• LindaochJohn

Kalmarbrudar?!

Hej!

Tänkte kolla om det finns några mer brudar runt Kalmar här inne?
    Vet att jag hittade några för att tag sen, men sen försvann min tid för planering helt.. Nu är jag på G igen o söker vänner att diskutera med! Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-06 22:29
    Frejjan 12 Maj
    Dolly P 19 Maj
    m2012 2 Juni
    pernillaochhenrik 30 Juni
    Knyttan 7 Juli
    Caroline0728 28 Juli
    Augustesen 4 Augusti
    lindaochjohn 1 September
    Minuz 1 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-24 13:55
    malinax Januari 2013

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-14 15:44
    LinaPelle Lindman 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-17 15:07
    Doffan 2 Juni

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-29 18:16
    Pekkiisch4 12 December

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-08 09:51
    Jiwer 2013

• Svar på tråden Kalmarbrudar?!
  • augustesen
    m2012 skrev 2012-02-26 23:11:06 följande:
    Har ni varit och kollat på Solbacken?? Vad tyckte ni? Vi ville också ha runda bord så det kändes lite "jobbigt" att ändra inställning när vi bytte lokal men men. Bordsplaceringen har vi inte börjat med än :) vi satte osa. 1 månad innan... kanske var lite för tätt in på? humm humm
    Vi satte osa i juni någongång, i början tror jag. Folk vet ju om dom kommer kunna komma eller inte så borde väl inte spela någon större roll, hoppas få veta om det är någon som inte kan komma innan inbjudningarna skickats ut så man kan bjuda någon annan istället.

Bordsplaceringen kan man ju anpassa allt eftersom folk tackar nej, vilket jag hoppas ingen gör. Fästmannen tycker jag är galen men inget nytt :p
    frejjan skrev 2012-02-27 07:35:42 följande:

Jättefin! Hur mycket betalade du?

Fikan är på lördag 12.00 Café Nilsson på Baronen. Självklart går det att droppa in senare om man inte kan klockan 12 också :)
  • frejjan

Tack :) 226 kr med frakten blev det, så inte så farligt ändå.

Kl 12 passar mig jättebra. Men vet inte hur länge jag kan stanna då jag inte vet om jag måste ha med mig ett barn eller inte ;) Om det är ok alltså!

augustesen skrev 2012-02-27 09:25:29 följande:
    Vi satte osa i juni någongång, i början tror jag. Folk vet ju om dom kommer kunna komma eller inte så borde väl inte spela någon större roll, hoppas få veta om det är någon som inte kan komma innan inbjudningarna skickats ut så man kan bjuda någon annan istället.

Bordsplaceringen kan man ju anpassa allt eftersom folk tackar nej, vilket jag hoppas ingen gör. Fästmannen tycker jag är galen men inget nytt :p
    frejjan skrev 2012-02-27 07:35:42 följande:

Jättefin! Hur mycket betalade du?

Fikan är på lördag 12.00 på Café Nilsson på Baronen. Självklart går det att droppa in senare om man inte kan klockan 12 också :)
  • Minuz
    Dolly P skrev 2012-02-26 08:45:31 följande:
    En sak till klar. Nu har vi bestämt vilken låt vi ska ha till   "första dansen"
    Eftersom att vi inte ska dansa vals, så blir det denna.

" target="_blank">

Så otroligt fin......

Denna låt vill jag ha antingen i kyrkan eller som första dansen

">

• pernillaochhenrik
    augustesen skrev 2012-02-26 22:42:43 följande:
    Oh så spännande!!! Jag är glad att jag inte har någonting annat är min brudväska hemma..hihi skulle inte kunna lämna någonting ifred utan springa och titta på dem konstant :)

Jag satt och gjorde en ny bordsplacering igår, jag ville ju ha runda bord men om vi byter lokal blir det E-bord så nu har jag en ny bordsplacering. Tycker det är bra att ha en grund nu och sedan kan man ta fram och möblera om då och då så kommer den förhoppningsvis vara bra i augusti :p
    Ja, men visst är det så.. Lite jobbigt! Men ringen får bli bankfacket.. Herrgud om den försvinner! 
    Bordsplacering är svårt.. Man vill ju blanda folk som inte känner varandra men ändå passa ihop personerna på något vis. Jag var på en bröllops fest en gång. Med det segaste bordssällskapet ever. Fick dra ord ur dom och hade inget gemensamt alls. Det känndes lite som att jag var satt där FÖR att prata.. Fan vad tråkigt det var. Tur att jag hade hunden hemma så jag var tvungen att åka hem och gå ut med honom, (lite tidigare än jag egentligen behövde dock ha ha)
    Nu ska vi iofs inte bjuda några dönickar, men man vill ju ändå få ihop dom något sådär..

