, men vissa med 3 ringar ser alldeles för stort ut! Gah! Kommer nog bli att jag beställer två olika o testar och sen får ja sälja den som inte är bra ;) Kommer ju ändå bara gå på typ 300 kr för två stycken :)
  • augustesen
    frejjan skrev 2012-02-22 15:35:38 följande:
    Har kollat lite på bilderna och vissa med två ringar ser jättefjuttigt ut och då ser 3 ringar bättre ut, men vissa med 3 ringar ser alldeles för stort ut! Gah! Kommer nog bli att jag beställer två olika o testar och sen får ja sälja den som inte är bra ;) Kommer ju ändå bara gå på typ 300 kr för två stycken :)
    Precis! Man jag ju råd att köpa fel eller ett gäng att beställa fler :) Köper man två han man ju ändå sparat 500:- och kan sälja den man inte vill ha till någon annan! Perfect!
  • knyttan

Hör ni... angående frisör o uppsättning... är det någon som har koll på Hår och Hud ateljen på fiskaregatan? bra, dåligt? Prisläge?

Det är väldigt svårt att försöka planera just sånt på distans, när man inte kan gå in o kolla läget Tungan ute Då får man gå på hemsidorna istället...

• m2012
    frejjan skrev 2012-02-22 15:33:58 följande:
    Jag köpte min i höstas när de hade storrea i hela butiken så de måste ju ha tagit in den igen då för jag köpte den sista de hade då.
    Ja så är det nog då, tack :) blev nästan lite upprörd här mellan inläggen :D
  • m2012
    knyttan skrev 2012-02-22 15:50:34 följande:
    Hör ni... angående frisör o uppsättning... är det någon som har koll på Hår och Hud ateljen på fiskaregatan? bra, dåligt? Prisläge?

Det är väldigt svårt att försöka planera just sånt på distans, när man inte kan gå in o kolla läget Tungan ute Då får man gå på hemsidorna istället...
    Jag har hört att Bergfeldts ska vara bra :) kan ta och kolla deras priser nästa vecka när jag är där för att testa dem överlag :)
    Hår och hud, är det den som ligger i det nya huset? Ser himla fint ut när man tittar in iaf :D
  • augustesen
    m2012 skrev 2012-02-22 15:54:16 följande:
    Jag har hört att Bergfeldts ska vara bra :) kan ta och kolla deras priser nästa vecka när jag är där för att testa dem överlag :)
    Hår och hud, är det den som ligger i det nya huset? Ser himla fint ut när man tittar in iaf :D
    Pernilla hade bokat Bergfeldts och verkade ju vara riktigt bra priser så jag tänkte nog också kolla upp det!

Sara som skrev ett inlägg skulle ha 3800:- för hår och smink ink konsultation vilket är väl dyrt! Jag ska betala 2500:- för bröllopspaketet hos Chic vilket inkluderar provuppsättning, uppsättning, lunch, skumpa och snacks. Men som sagt det är väl dyrt så ska nog bara köra provuppsättning och uppsättning vilket jag hoppas inte ska gå på mer än 1500:-. Sminket fixar Parelle för 800:- ink konsultation som dom gör om tills man blir nöjd :)
  • Dolly P

Nu gjorde jag en snabb test dukning. Eller ja test dekoration. Det som saknas på bilden är dom lila kulorna i LP-skålen, servetter och sen häftet med förklaring på varje person. Som vanligt kan jag inte lägga upp bilden i forumet, så kika in i mina bilderSkrattande

• augustesen
    Dolly P skrev 2012-02-22 20:03:54 följande:
    Nu gjorde jag en snabb test dukning. Eller ja test dekoration. Det som saknas på bilden är dom lila kulorna i LP-skålen, servetter och sen häftet med förklaring på varje person. Som vanligt kan jag inte lägga upp bilden i forumet, så kika in i mina bilderSkrattande
    Det såg superfint ut :)
    Lite extra piffigt med tallriksunderläggen - love them och fungerade super med duken (var den en tapet?)

Jag har kikat runt på olika sidor och letat fina dukningar då vi troligtvis måste köra tungor istället för runda bord..dags att tänka om! Bara för jag hade bestämt mig på hur dom runda skulle se ut..haha!
  • knyttan
    m2012 skrev 2012-02-22 15:54:16 följande:
    Eftersom jag inte bor i Kalmar så vet jag inte om det är i "det nya huset" Flört men tänkte att det förmodligen är relativt nyöppnat då jag inte känner till det... fast relativt nyöppnat kan i  mitt fall betyda för ca 5 år sen! Hemsidan ser fin ut så det är det jag går efter i nuläget... försökte ringa i eftermiddags men inget svar. Tar tacksamt emot tips på var man ska kolla o kan man få en ungefärlig prisuppgift tom är det ju super! Känner att jag famlar lite i blindo just nu...
    augustesen skrev 2012-02-22 19:47:15 följande:
    Pernilla hade bokat Bergfeldts och verkade ju vara riktigt bra priser så jag tänkte nog också kolla upp det!

Sara som skrev ett inlägg skulle ha 3800:- för hår och smink ink konsultation vilket är väl dyrt! Jag ska betala 2500:- för bröllopspaketet hos Chic vilket inkluderar provuppsättning, uppsättning, lunch, skumpa och snacks. Men som sagt det är väl dyrt så ska nog bara köra provuppsättning och uppsättning vilket jag hoppas inte ska gå på mer än 1500:-. Sminket fixar Parelle för 800:- ink konsultation som dom gör om tills man blir nöjd :)
    Oj 3.800?? Ja det var verkligen i mesta laget! Helt ärligt fattar jag inte hur man kan lägga så mkt pengar, blir man kammad med guldkam och får sitta på en liten sidenkudde då, eller Tungan ute
    Min gräns går runt 2000 men jag är inte intresserad av skumpa, jordgubbar och lull lull så det borde gå att hitta ngt billigare, tycker man.
  • pernillaochhenrik
    Dolly P skrev 2012-02-22 20:03:54 följande:
    Ser jättesnyggt ut! Ska bli kul att se bilderna från erat bröllop sedan! Coolt med skivorna.. 

Japp, jag har bokat Bergfelds dom verkar bra och har schysta priser.. Nu ska inte jag har värsta frillan utan mest lockar..  
Svar på tråden Kalmarbrudar?!