• LindaochJohn
    Dolly P skrev 2012-02-26 08:45:31 följande:
    En sak till klar. Nu har vi bestämt vilken låt vi ska ha till   "första dansen"
    Eftersom att vi inte ska dansa vals, så blir det denna.

" target="_blank">

Jättemysig låt!  Åh, jag kommer med lipa... Vi ska ha en version på Stings "Fields of gold" är det tänkt.
    frejjan skrev 2012-02-27 10:39:53 följande:

Kl 12 passar mig jättebra. Men vet inte hur länge jag kan stanna då jag inte vet om jag måste ha med mig ett barn eller inte ;) Om det är ok alltså!

Det är helt fritt att komma o gå som man vill! Skrattande
    Minuz skrev 2012-02-27 10:47:20 följand

">

" target="_blank">

Jättefin den oxå!

Ja det där med bordsplacering är verkligen inte det lättaste! Phu! Jag kommer slita mitt hår när jag ska göra den slutgiltiga.

Är det någon mer än jag som börjar tvivla på hela spektaklet? Ibland tänker jag bara: Vi åker utomlands själva! Blir så trött på alla pengar som kommer gå åt, alla människor som tycker o tänker, vem man ska bjuda osv... Suck! Skäms Jag är verkligen inne i en svacka. Ska bli kul med fika på lördag o mässa på söndag! Då kanske man kan komma igång lite igen.
  • augustesen
    LindaochJohn skrev 2012-02-27 11:44:26 följande:
    Är det någon mer än jag som börjar tvivla på hela spektaklet? Ibland tänker jag bara: Vi åker utomlands själva! Blir så trött på alla pengar som kommer gå åt, alla människor som tycker o tänker, vem man ska bjuda osv... Suck! Skäms Jag är verkligen inne i en svacka. Ska bli kul med fika på lördag o mässa på söndag! Då kanske man kan komma igång lite igen.
    Haha ja typ varje dag!! Men skulle nog bli besviken efteråt att jag inte fick ett riktigt bröllop....men skulle gärna flytta fram de och gifta mig i april istället :p Men vore bra härligt att dra iväg nu, haha skulle kunna göra det bara för att få lite sol!

Tack :) 226 kr med frakten blev det, så inte så farligt ändå.

Ja men det är ju perfekt ju! Du får lämna rapport sen när du fått den :) Spännande!
  • augustesen

Ni som ska spendera bröllopsnatten på hotell vilket hotell har ni bokat?

• Dolly P
    LindaochJohn skrev 2012-02-27 11:44:26 följande:
    Jättemysig låt!  Åh, jag kommer med lipa... Vi ska ha en version på Stings "Fields of gold" är det tänkt.

Det är helt fritt att komma o gå som man vill! Skrattande
    Minuz skrev 2012-02-27 10:47:20 följand

">

" target="_blank">

Jättefin den oxå!

Ja det där med bordsplacering är verkligen inte det lättaste! Phu! Jag kommer slita mitt hår när jag ska göra den slutgiltiga.

Ja så känner jag också ibland. Just nu är jag så jäkla trött på det. Fel vecka för att planera och hålla på nuSkrattande
    Det hade varit så skönt att bara dra själva och lägga pengarna på annat. Men samtidigt vill man ju ha släkt och vänner där.
  • knyttan
    Dolly P skrev 2012-02-27 17:59:09 följande:
    Ja så känner jag också ibland. Just nu är jag så jäkla trött på det. Fel vecka för att planera och hålla på nuSkrattande
    Det hade varit så skönt att bara dra själva och lägga pengarna på annat. Men samtidigt vill man ju ha släkt och vänner där.
    Ja det känns lite som man har satt livet på paus bara för att ha en tramsig fest ibland. Men som sagt, man hade nog tyckt det varit tråkigt i efterhand att inte ha sina nära o kära med sig. Men jag känner mig rätt mätt på bröllopsplaneringen just nu.. och ändå hänger jag här på BT, hahaha!!
Svar på tråden Kalmarbrudar?!